Fint med klassisk cab! Personlig ville jeg vært forsiktig med å plassere bilen på bukker,da bør gulvet være 100 % rett.
Caben er ikke like vridningstiv,du kan rett å slett lagre bilen skeiv(hvis du er uheldig)
Ville satt på noen skrothjul,evt pumpet dekka ekstra harde(type 40 pund)
Kanskje montere ett hygrometer i garasjen,for å sjekke luft-fuktigheten.under 50 %luftfuktighet ruster ikke blankt(svart)stål.hvis jeg husker rett.god lufting er viktig,vinteren er ofte tørr og fin,værst i overgang årstidene.
SommerSaaben M91 c900 T16 kabriolet
-
- Posts: 265
- Joined: 11 Dec 2013, 19:48
- Location: Eidsfoss,vestfold
- Contact:
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Re: Min Saabgarasje (M91 c900 kabriolet og M96 9000 CSE)
Det er er riktig Vidar - min cab ville ikke åpne dørene når den stop på løftesøylene - den hang rett og slett litt banan så dørene holdt igjen..... Nei fine biler men veldig mjuke da......
Den garasjen på tegningen syntes jeg definitivt at du skal gå for:)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Den garasjen på tegningen syntes jeg definitivt at du skal gå for:)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
- Morten S.
- Posts: 2474
- Joined: 28 Oct 2012, 15:21
- Location: Sandefjord
- Contact:
Re: Min Saabgarasje (M91 c900 kabriolet og M96 9000 CSE)
Så i siste utgave av bladet Klassiker omtale av noen oppblåsbare puter man kunne sette under dekkene for å unngå at de ble urunde.
Vidarhs wrote:....
Caben er ikke like vridningstiv,du kan rett å slett lagre bilen skeiv(hvis du er uheldig)
Ville satt på noen skrothjul,evt pumpet dekka ekstra harde(type 40 pund)
Kanskje montere ett hygrometer i garasjen,for å sjekke luft-fuktigheten.under 50 %luftfuktighet ruster ikke blankt(svart)stål.hvis jeg husker rett.god lufting er viktig,vinteren er ofte tørr og fin,værst i overgang årstidene.
- knut
- Posts: 271
- Joined: 12 Nov 2012, 20:34
- Location: Valdres
- Contact:
Re: Min Saabgarasje (M91 c900 kabriolet og M96 9000 CSE)
Litt for høgt lufttrykk, og å rulle bilen litt att og fram nokre gonger for vinteren, har berga V4-hjula mine fleire vintrar no.
Når det gjeld trekk til å dra over bilen, så håpar eg det er skikkeleg pustande. Eg lagrar familieklenodiet i ein luftig, kald garasje, der bilen blir støvut etter nokre månader. Difor kjøpte eg ein fasongsydd presenning med pustande sider, men tett overside. Det var ikkje vellykka, for då eg drog den av om våren, så var det nokre oksydliknande skjolder der den tette duken hadde lege nedpå lakken. Desse var vanskelege å polere ut. Året etter, la eg eit ullteppe mellom. Det hjalp litt. Det enklaste synest eg i staden er å vaske bilen når våren kjem . Men no har jo ikkje eg nokon kalesjeduk å ta omsyn til...
Når det gjeld trekk til å dra over bilen, så håpar eg det er skikkeleg pustande. Eg lagrar familieklenodiet i ein luftig, kald garasje, der bilen blir støvut etter nokre månader. Difor kjøpte eg ein fasongsydd presenning med pustande sider, men tett overside. Det var ikkje vellykka, for då eg drog den av om våren, så var det nokre oksydliknande skjolder der den tette duken hadde lege nedpå lakken. Desse var vanskelege å polere ut. Året etter, la eg eit ullteppe mellom. Det hjalp litt. Det enklaste synest eg i staden er å vaske bilen når våren kjem . Men no har jo ikkje eg nokon kalesjeduk å ta omsyn til...
-72 96V4 -57 Ferguson FE35 -11 DS3
- kanonjon
- Posts: 1055
- Joined: 03 Nov 2012, 20:35
- Location: Arendal
- Contact:
Re: Min Saabgarasje (M91 c900 kabriolet og M96 9000 CSE)
Bra at du har et sted å lagre den! Så lenge det er tørt og ventilert, så går det fint!
Saab OG900 Turbo!
http://www.youtube.com/user/Latsaaben
http://www.youtube.com/user/Latsaaben
- Kjetil
- Posts: 562
- Joined: 29 Oct 2012, 12:20
- Location: Vinterbro
- Contact:
Re: Min Saabgarasje (M91 c900 kabriolet og M96 9000 CSE)
Hvis garasjen er fuktig ville jeg ikke brukt varme med det første hvis du lagrer bilen der. Varme og fuktighet gir grobunn for muggsopp osv. Hvis du har fuktighetsmåler ser du fort om den går opp eller ned hvis du setter på varme.
Hos meg går fuktigheten fort ned når jeg setter på dieselvarmeren, men da er fuktigheten alt lav fra før.
Hos meg går fuktigheten fort ned når jeg setter på dieselvarmeren, men da er fuktigheten alt lav fra før.
Kjetil
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998
- Sigge
- Posts: 275
- Joined: 18 Oct 2014, 09:27
- Location: Emmerød
- Contact:
Re: Min Saabgarasje (M91 c900 kabriolet og M96 9000 CSE)
Takk for alle tips. Nødreparasjonen av garasjetaket var visstnok ikke god nok Ble ikke tett tak. Bilen ble en tørr dag i forrige uke flyttet til svigerfar i Sarpsborg for vinterlagring. Ble vasket godt før den ble satt bort med litt ekstra luft i dekkene. Går nå å tenker på hvordan jeg på mest mulig destruktiv måte kan rive garasjen
Sommersaaben - M91 900 Convertible T16
Morfars sølvgrå Saab - M90 900 S
Morfars sølvgrå Saab - M90 900 S
- Kjetil
- Posts: 562
- Joined: 29 Oct 2012, 12:20
- Location: Vinterbro
- Contact:
Re: Min Saabgarasje (M91 c900 kabriolet og M96 9000 CSE)
Du kan sikkert få noen ideer i "Ikke gjør dette hjemme" [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
Sent fra min GT-I9195 via Tapatalk
Sent fra min GT-I9195 via Tapatalk
Kjetil
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998
- Sigge
- Posts: 275
- Joined: 18 Oct 2014, 09:27
- Location: Emmerød
- Contact:
Re: Min Saabgarasje (M91 c900 kabriolet og M96 9000 CSE)
Da kom endelig godteposen fra Speedparts med Lesjöforsfjører og popnagler til Aero-kitmonteringen. Fulgte kun med et kvalitetsintyg med fjørene. Noen som har TÜV eller ytterligere dokumentasjon tilhørende disse? Gjelder artikkelnr 75867 og 75855.
Sommersaaben - M91 900 Convertible T16
Morfars sølvgrå Saab - M90 900 S
Morfars sølvgrå Saab - M90 900 S
- Kjetil
- Posts: 562
- Joined: 29 Oct 2012, 12:20
- Location: Vinterbro
- Contact:
Re: Min Saabgarasje (M91 c900 kabriolet og M96 9000 CSE)
Da jeg kjøpte samme fjærer til 99 fulgte dette med, sammen med kvalitetsintyget. Håper at dette holder når det skal inn i vognkortet.
Har forøvrig vært på EU kontroll (NAF) en gang uten at senkesett ble kommentert. Det er nok ikke så mange som vet standardhøyden og ser at disse bilene er senket. I forhold til standard 900 er senkingen 35 mm. Litt mindre på 99 vil jeg tro.
Har forøvrig vært på EU kontroll (NAF) en gang uten at senkesett ble kommentert. Det er nok ikke så mange som vet standardhøyden og ser at disse bilene er senket. I forhold til standard 900 er senkingen 35 mm. Litt mindre på 99 vil jeg tro.
Kjetil
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest