Joakims 1966 96 Totakt

Lag en tråd om bilen din eller prosjektet ditt.
User avatar
kanonjon
Posts: 1055
Joined: 03 Nov 2012, 20:35
Location: Arendal
Contact:

Re: Joakims 1966 96 Totakt

Postby kanonjon » 28 May 2016, 12:27

Kronerulling for XP-potte til Joakims bil 8-)

https://bidra.no/kampanje/hjelp-joakim- ... a4a4d5eb82
Last edited by kanonjon on 28 May 2016, 20:37, edited 1 time in total.

User avatar
Kjetil
Posts: 562
Joined: 29 Oct 2012, 12:20
Location: Vinterbro
Contact:

Re: Joakims 1966 96 Totakt

Postby Kjetil » 28 May 2016, 19:39

Linken funker ikke.
Kjetil
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998

User avatar
kanonjon
Posts: 1055
Joined: 03 Nov 2012, 20:35
Location: Arendal
Contact:

Re: Joakims 1966 96 Totakt

Postby kanonjon » 28 May 2016, 20:38

Prøv nå! :)

User avatar
Morten S.
Posts: 2474
Joined: 28 Oct 2012, 15:21
Location: Sandefjord
Contact:

Re: Joakims 1966 96 Totakt

Postby Morten S. » 29 May 2016, 06:57

Funker fint :)
Glimrende skrevet Jon!

User avatar
Jokke900
Posts: 1215
Joined: 03 Nov 2012, 01:39
Location: Skogn
Contact:

Re: Joakims 1966 96 Totakt

Postby Jokke900 » 29 May 2016, 18:24

Jeg er bare målløs, ydmyk og takknemlig jeg.. Vet ikke hva mer jeg skal si. Har vært ganske målløs hele helga og våger ikke skrive noe på facebook enda :shock: Det kommer.. enn så lenge, nøyer jeg meg med her:

TUSEN TAKK!!
1966 96 Totakt
1978 99 Turbo

User avatar
Jokke900
Posts: 1215
Joined: 03 Nov 2012, 01:39
Location: Skogn
Contact:

Re: Joakims 1966 96 Totakt

Postby Jokke900 » 09 Jun 2016, 10:08

Godt på overtid og for andre gang på et drøyt halvår, men:

EU godkjent!

Denne gangen for to år.. :roll: (sånn går det når man er overivrig...)
1966 96 Totakt
1978 99 Turbo

User avatar
Jokke900
Posts: 1215
Joined: 03 Nov 2012, 01:39
Location: Skogn
Contact:

Re: Joakims 1966 96 Totakt

Postby Jokke900 » 15 Jun 2016, 23:58

Spurt før uten å få svar. Internett gir uklare svar. Noen sier bolt on, andre sier tilpassning og maskinering og alt mulig. Men passer clutch fra boble på 96? Og i tilfelle HVILKEN? Eller funker det sannsynligvis helt kanon å bare lempe ut rubbel og bit og montere sammen etter bare å ha bytta lamellen? Erfaringer?

Clutchen glipper og jeg har en flunkende ny lamell som jeg fikk med bilen. Noe må gjøres, for det er fryktelig irriterende å plutselig få "glipptak" i motbakker eller om jeg skal frigi alle fryktinngytende hestekreftene i bilen på motorvei eller hva det skulle være.

Er det sjeldent problemer med annet enn lamell bytter jeg bare den. Er det greit å bytte for å slippe problemer gjør jeg heller det. Er bobleclutch bedre så vurderer jeg det. Men jeg vet ikke om det frister å gjøre jobben flere ganger samme sommer :lol: Så vil gjerne finne ut av det på forhånd :mrgreen:
1966 96 Totakt
1978 99 Turbo

User avatar
Jokke900
Posts: 1215
Joined: 03 Nov 2012, 01:39
Location: Skogn
Contact:

Re: Joakims 1966 96 Totakt

Postby Jokke900 » 01 Jul 2016, 17:57

Kom pakke fra Tommy i dag!

Poden og jeg skrudde kjapt ut den gamle nivåføleren og monterte "ny". Funka som bare rakkern, så nå har vi oversikt over nivået på tanken igjen! Gulle godt! Da må vi bare se å få fiksa så vi har oversikt over tempen også :shock:

9-5an er snart ferdig med langtidskirurgi og da blir det straks litt lavere 96 også :mrgreen:
1966 96 Totakt
1978 99 Turbo

User avatar
super'n
Posts: 1199
Joined: 30 Oct 2012, 20:37
Location: Holter, Akershus
Contact:

Re: Joakims 1966 96 Totakt

Postby super'n » 01 Jul 2016, 18:29

:D Snart xp-potte også???
'08 9-5 Peppergreen
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!

User avatar
Jokke900
Posts: 1215
Joined: 03 Nov 2012, 01:39
Location: Skogn
Contact:

Re: Joakims 1966 96 Totakt

Postby Jokke900 » 01 Jul 2016, 19:28

super'n wrote::D Snart xp-potte også???
Ja :oops: Kommer ikke over det der.. Litt flau og brydd men fremfor alt EKSTREMT takknemlig! Det blir bestilt når pengene kommer inn på kontoen. Tror jeg kjøper meg litt rør fra biltema og smekker sammen et 2" anlegg i samme slengen. Må uansett ha overgang hvis ikke så like greit å handle noen rør og fullføre. Kan bli noen naboklager i starten, men det får gå. Så må jeg få bytta lamell iallefall. Ikke mye svar å få på clutchspørsmålene mine, så blir vel bare lamellbytte i håp om å bli kvitt mesteparten av gleppinga.
1966 96 Totakt
1978 99 Turbo


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest