Kutter ved pådrag
-
- Posts: 11
- Joined: 10 Jun 2013, 06:45
- Contact:
Re: Kutter ved pådrag
Okey Hvordan sjekker jeg det? Løfte med noe rundt festet?
- Hjelle
- Posts: 321
- Joined: 02 Sep 2012, 11:05
- Location: Sunnmøre
- Contact:
Re: Kutter ved pådrag
Er det ordentlig gåent er det nok å få en medhjelpar til å trykke på gassen når du ser på motoren. Lyftar motoren set i framkant har du en jobb å gjere.mknestang wrote:Okey Hvordan sjekker jeg det? Løfte med noe rundt festet?
- 900C-LPG
- Posts: 3243
- Joined: 05 Nov 2012, 06:35
- Location: Nederland
- Contact:
Re: Kutter ved pådrag
Hvordan står det til mede denne SAABen?
Født, som Nederlender, i Sarpsborg, bodde til 1980 i Bergen og siden 1980 bor jeg i Nederland.
SAABer jer har (hatt):
1. 136H, 4dørs SAAB 900 GLs Sedan, 1981
2. 205G, 4dørs SAAB 900c Sedan, 1988
3. 257, SAAB 9000 CSE 2.0t Anniversary, 1997
SAABer jer har (hatt):
1. 136H, 4dørs SAAB 900 GLs Sedan, 1981
2. 205G, 4dørs SAAB 900c Sedan, 1988
3. 257, SAAB 9000 CSE 2.0t Anniversary, 1997
-
- Posts: 11
- Joined: 10 Jun 2013, 06:45
- Contact:
Re: Kutter ved pådrag
Det går ikke noe bedre her. Jeg har byttet forgasser for å se om det hjalp. Det gjorde det ikke. Byttet en vakumslange også da denne var råtten.
Det hele begynte etter at jeg byttet termostat, men jeg kan ikke skjønne at det skal ha noe med dette å gjøre?
Noen som har forslag til hva jeg kan prøve?
Det hele begynte etter at jeg byttet termostat, men jeg kan ikke skjønne at det skal ha noe med dette å gjøre?
Noen som har forslag til hva jeg kan prøve?
- 900C-LPG
- Posts: 3243
- Joined: 05 Nov 2012, 06:35
- Location: Nederland
- Contact:
Re: Kutter ved pådrag
Kjører denne SAABen som det hørte før du skiftet termostaten? Nei? Da er der mulig at du har "rotet" borti tenningskablene. Derfor spør jeg nå: Har du controlert tenningsledningene, fordelerlokket og rotoren der inne? Hva muligens også kunne forklarer hvordan motoren reagerere etter skifting av temrostaten er at du uten at du visste det, har støtet mot kondensatoren og at den gikk defekt. Tenningsdelen som fordelerlokk, rotor, stifter og kondensator er ikke dyre deler og (relativt) lett å skifte. Er din SAAB 900 av byggeår 1983, men er av årsmodel 1984, da har den en elektronisk tenning og da kunne det være at de elektriske lediningene som går in på siden av tenningshuset (± hvor en kondensator satt til og med årsmodel 1983) ikke lager god kontakt lenger og det er også noe som kunne hende ved skifting av en termosat. Å ja: Unnskyld for en så pass sen reaksjon, jeg ble plutselig minnet om ditt emne.
Født, som Nederlender, i Sarpsborg, bodde til 1980 i Bergen og siden 1980 bor jeg i Nederland.
SAABer jer har (hatt):
1. 136H, 4dørs SAAB 900 GLs Sedan, 1981
2. 205G, 4dørs SAAB 900c Sedan, 1988
3. 257, SAAB 9000 CSE 2.0t Anniversary, 1997
SAABer jer har (hatt):
1. 136H, 4dørs SAAB 900 GLs Sedan, 1981
2. 205G, 4dørs SAAB 900c Sedan, 1988
3. 257, SAAB 9000 CSE 2.0t Anniversary, 1997
-
- Posts: 15
- Joined: 21 May 2013, 18:43
- Contact:
Re: Kutter ved pådrag
Har du sjekket stiftåpningen? Den kan være litt liten.
-
- Posts: 2
- Joined: 09 Jan 2015, 09:35
- Contact:
Re: Kutter ved pådrag
Beklager trådløfting av gamle tråder her, men hadde det likedan på min 900GL. Jeg byttet bensinpumpe til en fra Biltema, og den leverte ikke nok bensin til fullgass. Flottørkammeret ble tømt og bilen bråkuttet. Så at du også hadde byttet bensinpumpe, og tenkte det kunne være samme sak. Bilen er sikkert ikke i live nå, men andre kan jo komme opp i samme situasjon.
Trond
SAAB og900 Aero Cabriolet 1994
SAAB 9000 CSE 2,3t 1994
SAAB 9-5 SE 2,0t 1999
SAAB 9-5 Vector Estate 2,0t 2005
SAAB og900 Aero Cabriolet 1994
SAAB 9000 CSE 2,3t 1994
SAAB 9-5 SE 2,0t 1999
SAAB 9-5 Vector Estate 2,0t 2005
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest