Page 65 of 66
Re: Latsaab 900 Turbo
Posted: 07 Jul 2016, 19:22
by kanonjon
Har ikke skjedd så mye i det siste, men litt iallefall
Kaputt motorfeste...
Nytt feste montert, men har lagd til en hockeypuck anordning på braketten slik at ikke motoren vil heve seg så mye under belastning. Litt vibrasjon ved last, men ellers ingenting
Endelig har jeg girspaken i komfortabel høyde. Måtte justere opp short-shiften litt, smurte opp kula i samme slengen, veldig fine girskift nå
Re: Latsaab 900 Turbo
Posted: 08 Jul 2016, 00:17
by OLea1992
Er vel ikke så mye mer å gjøre på bilen din lengre uten om generelt vedlikehold? Eller ser det meget oppegående i cocpiten din, likte godt girstanga
Re: Latsaab 900 Turbo
Posted: 08 Jul 2016, 08:28
by Sigge
OLea1992 wrote:Er vel ikke så mye mer å gjøre på bilen din lengre uten om generelt vedlikehold? Eller ser det meget oppegående i cocpiten din, likte godt girstanga
Tja...går vel alltids an å trimme mer. Ettersom du uansett har T-5 og kan programstyre, så går det jo an å hive inn en større turbo som kan jobbe lettere og samtidig levere mer trykk . For eksempel Trim60 eller en TD-04-variant.
http://popeye.rty.nu/2003/trimtips.htm
Kan jo ikke gi deg nå
Re: Latsaab 900 Turbo
Posted: 12 Jul 2016, 00:13
by kanonjon
Hehe, er bare vedlikehold som er på bilen nå, men det har kommet litt rust her og der, ikke noe seriøse greier, men det må tas i løpet av sommeren.
Blir ikke noe mer trim på denne bilen nå, bortsett fra en siste finjustering av mappen, men det er alt. Synes bilen går godt og passer til mitt behov
Re: Latsaab 900 Turbo
Posted: 24 Jul 2016, 09:57
by kanonjon
Byttet foringer her om dagen, det var på høy tid!
Ny gummi!
Bilen ble _litt_ bedre å kjøre nå
Re: Latsaab 900 Turbo
Posted: 31 Jul 2016, 01:22
by kanonjon
Re: Latsaab 900 Turbo
Posted: 23 Aug 2016, 22:19
by kanonjon
Var på en liten tur for ca. en måned siden. Veldig fin tur, var innom Knaben og Lysebotn, bilen funka fint...nesten!
Kort og greit, bilen kokte oppe ved Knaben og ved "Ørneredet" på vei opp der fra Lysebotn. Grunnen? Biltema termostat.
Knaben 2's gamle knuseri og vaskeri.
Sanddeponiene. Temmelig mye sand...
Roma gruve, tørr og fin! Og hjelmen var grei å ha på, sparte meg for mye blåmerker.
Oppe ved Knaben 1, synd at det var mange prospekt (prøve-uttak) og at inngangene var enten vannfylte eller tettet igjen
På vei ned fra fjellet, så begynte det å regne skikkelig ala monsunregn, men jeg visste om en gruve rett i nærheten vi søkte ly inni
Ankommet Lysebotn
Der nede en plass var campingplassen, helt sinnsykt å se på...
Så nærme, men så langt unna, prøvde å gå ut på steinen, men jeg klarte det ikke, høydeskrekken slo inn. Utsikten fra hylla der var det jævligste jeg hadde sett. Men ble en solid tur både i regn, vind og i hardt terreng...
Re: Latsaab 900 Turbo
Posted: 23 Aug 2016, 22:44
by kanonjon
Så etter turen har jeg fiksa litt ting her og der, er klar for STCN-landstreffet nå
Ny Saab termostat og Biltema vannpumpe. Vannpumpa er faktisk helt kurant, min har vart over 100k uten problemer, men valgte å bytte den i samme slengen som jeg byttet termostat. Liker å være i forkjøpet.
Litt forksjellig design og størrelse på komponentene på termostatene. Nå koker ikke bilen lengre, heldigvis. Bilen kokte også når den var på tomgang. Kjøper ikke Biltema termostat neste gang. Denne var 6-7 måneder gammel.
Ordnet til en uttrekksbryter for radiatorviftene og, enkel, grei og sikker modifikasjon.
Klar for tur. Har fått på panserlåser og
Re: Latsaab 900 Turbo
Posted: 30 Aug 2016, 09:07
by Ove N
Servobeholder fra Mazda MX5 gitt, hvordan kom den ideen fra??
Sees også i min Godkjente MX5 nede til høyre ved radiator
Re: Latsaab 900 Turbo
Posted: 01 Sep 2016, 01:13
by kanonjon
Hehe, plast er noe jævla dritt, må ha det i metall. Faktisk så søkte jeg bare opp "metal servo oil reservoir" eller no på Ebay, jammen så var MX-5 beholderen det første som kom opp :p Fikk tak i den fra en hugger i Trøndelag.