Hmmmmm er du slik en langrennsgutt kanonjon.......
Kan vel ikke være olje, splitta akkurat motor og girkasse, ingen tegn på lekkasje da. Men man skal ikke utelukke at noe slikt kunne skje under montering. Kan da heller ikke utelukke mitt raserianfall dersom jeg må splitte motor og girkasse igjen......!!!!!!
Lugging i clutch.... Blir det værre eller bedre, hva ellers kan det være??
Takker for rimelig forslag T.A
Sent from my iPhone using Tapatalk
Benny Lava
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Re: Benny 41
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Re: Benny 41
Vidar! Slike kommentarer er super velkommen, rengjorde før montering, og ja la oss håpe på at det går seg til det hadde vært fint. Evnt at den varer til sommeren, kan kjøpe inn hauger med deler og ta meg bedre tid da, men nå måser snart sveises på en 92!!!!!!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
- kanonjon
- Posts: 1055
- Joined: 03 Nov 2012, 20:35
- Location: Arendal
- Contact:
Re: Benny 41
Egentlig ikke, hehe! Jeg har ikke den beste fysiske formen, men jeg er glad i snø og vinterføre!Henning wrote:Hmmmmm er du slik en langrennsgutt kanonjon.......
Saab OG900 Turbo!
http://www.youtube.com/user/Latsaaben
http://www.youtube.com/user/Latsaaben
- Morten S.
- Posts: 2474
- Joined: 28 Oct 2012, 15:21
- Location: Sandefjord
- Contact:
Re: Benny 41
Du har nok fått en front fra en 1965 modell. Den hadde ikke wire, men snøre til å åpne panseret. Da så panserlåsen litt annerledes ut.
Hadde ikke låsehaken i front heller, men en låseanordning på siden oppe ved venstre side av motorrommet.
[quote....]Så til noe snodig.... var det annen utløser mekanisme på disse 65-68 frontene?? fant nemilig ingen arm til å huke på utløser mekanismen til panseret - måtte borre ut den andre og neste den på den "nye" - greit nok å gjøre det men lurer på hvorfor....? Noen som vet - Morten...? [/quote]
Hadde ikke låsehaken i front heller, men en låseanordning på siden oppe ved venstre side av motorrommet.
[quote....]Så til noe snodig.... var det annen utløser mekanisme på disse 65-68 frontene?? fant nemilig ingen arm til å huke på utløser mekanismen til panseret - måtte borre ut den andre og neste den på den "nye" - greit nok å gjøre det men lurer på hvorfor....? Noen som vet - Morten...? [/quote]
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Re: Benny 41
Høres fornuftig ut, ja ja, nå ser den mer ut som en senere modellMorten S. wrote:Du har nok fått en front fra en 1965 modell.
Kom til å tenke på at det kom noen dråper kjølevæske/vann fra en slange som ikke var helt tømt ned mot girkasse/motor ved sammenkobling av enhetene - kan dette ha kommet på lamell og vil dette slites bort??
H
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
- super'n
- Posts: 1199
- Joined: 30 Oct 2012, 20:37
- Location: Holter, Akershus
- Contact:
Re: Benny 41
Var det en standard lamell? Fjærene i lamellen skal ta opp "hogget" ved igang kjøring, hvis det fjærene har satt seg eller det er en sportslig lamell vil den hogge. Hvis det bare er litt kjølevæske vil det trolig slites vekk etterhvert.
'08 9-5 Peppergreen
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Re: Benny 41
Hei Supern - det var en standard lamell, og der er litt vanskelig å si hvordan den oppfører seg da jeg enda ikke har fått kjørt igang på tørr asfalt, nå spinner den jo med en gang, vet ikke om det blir bedre elelr værre når den får litt mere motstand.....super`n wrote:Var det en standard lamell? Fjærene i lamellen skal ta opp "hogget" ved igang kjøring, hvis det fjærene har satt seg eller det er en sportslig lamell vil den hogge. Hvis det bare er litt kjølevæske vil det trolig slites vekk etterhvert.
Men når det er sagt kjørte kona bilen idag, et par småturer, hadde ikke fortalt henne at jeg syntes den hogger litt, og hun sa ingenting så kanskje det bare er jeg som er prikete - eller OVERNÆRVØS for å måtte ta ut motor igjen Ikke før våren! nå er det viktigere med rustne 92´er!
PS - fronten din gikk til sandblåsing idag
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
- super'n
- Posts: 1199
- Joined: 30 Oct 2012, 20:37
- Location: Holter, Akershus
- Contact:
Re: Benny 41
Perfekt!!!! Blir nok ferdig med rustsveisinga på '74 i løpet av helga håper jeg...Henning wrote:
PS - fronten din gikk til sandblåsing idag
'08 9-5 Peppergreen
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Re: Benny 41
TIL INFO! Garasjen har idag fått navn. Garasjene heter Labraticus! og har man gode venner så ordner det seg med logoer og greier
GOD HELG!
GOD HELG!
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
- bluesmoke
- Posts: 78
- Joined: 28 Oct 2012, 21:36
- Location: Fredrikstad
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest