Bilder av modifiserte Saaber
- Eirik
- Posts: 469
- Joined: 26 Aug 2012, 15:32
- Location: Sandnes
- Contact:
Re: Bilder av modifiserte Saaber
Den Sonetten med T16-motor har jeg en del bilder av selv. Den var på Saabfestival 2007, og jeg tror den også var på Saabens dagar. Det er en rød Sonett 2, som også er modifisert en del utvendig om jeg husker rett Får vel se om jeg finner litt flere bilder!
90 -86 | 99 T16 prosjekt | 95 V4 prosjekt
- Eirik
- Posts: 469
- Joined: 26 Aug 2012, 15:32
- Location: Sandnes
- Contact:
Re: Bilder av modifiserte Saaber
90 -86 | 99 T16 prosjekt | 95 V4 prosjekt
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Re: Bilder av modifiserte Saaber
..... Brukt så mye tid og penger og så ser det slik ut..... Tydelig folk har forskjellig smak...
H
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
- Eirik
- Posts: 469
- Joined: 26 Aug 2012, 15:32
- Location: Sandnes
- Contact:
Bilder av modifiserte Saaber
Denne ble vel akkurat hentet til Norge av en i klubben
90 -86 | 99 T16 prosjekt | 95 V4 prosjekt
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Re: Bilder av modifiserte Saaber
Eirik wrote:Denne ble vel akkurat hentet til Norge av en i klubben
.............Henning wrote:Tydelig folk har forskjellig smak...
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
- Morten S.
- Posts: 2474
- Joined: 28 Oct 2012, 15:21
- Location: Sandefjord
- Contact:
Re: Bilder av modifiserte Saaber
Nei, men den ble inspirasjon til å bygge en 96 cab. Lars "Julle" Olofsson skal bygge opp en cab for Arild Fagereng, Tønsberg.
Vi vil kunne følge prosjektet på facebook.
Vi vil kunne følge prosjektet på facebook.
Denne ble vel akkurat hentet til Norge av en i klubben
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Re: Bilder av modifiserte Saaber
Hyggelig at Julle bygger biler for andre - men HVA skjer med det fine 92-93-V4 prosjektet hans da????Morten S. wrote:Nei, men den ble inspirasjon til å bygge en 96 cab. Lars "Julle" Olofsson skal bygge opp en cab for Arild Fagereng, Tønsberg.
Vi vil kunne følge prosjektet på facebook.
Denne ble vel akkurat hentet til Norge av en i klubben
Får man godkjent en Cab 96 her i Norge da???? sist jeg så en ombygd cab av disse som var godkjent uten svenske regler hadde den en halmeter med påsveiste stivere på kanalen kunne knapt krabbe over den når man åpnet døra....
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
- Morten S.
- Posts: 2474
- Joined: 28 Oct 2012, 15:21
- Location: Sandefjord
- Contact:
Re: Bilder av modifiserte Saaber
Blir vel for lite tid til egne biler når han påtar seg diverse annet arbeid. Er nok det han delvis lever av i dag.
På Facebook har han under firmaet sitt x-tech engineering lagt ut en god del bilder av solide prosjekter.
Her er nettsiden hans, men det er ikke så mange oppdateringer der http://x-tech.se/
Jeg fikk dette svaret da jeg var i kontakt med eksperter hos vegvesenet, pva Svein.
Ja, med noen forbehold.
Bilen må klart og tydelig være godkjent i ombygd stand – alle vesentlige endringer må være godkjent. Dette vil normalt komme fram av vedleggsarket til det svenske vognkortet. (kan hentes på Transportstyrelsens hjemmeside http://transportstyrelsen.se/ bruk Vem äger fordonet? på høyre side av forsiden, og deretter funksjonen sök uppgifter om anntat fordon )
Bilen må reelt være en ombygd Saab, dvs være basert på Saab karosseri med nødvendige forsterkninger til å gå uten tak.
Bilen må ha en motor av riktig type (sammen med karosseriombygging vil sannsynligvis bytte av motor bli for mye, tenker på V-6 eller annen fremmed motor)
Hvis det er bygd ny ramme som Saab-karosseriet er plassert på, anser vi den som ny bil (det tror jeg svenske myndigheter også gjør)
På Facebook har han under firmaet sitt x-tech engineering lagt ut en god del bilder av solide prosjekter.
Her er nettsiden hans, men det er ikke så mange oppdateringer der http://x-tech.se/
Hyggelig at Julle bygger biler for andre - men HVA skjer med det fine 92-93-V4 prosjektet hans da????
Jeg fikk dette svaret da jeg var i kontakt med eksperter hos vegvesenet, pva Svein.
Ja, med noen forbehold.
Bilen må klart og tydelig være godkjent i ombygd stand – alle vesentlige endringer må være godkjent. Dette vil normalt komme fram av vedleggsarket til det svenske vognkortet. (kan hentes på Transportstyrelsens hjemmeside http://transportstyrelsen.se/ bruk Vem äger fordonet? på høyre side av forsiden, og deretter funksjonen sök uppgifter om anntat fordon )
Bilen må reelt være en ombygd Saab, dvs være basert på Saab karosseri med nødvendige forsterkninger til å gå uten tak.
Bilen må ha en motor av riktig type (sammen med karosseriombygging vil sannsynligvis bytte av motor bli for mye, tenker på V-6 eller annen fremmed motor)
Hvis det er bygd ny ramme som Saab-karosseriet er plassert på, anser vi den som ny bil (det tror jeg svenske myndigheter også gjør)
Får man godkjent en Cab 96 her i Norge da???? sist jeg så en ombygd cab av disse som var godkjent uten svenske regler hadde den en halmeter med påsveiste stivere på kanalen kunne knapt krabbe over den når man åpnet døra....
- Morten S.
- Posts: 2474
- Joined: 28 Oct 2012, 15:21
- Location: Sandefjord
- Contact:
Re: Bilder av modifiserte Saaber
Et par 9000
og denne står til salgs i Sverige:
http://forum.saabklubben.se/viewtopic.php?f=15&t=6671
og denne står til salgs i Sverige:
http://forum.saabklubben.se/viewtopic.php?f=15&t=6671
- Morten S.
- Posts: 2474
- Joined: 28 Oct 2012, 15:21
- Location: Sandefjord
- Contact:
Re: Bilder av modifiserte Saaber
Denne gikk virkelig bra - men er noe usikker på om jeg ville prøvd den selv
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest