SAAB 99 GL, 1983

Lag en tråd om bilen din eller prosjektet ditt.
User avatar
Kjetil
Posts: 562
Joined: 29 Oct 2012, 12:20
Location: Vinterbro
Contact:

Re: SAAB 99 GL, 1983

Postby Kjetil » 21 Feb 2016, 02:35

Ja, kanskje ikke enkleste veien å gå, men sånn ble det bare[emoji2].
Hvis du går noen poster tilbake Peter, så ser du grunnen. Det blir bensintank fra 900, med pumpe i tanken. Dermed må noe av bagasjeromsgulvet byttes, og påfylling flyttes. Tenk så mye enklere det hadde vært om Saab hadde fortsatt produksjonen av 99 til 1995!
Image
Kjetil
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998

User avatar
96GT
Posts: 1436
Joined: 30 Oct 2012, 22:26
Location: Oslo
Contact:

Re: SAAB 99 GL, 1983

Postby 96GT » 21 Feb 2016, 18:41

Ahaaa... da skjønner jeg... dristig prosjekt dette...
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"

User avatar
Kjetil
Posts: 562
Joined: 29 Oct 2012, 12:20
Location: Vinterbro
Contact:

Re: SAAB 99 GL, 1983

Postby Kjetil » 12 Mar 2016, 23:46

96GT wrote:Ahaaa... da skjønner jeg... dristig prosjekt dette...
dristig....sier han som..... :lol: ...http://www.gsv.no/forum/viewtopic.php?f ... start=1040

Sveisa litt her en kveld. Forsterket denne avstivningen, siden den måtte kappes for å få plass til bensinpåfyllingsslangen. Kanskje unødvendig, men "better safe than sorry" :P

Image

Det kom en pakke med "Intergrips" i posten i dag.
ImageImage

så da ble det litt mere sveising.
ImageImage

og litt sliping
ImageImage

ferdig med delprosjekt "bensinpåfylling".
Image
Last edited by Kjetil on 22 Mar 2016, 00:50, edited 1 time in total.
Kjetil
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998

User avatar
Lilln
Posts: 185
Joined: 21 Oct 2013, 20:04
Contact:

Re: SAAB 99 GL, 1983

Postby Lilln » 13 Mar 2016, 10:47

Snyggt! Och mycket fina action bilder :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk

User avatar
Kjetil
Posts: 562
Joined: 29 Oct 2012, 12:20
Location: Vinterbro
Contact:

Re: SAAB 99 GL, 1983

Postby Kjetil » 23 Mar 2016, 02:10

Lilln wrote:Snyggt! Och mycket fina action bilder :)
Takk, nøyer meg med actionbilder, film kommer når den er ferdig 8-)
Kjetil
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998

User avatar
Kjetil
Posts: 562
Joined: 29 Oct 2012, 12:20
Location: Vinterbro
Contact:

Re: SAAB 99 GL, 1983

Postby Kjetil » 23 Mar 2016, 02:10

Lilln wrote:Snyggt! Och mycket fina action bilder :)
Takk, nøyer meg med actionbilder, film kommer når den er ferdig 8-)
Kjetil
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998

User avatar
Kjetil
Posts: 562
Joined: 29 Oct 2012, 12:20
Location: Vinterbro
Contact:

Re: SAAB 99 GL, 1983

Postby Kjetil » 23 Mar 2016, 02:28

Etter et par dagers vasking og sliping av bagasjerommet var det dags for et par lag med epoxyprimer i dag.

Image
Ble vel egentlig 4 tynne lag siden jeg brukte en liten og hendig touch-up pistol.

Siden jeg allikevel skulle fram med lakken ble også motorblokka klargjort.
Image

To tynne lag ble det på den.
Image
Kjetil
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998

User avatar
Morten S.
Posts: 2474
Joined: 28 Oct 2012, 15:21
Location: Sandefjord
Contact:

Re: SAAB 99 GL, 1983

Postby Morten S. » 23 Mar 2016, 06:54

Dette blir topp, Kjetil!
Godt det er noen som holder liv i prosjekttrådene her.
Har selv ingen prosjekt lengre. Bare daglig vedlikehold og smårep. de de bilene jeg har rullende.

User avatar
GT750
Posts: 363
Joined: 30 Sep 2012, 20:02
Contact:

Re: SAAB 99 GL, 1983

Postby GT750 » 24 Mar 2016, 14:14

Hei Kjetil
Liker veldig godt denne tråden.
Du er utrolig flink og seriøs bilbygger.
Skulle ønske jeg hadde sveiseferdigheter som du.
Stå på.
En Porsche frelst Saab entusiast.
-53 92b, -58 GT750, -59 93b, -64 Sport, -75 96 og -77 911S ;-)

User avatar
Kjetil
Posts: 562
Joined: 29 Oct 2012, 12:20
Location: Vinterbro
Contact:

Re: SAAB 99 GL, 1983

Postby Kjetil » 25 Mar 2016, 03:28

Morten S. wrote:Dette blir topp, Kjetil!
Godt det er noen som holder liv i prosjekttrådene her.
Har selv ingen prosjekt lengre. Bare daglig vedlikehold og smårep. de de bilene jeg har rullende.
:D
Jeg har 3 prosjekter, og ingen som ruller, så egentlig burde jeg ha mye mer å skrive om :oops:
GT750 wrote:Hei Kjetil
Liker veldig godt denne tråden.
Du er utrolig flink og seriøs bilbygger.
Skulle ønske jeg hadde sveiseferdigheter som du.
Stå på.
:D
Takk for det, får bare håpe jeg får avsluttet prosjektene en gang.
Når det gjelder sveising er jeg bare en amatør. Mye øvelse og litt teori hjelper. Jeg begynte med å lese denne:
Image
Etter å ha hatt et Luna Minimig 120A i mange år kjøpte jeg et 3-fas Migatronic 180A for et par år siden. Samtidig gikk jeg opp fra 0,6 tråd til 0,8. Forhandleren sa at det var "ingen" som brukte 0,6 tråd lenger. Fikk inntrykk av at det var litt sært :roll:
Uansett, syntes det ble enklere å sveise med nytt apparat (og tykkere tråd).
Jeg synes den største utfordringen med tynnplatesveising er å ta det rolig nok der hvor det er viktig at platene ikke slår seg. Skulle gjerne kunnet noe om retting, strekking og krymping av plater. Det hadde kommet godt med ;)

Siden påskeferieplanene ble endret, og det ikke ble noen fjelltur, som planlagt, ble det en liten tur i garasjen i kveld. Fortsatte i motorrommet, og demonterte varmeapparat, clutchpumpe, bremseservo og noe annet småtteri. Kan ikke skjønne hvordan det er mulig å bytte noen av disse delene her med motoren i. :geek: Tar mange bilder underveis, så jeg forhåpentligvis får riktige skruer og bolter på rett plass når greiene skal monteres igjen.
Image
Kjetil
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests