Herregud er det mulig?
Svenskene kaller det "Saabsjukan" noen har den og det finnes hjelp å få.
Da ble det hentet en ny V4 i går. Synes bilen så meget fin ut på bilde og prisen var bra, men med deffekt motor.
Men bilde var nok noen år gamle uansett jeg synes bilen fortsatt var bra så det ble handel.
Dessuten fulgte det med et S&R ratt, 99 Ronald på 20mm Manton adaptere, nesten ny dynamo og Sonett felger.
Dessuten kom naboen med masse bilskrot han skulle kaste bla NOS Volvo Amazon deler - det var hyggelig.
Så da er det bare å få plukket ut motor og inn med ny (90.000km) som jeg har hatt siden 1993 satt i en meget fin 1970 som jeg slaktet pga litt rust (ikke mye målt i dagens målestokk.
Prekæs
-72 96 L
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Re: -72 96 L
Morsomt, var det denne som sto i Oslo? var god deal det der
Grattis. Nå må du snart hjelpe meg da vel......
H
Grattis. Nå må du snart hjelpe meg da vel......
H
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
- Morten S.
- Posts: 2474
- Joined: 28 Oct 2012, 15:21
- Location: Sandefjord
- Contact:
Re: -72 96 L
Prøvde å ordne henger i går, men hørte at det var noen på vei for å se på den.
Har også en bra V4 motor stående som kunne passet i...
Den er lik min første V4. Samme farge og årsmodell.
Har også en bra V4 motor stående som kunne passet i...
Den er lik min første V4. Samme farge og årsmodell.
- GT750
- Posts: 363
- Joined: 30 Sep 2012, 20:02
- Contact:
Re: -72 96 L
Venter fortsatt på svar fra Haldenseren.
Skal purre ham opp igjen, men har ikke lyst til å mase for mye mht. prisen.
Når det gjelder de nye hjulkapslene så vil (må?) jeg beholde dem til mitt GT prosjekt dessverre.
Prekæs på Ekeberg?
Skal purre ham opp igjen, men har ikke lyst til å mase for mye mht. prisen.
Når det gjelder de nye hjulkapslene så vil (må?) jeg beholde dem til mitt GT prosjekt dessverre.
Prekæs på Ekeberg?
En Porsche frelst Saab entusiast.
-53 92b, -58 GT750, -59 93b, -64 Sport, -75 96 og -77 911S ;-)
-53 92b, -58 GT750, -59 93b, -64 Sport, -75 96 og -77 911S ;-)
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Re: -72 96 L
Enig med deg vedr. Halden mann - og ser at du trenger hjulkapslene.GT750 wrote:Venter fortsatt på svar fra Haldenseren.
Skal purre ham opp igjen, men har ikke lyst til å mase for mye mht. prisen.
Når det gjelder de nye hjulkapslene så vil (må?) jeg beholde dem til mitt GT prosjekt dessverre.
Prekæs på Ekeberg?
H
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
-
- Posts: 54
- Joined: 30 Oct 2012, 13:12
- Contact:
Re: -72 96 L
Det var jammen bra at du fikk tatt hånd om denne Hans Fredrik - Hadde tenkt å kjøpe om den ikke var blitt solgt. Men egentlig så har jeg hverken tid eller plass til ett prosjekt til, så det var bra jeg unngikk det hele.
- GT750
- Posts: 363
- Joined: 30 Sep 2012, 20:02
- Contact:
Re: -72 96 L
Plukket fram den nye motoren igår og den satt håper det går bra.
Kjørte på med 5-56 i sylindernde og fikk dratt motoren rundt flere ganger.
Nå går den rundt så da får vi håpe at den starter når jeg setter den inn i morgen.
Hannele vasket ned bilen innvendig så nå begynner den å bli fin.
Idag legger jeg om til standard V4 felger slik at bilen blir helt original.
Tok ut det originale reservehjulet og der lå det et så og si ubrukt Viking 5,20 x 15 diagonal dekk.
Så det går inn på lageret som kjekt å ha.
De gutta oppe i Askim kunne sin jobb den gangen på 60/70 tallet da dette dekket ble produsert.
Like fint og "fet" i overflaten uten sprekker, det går ikke idag med dagens dekk som sånn sett er "ferskvare".
Idag skal jeg jakte etter et original ratt, så begynner det å bli bra.
Prekæs
Kjørte på med 5-56 i sylindernde og fikk dratt motoren rundt flere ganger.
Nå går den rundt så da får vi håpe at den starter når jeg setter den inn i morgen.
Hannele vasket ned bilen innvendig så nå begynner den å bli fin.
Idag legger jeg om til standard V4 felger slik at bilen blir helt original.
Tok ut det originale reservehjulet og der lå det et så og si ubrukt Viking 5,20 x 15 diagonal dekk.
Så det går inn på lageret som kjekt å ha.
De gutta oppe i Askim kunne sin jobb den gangen på 60/70 tallet da dette dekket ble produsert.
Like fint og "fet" i overflaten uten sprekker, det går ikke idag med dagens dekk som sånn sett er "ferskvare".
Idag skal jeg jakte etter et original ratt, så begynner det å bli bra.
Prekæs
En Porsche frelst Saab entusiast.
-53 92b, -58 GT750, -59 93b, -64 Sport, -75 96 og -77 911S ;-)
-53 92b, -58 GT750, -59 93b, -64 Sport, -75 96 og -77 911S ;-)
-
- Posts: 54
- Joined: 30 Oct 2012, 13:12
- Contact:
Re: -72 96 L
Om du er i nærheten av Oslobygda, så kan du komme innom og hente ett originalratt. Om du vil selge spacerene så kan jeg være intr i å kjøpe dem.
- 96GT
- Posts: 1436
- Joined: 30 Oct 2012, 22:26
- Location: Oslo
- Contact:
Re: -72 96 L
Gratulerer med "enda" en ny bil... Flott farge... Og så fikk du tydeligvis med litt godsaker på kjøpet...
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"
- GT750
- Posts: 363
- Joined: 30 Sep 2012, 20:02
- Contact:
Re: -72 96 L
Da var ny motor i.
Og motoren går som en klokke.
Oppdaget at bilen har fått seg en smell under høyre innerskjerm.
Det får bli opp til ny eier å rette opp.
Men det dukket opp et annet problem i går.
Jeg får ikke clutchet bilen skikkelig.
Dvs jeg har full vandring på clutch armen (tror jeg) men clutchen løser ikke ut.
Hvis jeg starter bilen i gir så lugger den skikkelig.
Ved montering gjorde jeg en visuel sjekk av clutchen og fant ikke noe unormalt.
Har byttet slave, chimset opp slaven helt til den går i clutchen - ingen ting hjalp?? Fa.....
Noen som har noen tips??
Må vel ut med motoren igjen da?
Bilen er forøvrig til salgs for 7.500,- slik den står evt. med "fungerende" clutch for 9.000,-
Og motoren går som en klokke.
Oppdaget at bilen har fått seg en smell under høyre innerskjerm.
Det får bli opp til ny eier å rette opp.
Men det dukket opp et annet problem i går.
Jeg får ikke clutchet bilen skikkelig.
Dvs jeg har full vandring på clutch armen (tror jeg) men clutchen løser ikke ut.
Hvis jeg starter bilen i gir så lugger den skikkelig.
Ved montering gjorde jeg en visuel sjekk av clutchen og fant ikke noe unormalt.
Har byttet slave, chimset opp slaven helt til den går i clutchen - ingen ting hjalp?? Fa.....
Noen som har noen tips??
Må vel ut med motoren igjen da?
Bilen er forøvrig til salgs for 7.500,- slik den står evt. med "fungerende" clutch for 9.000,-
En Porsche frelst Saab entusiast.
-53 92b, -58 GT750, -59 93b, -64 Sport, -75 96 og -77 911S ;-)
-53 92b, -58 GT750, -59 93b, -64 Sport, -75 96 og -77 911S ;-)
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest