For 2 eksempler av "ekte [b]SAAB[/b]er 900 Safari", se: www.car.info/en-se/saab/concept/900-saf ... 1-23840714 og https://saabworld.net/wp/1981-saab-900- ... serifabrik.
www.blocket.se/annons/dalarna/saab_900_ ... 1400058163 . ;)
Prosjekt i SE: Cherry rød 5dørs SAAB 900S(LPT, var 900i16) Estate (i Safari-stil), 1979, årsmodel 1980.
- 900C-LPG
- Posts: 3243
- Joined: 05 Nov 2012, 06:35
- Location: Nederland
- Contact:
Prosjekt i SE: Cherry rød 5dørs SAAB 900S(LPT, var 900i16) Estate (i Safari-stil), 1979, årsmodel 1980.
Født, som Nederlender, i Sarpsborg, bodde til 1980 i Bergen og siden 1980 bor jeg i Nederland.
SAABer jer har (hatt):
1. 136H, 4dørs SAAB 900 GLs Sedan, 1981
2. 205G, 4dørs SAAB 900c Sedan, 1988
3. 257, SAAB 9000 CSE 2.0t Anniversary, 1997
SAABer jer har (hatt):
1. 136H, 4dørs SAAB 900 GLs Sedan, 1981
2. 205G, 4dørs SAAB 900c Sedan, 1988
3. 257, SAAB 9000 CSE 2.0t Anniversary, 1997
- Morten S.
- Posts: 2474
- Joined: 28 Oct 2012, 15:21
- Location: Sandefjord
- Contact:
Re: Prosjekt i SE: Cherry rød 5dørs SAAB 900S(LPT, var 900i16) Estate (i Safari-stil), 1979, årsmodel 1980.
En slik skulle ma gjerne hatt.
Interessant er også at den er bygget på en 1980 modell, iflg. tekniske opplysninger i annonsen
Har vært mye som har blitt bygget om på denne, med mindre det har vært foretatt karosseribytte også
Interessant er også at den er bygget på en 1980 modell, iflg. tekniske opplysninger i annonsen
Har vært mye som har blitt bygget om på denne, med mindre det har vært foretatt karosseribytte også
- 900C-LPG
- Posts: 3243
- Joined: 05 Nov 2012, 06:35
- Location: Nederland
- Contact:
Re: Prosjekt i SE: Cherry rød 5dørs SAAB 900S(LPT, var 900i16) Estate (i Safari-stil), 1979, årsmodel 1980.
Etter jeg sist torsdag hadde startet lenken husket jeg meg noe og det er at akkurat den her tidliger så litt annerledes ut og var forsynt met 1 Airflow-pakket.
Denne, det er direkt første bilde der, se også registreringsnummeret og noen andre [b]SAAB[/b]er (99+900) Estate kan man se via: www.saabplanet.com/saab-900-combi .
Eksamplaret i annonsen på blocket.se begynner å bli litt rart, fordi alt som går over historien av den sier at den er bygd med hjelp av 1 [b]SAAB[/b] 900 GLE av årsmdel 1980, men hvis man ser i motorromet er det tydelig signaler som sier at den er bygget på 1 [b]SAAB[/b] 900 av årsmodel 1990 og senere.
La oss begynne bak og litt oppover batteriet og der ser vi det firkantede hullet som blir brukt til plasseringen av 1Airbag-sensor, disse kom fra og med årsmodel 1990, da er det montert 1 ABS-bremse-system og da er det 1 detail som også sier at det dreier seg om årsmodel 1990 og senere og det er de elektriske ledningene på veggen på baksiden av motoren som sitter i 1 flat firkantede sort rør i stedet for i, som ved årsmodel 1980, i 1 sort plast "slange". Senere, fra og med ± årsmodel 1985 ble det 1 hard ribbet sort plast slange.
Da har vi også de små aluminium platene med foreksempel VIN-nummeret, de er også totalt annerledes enn ved årsmodel 1980 + montert på 1 helt annen plass. Ved årsmodel 1980 sitter de lenger bak, ± halvveis avstanden fra oversiden av hjulhuset og til passasjerdøren og videre sier de elektriske koblingene ved hårnet at de er umulig for å være ved 1 eksemplar av årsmodel 1980, samt som det lange klistremerket på oversiden av de nevnte aluminium platene (med foreksempel VIN-Nummeret), hornet, batteriet og vindusspylervæskebeholderen.
Men likevel: Kunne sikkert være 1 gøy [b]SAAB[/b] å kunne ha.
Denne, det er direkt første bilde der, se også registreringsnummeret og noen andre [b]SAAB[/b]er (99+900) Estate kan man se via: www.saabplanet.com/saab-900-combi .
Eksamplaret i annonsen på blocket.se begynner å bli litt rart, fordi alt som går over historien av den sier at den er bygd med hjelp av 1 [b]SAAB[/b] 900 GLE av årsmdel 1980, men hvis man ser i motorromet er det tydelig signaler som sier at den er bygget på 1 [b]SAAB[/b] 900 av årsmodel 1990 og senere.
La oss begynne bak og litt oppover batteriet og der ser vi det firkantede hullet som blir brukt til plasseringen av 1Airbag-sensor, disse kom fra og med årsmodel 1990, da er det montert 1 ABS-bremse-system og da er det 1 detail som også sier at det dreier seg om årsmodel 1990 og senere og det er de elektriske ledningene på veggen på baksiden av motoren som sitter i 1 flat firkantede sort rør i stedet for i, som ved årsmodel 1980, i 1 sort plast "slange". Senere, fra og med ± årsmodel 1985 ble det 1 hard ribbet sort plast slange.
Da har vi også de små aluminium platene med foreksempel VIN-nummeret, de er også totalt annerledes enn ved årsmodel 1980 + montert på 1 helt annen plass. Ved årsmodel 1980 sitter de lenger bak, ± halvveis avstanden fra oversiden av hjulhuset og til passasjerdøren og videre sier de elektriske koblingene ved hårnet at de er umulig for å være ved 1 eksemplar av årsmodel 1980, samt som det lange klistremerket på oversiden av de nevnte aluminium platene (med foreksempel VIN-Nummeret), hornet, batteriet og vindusspylervæskebeholderen.
Men likevel: Kunne sikkert være 1 gøy [b]SAAB[/b] å kunne ha.
Født, som Nederlender, i Sarpsborg, bodde til 1980 i Bergen og siden 1980 bor jeg i Nederland.
SAABer jer har (hatt):
1. 136H, 4dørs SAAB 900 GLs Sedan, 1981
2. 205G, 4dørs SAAB 900c Sedan, 1988
3. 257, SAAB 9000 CSE 2.0t Anniversary, 1997
SAABer jer har (hatt):
1. 136H, 4dørs SAAB 900 GLs Sedan, 1981
2. 205G, 4dørs SAAB 900c Sedan, 1988
3. 257, SAAB 9000 CSE 2.0t Anniversary, 1997
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests