95 Varebil
- Stein Are
- Posts: 916
- Joined: 07 Nov 2012, 09:05
- Contact:
- Stein Are
- Posts: 916
- Joined: 07 Nov 2012, 09:05
- Contact:
Re: 95 Varebil
Stein Are wrote:Lynkurs i sveis i ettermiddag, det var gøy!
Prøvd meg på kanalen i kveld, ser vel litt rufsete ut, men uten hull. Vanskelig og gøy
Saab 96 1962-Saab 900 1990
- Jokke900
- Posts: 1215
- Joined: 03 Nov 2012, 01:39
- Location: Skogn
- Contact:
Re: 95 Varebil
Kult Ser da greit ut det der! Sveiseapparat står høyt på lista over things-to-get hos meg også så jeg kan komme igang!
Spørs om det ikke blir ganske mye prøving og feiling av det, men det gir masse inspirasjon å følge et par av trådene her inne!
1966 96 Totakt
1978 99 Turbo
1978 99 Turbo
- kanonjon
- Posts: 1055
- Joined: 03 Nov 2012, 20:35
- Location: Arendal
- Contact:
Re: 95 Varebil
Ser bra ut! Fram med roterende pusseskive, så blir det enda bedre!
Saab OG900 Turbo!
http://www.youtube.com/user/Latsaaben
http://www.youtube.com/user/Latsaaben
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Re: 95 Varebil
Kan anbefale å få tak i litt forskjellige platetykkelser, 0,7 til 2mm eller noe slikt, fersk stål - ikke rustent bilgreier, så sveise litt på ting som ikke brenner bort med en gang, finne ut hvilke vei du skal holde sveisepistolen slik at den biten like mye på 0.7 plates som på 2mm platen. For mye strøm og den tynne brenner bort, for lite og du får kaldsveis. Hvis man begynner å beherske å sveise på nytt stål er overgangen til tynnere og slitent stål i bilen enklere - syntes nå jeg.
Justering av apparat, og nok beskyttelse gass er en god start - men er som alt annet. Jo mer tid man gjør det jo bedre blir man Morro - helt klart
H
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
- Stein Are
- Posts: 916
- Joined: 07 Nov 2012, 09:05
- Contact:
Re: 95 Varebil
Takk for skryt, og tips. Jeg klarte jo ikke å holde igjen Henning, måtte prøve å få til det der
Saab 96 1962-Saab 900 1990
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Re: 95 Varebil
Ser den - er egentlig akkurat lik på tolmodighetStein Are wrote:Takk for skryt, og tips. Jeg klarte jo ikke å holde igjen Henning, måtte prøve å få til det der
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
- Stein Are
- Posts: 916
- Joined: 07 Nov 2012, 09:05
- Contact:
Re: 95 Varebil
Blitt noen timer i kveld, sveisa igjen hull i dørene der det har stått noen alvorlige uoriginale speil. Pussa vekk litt overflaterust på dørene, men de er hele og fine, både rundt pyntelisthullene og i bånn. Behandla den ferdigsveisa kanalen med teroson etter grunninga, beskyttelse mot steinsprut osv. Noen som har erfaring med teroson?
Saab 96 1962-Saab 900 1990
- Stein Are
- Posts: 916
- Joined: 07 Nov 2012, 09:05
- Contact:
Re: 95 Varebil
Rustfrie dører i bunn, det er kanskje ikke alle som har gleden av
Og rustfri kanal på passasjersiden. Har egentlig ingen unnskyldning om denne bilen ikke er på veien til sommeren.
(Men jeg kommer sikkert på noe )
Saab 96 1962-Saab 900 1990
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Re: 95 Varebil
Stein Are wrote:Har egentlig ingen unnskyldning om denne bilen ikke er på veien til sommeren.
(Men jeg kommer sikkert på noe )
Vi kommer heller ikke på noen unnskyldninger Blir bra å se denne ferdig - har du mange store utfordringer da??
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest