Da er monteringen godt i gang
SAAB V4 69 Prosjekt
- IvarH
- Posts: 60
- Joined: 13 Mar 2016, 14:30
- Location: Froland
- Contact:
- IvarH
- Posts: 60
- Joined: 13 Mar 2016, 14:30
- Location: Froland
- Contact:
- Jonsjøl
- Posts: 172
- Joined: 24 Dec 2016, 12:14
- Contact:
Re: SAAB V4 69 Prosjekt
Litt sjalu nå ja jeg vill å drive med kose arbeid
“If you don’t find the time, if you don’t do the work, you don’t get the results.”
- IvarH
- Posts: 60
- Joined: 13 Mar 2016, 14:30
- Location: Froland
- Contact:
- Jonsjøl
- Posts: 172
- Joined: 24 Dec 2016, 12:14
- Contact:
Re: SAAB V4 69 Prosjekt
Følger med
“If you don’t find the time, if you don’t do the work, you don’t get the results.”
- IvarH
- Posts: 60
- Joined: 13 Mar 2016, 14:30
- Location: Froland
- Contact:
- IvarH
- Posts: 60
- Joined: 13 Mar 2016, 14:30
- Location: Froland
- Contact:
Re: SAAB V4 69 Prosjekt
Da er V4 en klar for ny sesong etter vinterens oppgraderinger.
Prøvekjørte i går og alt funker nesten som det skal,bortsett fra temperaturmåleren funker ikke,har en mistanke om at det kan være føleren som er gåen.Noen som har noen gode råd med feilsøking av dette.
Takk for de som har fulgt med på prosjektet i vinter.
Det blir sikkert noen nye oppgraderinger til vinteren igjen
Prøvekjørte i går og alt funker nesten som det skal,bortsett fra temperaturmåleren funker ikke,har en mistanke om at det kan være føleren som er gåen.Noen som har noen gode råd med feilsøking av dette.
Takk for de som har fulgt med på prosjektet i vinter.
Det blir sikkert noen nye oppgraderinger til vinteren igjen
- knut
- Posts: 271
- Joined: 12 Nov 2012, 20:34
- Location: Valdres
- Contact:
Re: SAAB V4 69 Prosjekt
Må jo vera betre enn ny, denne no? (bortsett frå temp-målaren då)
I fjor haust "blinka" temperaturmålaren på V4-en min i topp av og til når eg køyrde i dumpar. Det viste seg at plastisolasjonen rundt kontaktpinnen på følaren hadde gitt opp, så kontaktpinnen nesten skrangla laus. Eg er på kjempetynn is no, men etter dette innbiller eg meg at instrumentet skal slå ut på topp, dersom ein legg ledningen til følaren mot jord.
Om dette stemmer, kan ein vel sjekke instrumentet på det viset?
I fjor haust "blinka" temperaturmålaren på V4-en min i topp av og til når eg køyrde i dumpar. Det viste seg at plastisolasjonen rundt kontaktpinnen på følaren hadde gitt opp, så kontaktpinnen nesten skrangla laus. Eg er på kjempetynn is no, men etter dette innbiller eg meg at instrumentet skal slå ut på topp, dersom ein legg ledningen til følaren mot jord.
Om dette stemmer, kan ein vel sjekke instrumentet på det viset?
-72 96V4 -57 Ferguson FE35 -11 DS3
- IvarH
- Posts: 60
- Joined: 13 Mar 2016, 14:30
- Location: Froland
- Contact:
Re: SAAB V4 69 Prosjekt
Din teori stemmer Knut,jeg fikk tips om å legge ledningen til jord og da var det utslag på instrumentet.Jeg fikk tak i en ny føler hos Mekonomen og nå funker instrumentet som det skal
- IvarH
- Posts: 60
- Joined: 13 Mar 2016, 14:30
- Location: Froland
- Contact:
Re: SAAB V4 69 Prosjekt
Har laget en digital fotobok fra restaureringen
https://www.fotoknudsen.no/vis-digital- ... 8a5058f302
https://www.fotoknudsen.no/vis-digital- ... 8a5058f302
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests