Gazza

Lag en tråd om bilen din eller prosjektet ditt.
User avatar
Stein Are
Posts: 916
Joined: 07 Nov 2012, 09:05
Contact:

Re: Gazza

Postby Stein Are » 27 Jun 2016, 21:24

Fulsnygg ja, enig i det. Brukte litt tid på å lære å like den, men elsker den nå. Spoileren er nok original vil jeg tro
Saab 96 1962-Saab 900 1990

User avatar
Morten S.
Posts: 2474
Joined: 28 Oct 2012, 15:21
Location: Sandefjord
Contact:

Re: Gazza

Postby Morten S. » 28 Jun 2016, 06:02

Ja, dette er en original Saab tilbehørs spoiler for sedan.

User avatar
Hjelle
Posts: 321
Joined: 02 Sep 2012, 11:05
Location: Sunnmøre
Contact:

Re: Gazza

Postby Hjelle » 28 Jun 2016, 10:02

Spoileren er av samme type som 900 turbo har som standard med dette karosseriet. Finns også ein brigdespoiler som går å lakke som tilbehør, men den er ikkje ofte en ser. :)
M91 900 Turbo 16 // M04 9⁵ Aero // M11 9⁵ 2.0T BioPower XWD // SAAB-ANDAN - en del har den

User avatar
Morten S.
Posts: 2474
Joined: 28 Oct 2012, 15:21
Location: Sandefjord
Contact:

Re: Gazza

Postby Morten S. » 28 Jun 2016, 10:30

Jeg hadde bridgespoiler på en 2 dørs sedan:

Image

Image

(Den spoileren var ikke vanskelig å få solgt...)

User avatar
Stein Are
Posts: 916
Joined: 07 Nov 2012, 09:05
Contact:

Re: Gazza

Postby Stein Are » 28 Jun 2016, 11:26

Morten S. wrote:Ja, dette er en original Saab tilbehørs spoiler for sedan.
Jepp. Både logo og delenr er lett synlig på den.
Saab 96 1962-Saab 900 1990

User avatar
Hjelle
Posts: 321
Joined: 02 Sep 2012, 11:05
Location: Sunnmøre
Contact:

Re: Gazza

Postby Hjelle » 28 Jun 2016, 16:16

Morten S. wrote:Jeg hadde bridgespoiler på en 2 dørs sedan:

Image

Image

(Den spoileren var ikke vanskelig å få solgt...)
Kan tenke meg det ;) Sikla iaf på ein slik den gongen en hadde 4SN 900c :p
M91 900 Turbo 16 // M04 9⁵ Aero // M11 9⁵ 2.0T BioPower XWD // SAAB-ANDAN - en del har den

User avatar
Øystein Røed
Posts: 62
Joined: 12 Nov 2015, 20:32
Contact:

Re: Gazza

Postby Øystein Røed » 28 Jun 2016, 19:56

Se her ja! Godt baklykta kom til nytte ;) Foretrekker personlig sedan best selv, aller helst 2dørs. Hadde en hvit 2dørs før, så godt som lik denne. Gode biler :) Ser ikke så ille ut denna heller ;)
Mvh. Øystein
Huskeregel nr.1: Gamle, blanke veteranbiler er alltid best. -"Jo gamlere og blankere, jo bedre."

77' Saab 99L
(Solgt) 88' Saab 900i aut
(Solgt) 98' Saab 9-3

VIP medlem av Detailers Club of Norway :wink:

User avatar
Stein Are
Posts: 916
Joined: 07 Nov 2012, 09:05
Contact:

Re: Gazza

Postby Stein Are » 03 Jul 2016, 14:14

Har ikke gjort noe med bilen, annet enn å kost meg og kjørt masse. Den er da ganske rapp selv uten turbo :mrgreen:
Saab 96 1962-Saab 900 1990

User avatar
Stein Are
Posts: 916
Joined: 07 Nov 2012, 09:05
Contact:

Re: Gazza

Postby Stein Are » 11 Jul 2016, 10:14

Ladelampa har kommet og gått litt i helga, og jeg avtalte med en kompis som er bilelektriker å se på det etter jobb i dag. Så lang kom jeg ikke, for bilen stoppet på tur til jobb :oops: er vel bare å taue den hjem og bytte dynamo først som sist, uten videre feilsøking. Er jeg heldig har jeg en som passer å..
Saab 96 1962-Saab 900 1990

Jorgen
Posts: 47
Joined: 09 Nov 2012, 02:18
Location: Drammen
Contact:

Re: Gazza

Postby Jorgen » 12 Jul 2016, 21:49

Kan jo være greit å sjekke den lille ledningen som skaper jord mellom dynamo og blokka. Den har i hvert fall gjort livet surt for meg ved et tilfelle. Da var det bare å skru den til igjen. Ellers er det jo også veldig kurant å bytte spenningsregulatoren uten å løsne på noe som helst.
Saab 900 Aero '88
Saab V4 '69
Saab 9-5 '03
Saab 900s '95


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest