1,8i har reg.reim, den motoren er rett ut fra Opel. De eneste Saaber med regreim har motorer direkte fra andre, dvs diesel, v6 og 1,8i. 175 hk blir nok dyrt ettersom det er original Saab og ikke bare å kjøpe over disk. Jeg har litt ekstra fra Maptune og er godt fornøyd med det, ikke mye mer enn steg1, men litt
Dette er også programvare jeg vet har blitt sett over uoffisielt av en som har vært på innsiden av trionic mer enn gjennomsnittet. Steg 1 vil gjøre bilen til en annen verden ganske enkelt, ellers er Hisch et veldig godt alernativ, 195 hk veldig fint levert til asfalten. Forbruket på min er 0,9-1,0 på småkjøring nå vinterstid og 0,8-0,9 på sommeren. Pen langkjøring sommerstid uten egg under pedalen går på 0,7, men er ok å få ned i 0,65. Den bruker ikke mer med mer hk før du bruker de, og bruker du gassen så bruker den mye originalt også. Når det gjelder slitasje så er det også høyrefoten som bestemmer deet, mye gass gir mer slitasje, enkelt og greit, det gjør det jo på en original bil også. Men når bilen er tunet så gir jo det høyere trykk på alle deler og høyere slitasje, men igjen er det jo trykket på høyrefoten som bestemmer trykket og slitasjen på motor og drivverk
Kjører du 130 hk og9-3 nå, så går drivstoff kostnadene dine helt klart ned også med ekstra hk. Etter det du skrev var fjærene forran skiftet på 120000 og det stemmer bra, så da er det ute av verden