gode/dårlige sider 9-3 1.8T 2003

Diskusjoner om forsikring, verksteder, import, dekk, felger, lakk, osv.
User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: gode/dårlige sider 9-3 1.8T 2003

Postby Henning » 21 Feb 2013, 14:53

Morten S. wrote:Steg 1 fra Maptun gir 220 HK. Du kan like godt gå for det.

http://no.maptun.com/tuningGuide.php?ka ... storder=25
Ha ha - særs fristende :D :D Men hva har dette egentlig å si på slitasje, og drift sikkerhet???? jeg må innrømme at jeg aldri har hatt en bil med så mye krefter, og derfor hadde det vært fristende.... men jeg bruker jo bilen til jobb hver dag - 8 mil om dagen.... Og ikke minst bensinforbruk? er det slik at alle kreftene kommer ved turboen? og dersom man kjører snilt - klarer man å kjøre på 0.9-1.0 lit pr. mil????


H
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

User avatar
99turbo
Posts: 230
Joined: 18 Nov 2012, 18:27
Location: Gjøvik
Contact:

Re: gode/dårlige sider 9-3 1.8T 2003

Postby 99turbo » 21 Feb 2013, 16:42

1,8i har reg.reim, den motoren er rett ut fra Opel. De eneste Saaber med regreim har motorer direkte fra andre, dvs diesel, v6 og 1,8i. 175 hk blir nok dyrt ettersom det er original Saab og ikke bare å kjøpe over disk. Jeg har litt ekstra fra Maptune og er godt fornøyd med det, ikke mye mer enn steg1, men litt :D Dette er også programvare jeg vet har blitt sett over uoffisielt av en som har vært på innsiden av trionic mer enn gjennomsnittet. Steg 1 vil gjøre bilen til en annen verden ganske enkelt, ellers er Hisch et veldig godt alernativ, 195 hk veldig fint levert til asfalten. Forbruket på min er 0,9-1,0 på småkjøring nå vinterstid og 0,8-0,9 på sommeren. Pen langkjøring sommerstid uten egg under pedalen går på 0,7, men er ok å få ned i 0,65. Den bruker ikke mer med mer hk før du bruker de, og bruker du gassen så bruker den mye originalt også. Når det gjelder slitasje så er det også høyrefoten som bestemmer deet, mye gass gir mer slitasje, enkelt og greit, det gjør det jo på en original bil også. Men når bilen er tunet så gir jo det høyere trykk på alle deler og høyere slitasje, men igjen er det jo trykket på høyrefoten som bestemmer trykket og slitasjen på motor og drivverk ;) Kjører du 130 hk og9-3 nå, så går drivstoff kostnadene dine helt klart ned også med ekstra hk. Etter det du skrev var fjærene forran skiftet på 120000 og det stemmer bra, så da er det ute av verden :)
78 99 turbo (skal restaureres)
78 99 EMS (under restaurering)
85 900 I (rustfri og hissig......)
03 9-3 SS (små sint og klegg på vegen.......)
07 VW Transporter 4motion


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest