Page 3 of 5
Re: 1990 900i
Posted: 01 Apr 2016, 08:03
by Sigge
På face. Gruppa heter kjöp- och säljmarknad - Saab Og900
Er vel til 3-dørs, men kan trolig modifiseres.
Re: 1990 900i
Posted: 29 Apr 2016, 08:06
by sondrefro
God morgen
Siden sesongen er så godt i gang nå, så var det vel på sin plass at bilen streika på lørdag
Godt jeg er Naf medlem
Hva som er problemet har jeg ikke funnet ut av, starteren går enten ikke rundt, eller så går den så vidt før den stopper. Nytta ikke trille bilen i gang heller, da døde den bare etter noen sekunder. Bilen blir parkert til over eksamen før noe som helst skjer. Men nå tenkte jeg det var en god mulighet til å turbo konvertere, så jeg får begynne å sanke deler! Hadde vært gøy å fått det til i løpet av sommeren, men det tar jeg på sikt ut i fra om jeg finner delen jeg trenger, og pengene strekker til. Oppdaterer så for noe skjer
Re: 1990 900i
Posted: 20 May 2016, 23:25
by sondrefro
Re: 1990 900i
Posted: 20 May 2016, 23:29
by OLea1992
Kommer seg dette, blir greit med turbo maskin i denne
Hehe er dårlig at begge 900 i by'n er ut av drift men min venter på deler så er vel skilter iløpet av 2uker hvis alt går etter planen
Re: 1990 900i
Posted: 20 May 2016, 23:34
by sondrefro
OLea1992 wrote:Kommer seg dette, blir greit med turbo maskin i denne
Hehe er dårlig at begge 900 i by'n er ut av drift men min venter på deler så er vel skilter iløpet av 2uker hvis alt går etter planen
Ja blir greier det
Da må jeg nesten få gang på min innen det
Re: 1990 900i
Posted: 28 Jun 2016, 23:10
by sondrefro
Har vært rolig her i det siste og har ikke fått tid til å se på bilen da det har vært fullt opp med eksamener og kurs, men for ei drøy uke siden var det jubel og oppstart
Celle feil på batteriet og mulig ei litt for slakk reim til dynamoen så ut til å være problemet, så var ikke allverden
Nå blir det bytte av kjølevæske, termostat, tempsensor og olje så er bilen forhåpentligvis i drift resten av sommeren
Turbo bygget kommer etterhvert, forhåpentligvis til vinteren, men dette kommer an på om jeg får tak i delene jeg trenger og hva EU kontrollen sier til høsten
Klarte også å konvertere fruen til rett merke for noen måneder siden, en 9-5 2.3 med nesten 600000 på telleren
Den er kjørt som taxi og bygd av speedparts for en del år tilbake, motor og gir er bytta en gang i tida men stort mer vet jeg ikke, noen som har kjennskap til denne bilen?
Dekalene er selvfølgelig fjernet
Ellers er det godt driv i 900 miljøet på vestlandet
Re: 1990 900i
Posted: 28 Jun 2016, 23:58
by Hjelle
sondrefro wrote:
Klarte også å konvertere fruen til rett merke for noen måneder siden, en 9-5 2.3 med nesten 600000 på telleren
Den er kjørt som taxi og bygd av speedparts for en del år tilbake, motor og gir er bytta en gang i tida men stort mer vet jeg ikke, noen som har kjennskap til denne bilen?
Om eg ikkje huskar heilt feil gikk bilen i början som taxi, deretter kjøpte Bent på Speedparts bilen og hadde den privat ei stund. Dette var rundt 2007, huskar ikkje kor lenge han hadde den, men det kanskje andre gjer...
Re: 1990 900i
Posted: 29 Jun 2016, 08:08
by Stein Are
Er det ingen forskjell på framskjermene, kan 80-talls blinklys monteres direkte på bil fra 90? Synes hvite blinklys ser bra ut, men virker enklest å kjøpe glass til de eldste lampene.
Re: 1990 900i
Posted: 29 Jun 2016, 09:43
by OLea1992
Får vel ta en service på bilen din i helga
Åpen garasje fra i kveld til mandag
Re: 1990 900i
Posted: 29 Jun 2016, 09:49
by sondrefro
Stein Are wrote:Er det ingen forskjell på framskjermene, kan 80-talls blinklys monteres direkte på bil fra 90? Synes hvite blinklys ser bra ut, men virker enklest å kjøpe glass til de eldste lampene.
Blinkersa passer rett på skjermen, men du må bygge om resten av fronten for at det skal "passe". Veldig enkel jobb da alt er bolt on, forruten litt filing av noen fester og kobling av blinkersa som er annerledes