Takker for mer update Eirik.
Bilen min starter ikke selv veldig kald, har forstått det slik at de fleste sier at bilen ikke starter når den er varm, men starter rett opp igjen når den er kaldere....
Jeg må prøve følgende ikveld, skru av bensinslangen på gasseren for å se om det kommer bensin. Gjør det ikke det må det jo være bensinpumpa, bensinfilteret eller at det har tettes seg ett eller annet sted.
H
9-3 en døde på vei hjem.... Hjælp!
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Re: 9-3 en døde på vei hjem.... Hjælp!
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
- Eirik
- Posts: 469
- Joined: 26 Aug 2012, 15:32
- Location: Sandnes
- Contact:
Re: 9-3 en døde på vei hjem.... Hjælp!
Billig og enkelt å sjekke at du får bensin ja! Det glemte jeg å foreslå
Når det er sagt vil du vel helst ikke bytte pumpa på den der, da må bensintanken ned (Ellers må du klippe opp et hull over pumpa, slik mange gjør..)
Når det er sagt vil du vel helst ikke bytte pumpa på den der, da må bensintanken ned (Ellers må du klippe opp et hull over pumpa, slik mange gjør..)
90 -86 | 99 T16 prosjekt | 95 V4 prosjekt
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Re: 9-3 en døde på vei hjem.... Hjælp!
Ja har hørt at det er litt av en jobb og skifte den pumpa....... klipper gjerne hull i bilen jeg, det gjøres under baksetet det da vel????Eirik wrote:Når det er sagt vil du vel helst ikke bytte pumpa på den der, da må bensintanken ned (Ellers må du klippe opp et hull over pumpa, slik mange gjør..)
H
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
- Eirik
- Posts: 469
- Joined: 26 Aug 2012, 15:32
- Location: Sandnes
- Contact:
Re: 9-3 en døde på vei hjem.... Hjælp!
Klipper under baksetet ja. Er et lite hull fra før, som må utvides. Om du skal gjøre dette kan du enten kjøpe bare pumpa og bruke eksisterende armatur (billigst) eller kjøpe komplett pump med armatur.Henning wrote:Ja har hørt at det er litt av en jobb og skifte den pumpa....... klipper gjerne hull i bilen jeg, det gjøres under baksetet det da vel????Eirik wrote:Når det er sagt vil du vel helst ikke bytte pumpa på den der, da må bensintanken ned (Ellers må du klippe opp et hull over pumpa, slik mange gjør..)
H
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=119759
90 -86 | 99 T16 prosjekt | 95 V4 prosjekt
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Re: 9-3 en døde på vei hjem.... Hjælp!
GULL! veldig bra tips og link! bra med forum. Skal feilsøke i kveldEirik wrote: Klipper under baksetet ja. Er et lite hull fra før, som må utvides. Om du skal gjøre dette kan du enten kjøpe bare pumpa og bruke eksisterende armatur (billigst) eller kjøpe komplett pump med armatur.
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=119759
Takker Eirik.
H
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
- Hjelle
- Posts: 321
- Joined: 02 Sep 2012, 11:05
- Location: Sunnmøre
- Contact:
Re: 9-3 en døde på vei hjem.... Hjælp!
Om du tek trykket av systemet (enten ved fuelrailen) eller ved å ta ut sikring og kjinne nokre gongar vil en jo høyre om pumpa går. Fell opp baksetet, og få en hjelpar til å høyre gjennom holet der, og sett på tenninga til siste hakket, pumpa skal då gå eit par sekund. Ellers er det eit bensinfilter som brukar å ruste i filler som kan være syndaren, sit rett frmfor høgre bakhjul.
Om tennkassetten er død lukar det som oftast svidd elektronikk....
Men er dette en bil med Trionic 7 eller Trionic 5? svart eller raud tennkassett? Var jo eit skifte på dette midt i modellår 2000.
Om tennkassetten er død lukar det som oftast svidd elektronikk....
Men er dette en bil med Trionic 7 eller Trionic 5? svart eller raud tennkassett? Var jo eit skifte på dette midt i modellår 2000.
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Re: 9-3 en døde på vei hjem.... Hjælp!
Takker for mere tips.
Hørte også at det kunne være en billig og enkel måte å sjekke om det er bensinfilter eller pumpe som er ødelagt. Rett og slett prøve bilen med startgass - starter den og går på startgass burde det jo være bensintilførselen som det er noe galt med. Noen som er uenige med denne ideen??
H
Hørte også at det kunne være en billig og enkel måte å sjekke om det er bensinfilter eller pumpe som er ødelagt. Rett og slett prøve bilen med startgass - starter den og går på startgass burde det jo være bensintilførselen som det er noe galt med. Noen som er uenige med denne ideen??
H
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Re: 9-3 en døde på vei hjem.... Hjælp!
Starta bilen lett idag med startgass, gikk fint så lenge jeg holdt sprayboksen inne, døde med en gang jeg slapp. Går ut ifra at det er bensin filkteret eller pumpa som er gåen, skrur ut baksetet imorgen for å høre om det er bensinpumpa - man kan vel høre den enkelt derfra??
H
H
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
- Eirik
- Posts: 469
- Joined: 26 Aug 2012, 15:32
- Location: Sandnes
- Contact:
Re: 9-3 en døde på vei hjem.... Hjælp!
Skal gå greit å høre pumpa ja! Om noen andre slår på tenninga når du lytter ved pumpa, tror jeg ikke det kan være tvilHenning wrote:Starta bilen lett idag med startgass, gikk fint så lenge jeg holdt sprayboksen inne, døde med en gang jeg slapp. Går ut ifra at det er bensin filkteret eller pumpa som er gåen, skrur ut baksetet imorgen for å høre om det er bensinpumpa - man kan vel høre den enkelt derfra??
H
90 -86 | 99 T16 prosjekt | 95 V4 prosjekt
-
- Posts: 48
- Joined: 03 Nov 2012, 19:11
- Contact:
Re: 9-3 en døde på vei hjem.... Hjælp!
jeg pleier alltid å kjøre en ledning fra pluss polen og inn på sikringa , står vel i dekkslet..bensinpumpe....husker ikke nr...om det suser i tanken går går pumpa, om ikke...exit....kriseløsningen da kan være å kline til tanken med gummi klubbe,,,,hender pumpa starter da....kriseløsning altså, må byttes....det er ikke store jubben om man har bukk.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest