Hei !
Under pågående motor og girkassebytte ser jeg at det er noen forskjeller på girkassene...
På kassa jeg tok ut av den grønne (1971 mod, reg okt 1970), er det mye kraftigere inngående aksling enn på den andre kassa jeg satte inn.
Vet jo ikke om det er originalkassa som stod i, og vet heller ikke om det var originalkassa som stod i delebilen (1973 mod)... (Som nå står i den grønne)...
Begge kassene har ribbet utside... og så vidt jeg har skjønt det, kom den grove akslingen senere enn den tynne.
Regner med at kassa med tynn aksling vil holde fint siden det er en standard motor, men av ren nysjerrighet... Når kom tykk aksling på girkassene ?
Og når kom kjøleribbene?
Girkassespørsmål....
- Tore T
- Posts: 728
- Joined: 04 Nov 2013, 11:28
- Location: Kristiansund
- Contact:
Girkassespørsmål....
mvh Tore T
---------------------------------------------------
2 x 1971 Saab 96 V4, 2000 Saab 9-3 SE turbo
---------------------------------------------------
2 x 1971 Saab 96 V4, 2000 Saab 9-3 SE turbo
- Yngve Knutsen
- Posts: 1145
- Joined: 30 Aug 2014, 19:36
- Location: Berlevåg
- Contact:
Re: Girkassespørsmål....
Kom ikke de med forsterket girkasse i 75 syns jeg huske av info jeg fant engang.
Siden det er kraftigere aksel kanskje det da er av den forsterkede typen?
Siden det er kraftigere aksel kanskje det da er av den forsterkede typen?
Mobil 90191238
- Morten S.
- Posts: 2474
- Joined: 28 Oct 2012, 15:21
- Location: Sandefjord
- Contact:
Re: Girkassespørsmål....
Girkassene kom med kraftigere aksling på slutten av 60-tallet.
Jeg husker ikke eksakt, men kan sjekke.
Tror det var 1968, etter at V4 motoren ble introdusert.
Jeg husker ikke eksakt, men kan sjekke.
Tror det var 1968, etter at V4 motoren ble introdusert.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest