Henning wrote:Idag skal DEN BLÅ! på EU kontroll igjen!!!! kun 4 måneder siden sist..... Tvi tvi
DEN BLÅ!
- Morten S.
- Posts: 2474
- Joined: 28 Oct 2012, 15:21
- Location: Sandefjord
- Contact:
Re: DEN BLÅ!
Det går sikkert bra
- Yngve Knutsen
- Posts: 1145
- Joined: 30 Aug 2014, 19:36
- Location: Berlevåg
- Contact:
Re: DEN BLÅ!
Få no høre kor det gikk.
Legg gjerne ut bilde så vi ksn se sjøl at du beholdt skiltene
Legg gjerne ut bilde så vi ksn se sjøl at du beholdt skiltene
Mobil 90191238
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Re: DEN BLÅ!
Kona som ordner EU idag, blir spennende å høre for meg også detteYngve Knutsen wrote:Få no høre kor det gikk.
Legg gjerne ut bilde så vi ksn se sjøl at du beholdt skiltene
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
- Jokke900
- Posts: 1215
- Joined: 03 Nov 2012, 01:39
- Location: Skogn
- Contact:
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Re: DEN BLÅ!
IKKE FAAN!Jokke900 wrote:Det går sa vel fint? Tvi Tvi!
Et relativt stort knippe feil!!! Helt ubegripelig - gikk igjennom fint forrige gang for 4 måneder siden, nå brukte de 50 minutter og fant ALT som kunne finnes, til og med hengerfeste beysningen fikk de tid til å sjekke, den var det jo noe feil med. Hovedlys måtte justeres - artig da dette ble gjort for fire måneder siden og godkjent.
Og så håndbrekket da - tror jeg aldri har klart å komme igjennom uten noe feil med håndbrekket - så må justeres, ellers så var det visstnok andre el ting, men orka ikke å snakke om det mere så får sjekke papirene nåe jeg kommer hjem. Ja ja - prisen var jo ihvertfall RIMELIG! 950,- kroner er jo et kjempetilbud!
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
- Morten S.
- Posts: 2474
- Joined: 28 Oct 2012, 15:21
- Location: Sandefjord
- Contact:
Re: DEN BLÅ!
De har dessverre blitt mye strengere. Det kom nye regler 1. juli og det er 50% flere punkter. Mange punkter som man tidligere fikk 1'er feil på er nå blitt 2'er feil.
Bl.a. defekte lys +++++ Nok en EU tilpasning
Det er også slik at når de har sendt inn data så kan verkstedet få beskjed om at det blir etterkontroll fra Vegvesenet, og da må bilen stå der fram til kontrollørene kommer.
Bl.a. defekte lys +++++ Nok en EU tilpasning
Det er også slik at når de har sendt inn data så kan verkstedet få beskjed om at det blir etterkontroll fra Vegvesenet, og da må bilen stå der fram til kontrollørene kommer.
Henning wrote:IKKE FAAN!Jokke900 wrote:Det går sa vel fint? Tvi Tvi!
Et relativt stort knippe feil!!! Helt ubegripelig - gikk igjennom fint forrige gang for 4 måneder siden, nå brukte de 50 minutter og fant ALT som kunne finnes, til og med hengerfeste beysningen fikk de tid til å sjekke, den var det jo noe feil med. Hovedlys måtte justeres - artig da dette ble gjort for fire måneder siden og godkjent.
Og så håndbrekket da - tror jeg aldri har klart å komme igjennom uten noe feil med håndbrekket - så må justeres, ellers så var det visstnok andre el ting, men orka ikke å snakke om det mere så får sjekke papirene nåe jeg kommer hjem. Ja ja - prisen var jo ihvertfall RIMELIG! 950,- kroner er jo et kjempetilbud!
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Re: DEN BLÅ!
Det forklarer kanskje også prisen.Morten S. wrote:De har dessverre blitt mye strengere. Det kom nye regler 1. juli og det er 50% flere punkter.
Men motorsykler og traktorer og alle biler og diverse før 1960 kan man fint kjøre, uten bremser, uten lys selvfølgelig ikke lovelig, men de er blitt veldig strenge på bilene. Synd for vårs med for mange biler.......
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
- Morten S.
- Posts: 2474
- Joined: 28 Oct 2012, 15:21
- Location: Sandefjord
- Contact:
Re: DEN BLÅ!
Samferdselsdepartementet har sendt ut til høring ett forslag om forenklet mindre hyppige eu-kontroller for veteranbiler, og flytende 50- årsgrense for fritak.
https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/m ... id2435479/
Det er også forslag om forenkling av reglene for importerte biler
http://www.vegvesen.no/Fag/Publikasjone ... -hoeringer
Ikke ofte jeg sier noen positivt om FrP - men for en gangs skyld.
https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/m ... id2435479/
Vegdirektoratet foreslår samtidig en mindre hyppig periodisk kontroll av bevaringsverdige kjøretøy, eller veteranbiler. I dag finnes ingen spesielle regler for periodisk kontroll av veteranbiler, og de har de samme kontrollintervallene som andre biler. Forslaget i høringen går ut på at veteranbiler skal fremstilles til kontroll hvert femte år, første gang når bilen er 35 år, frem til den er 50 år. Etter det gis fritak for kontroll.
– Veteranbiler brukes stort sett bare om sommeren, og kjøres generelt mindre enn andre biler. De eies og brukes fordi de har motorhistorisk verdi, og er som regel ikke i ordinær bruk. Det er få trafikkuhell med veteranbiler, og erfaringsmessig tar eierne godt vare på disse bilene. Derfor foreslår vi nå mindre hyppige kontroller av bevaringsverdige kjøretøy, sier Solvik-Olsen.
Det er også forslag om forenkling av reglene for importerte biler
http://www.vegvesen.no/Fag/Publikasjone ... -hoeringer
Ikke ofte jeg sier noen positivt om FrP - men for en gangs skyld.
- Morten S.
- Posts: 2474
- Joined: 28 Oct 2012, 15:21
- Location: Sandefjord
- Contact:
- Jokke900
- Posts: 1215
- Joined: 03 Nov 2012, 01:39
- Location: Skogn
- Contact:
Re: DEN BLÅ!
Svineri.. Gjør det iallefall vanskelig for dem som kjører "gammel" bil og ikke har penger til nyere.. Men nok om det. Skulle likt å sett nye regler for veteranbiler! Hadde vært noe det..
1966 96 Totakt
1978 99 Turbo
1978 99 Turbo
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest