DEN BLÅ!

Lag en tråd om bilen din eller prosjektet ditt.
Lars Bergersen
Posts: 54
Joined: 30 Oct 2012, 13:12
Contact:

Re: DEN BLÅ!

Postby Lars Bergersen » 23 Apr 2015, 07:53

Gratulerer med 95, og ikke minst gratulerer med det som ser ut til å være et kjempekjøp - i allefall for deg.

User avatar
Yngve Knutsen
Posts: 1145
Joined: 30 Aug 2014, 19:36
Location: Berlevåg
Contact:

Re: Sv: DEN BLÅ!

Postby Yngve Knutsen » 23 Apr 2015, 09:24

Det var omtrent det jeg mente :)
Mobil 90191238

Alf Morten
Posts: 5
Joined: 15 Feb 2015, 10:36
Contact:

Re: DEN BLÅ!

Postby Alf Morten » 24 Apr 2015, 13:27

Gratulerer med ny bil Henning, håper du får like mye glede av denne som jeg får av din gamle :D

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: DEN BLÅ!

Postby Henning » 24 Apr 2015, 13:38

Alf Morten wrote:Gratulerer med ny bil Henning, håper du får like mye glede av denne som jeg får av din gamle :D
He he - ja det er stor forskjell på på Noget uorginal - og DEN BLÅ! Det jeg mister av geniale linjer får jeg igjen i plass til kjerring - 2 unger - bikkje og bråk:)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: DEN BLÅ!

Postby Henning » 24 Apr 2015, 20:59

OK - skal innrømme at jeg har fått blod på tann..... Igjen! Henta bilen på mandag - og har skrudd - tenkt - bestilt og tenkt mer alle kvelder...... Og hvert minutt føles godt :) Jo mer jeg peller på denna bilen, jo mer glad er jeg at dette skal bli min neste treff bil 8-) Satte opp et lite budsjett på denne - og regner med å holde budsjettet. Bilen var billig - 10 laken kom den på - og i og med bilen er så solid er det jo verd å lage den kjøredyktig på alle måter, og i tillegg prøve å få 0 feil på Eu godkjeninga. Og skifter jeg det meste av slitedeler nå slipper jeg konstant å skru seinere:) Så det blir ikke en omfattende restaurering - men faan det baller på deg:) Hvorfor ikke skifte den neste delen osv.... :lol:

Så i løpet av denne uken har jeg klart å skaffe 2 ut av 3 viktige kosmetiske deler! den ene kommer sikkert til uka - ikke sant Morten? den andre skal jeg nok lage sjæl - mens den tredje kom inn til meg med transport i dag!!! Mats frakt - var generøs og fraktet dette til meg fra Stavanger området - på under 24 timer til 750 kroner!!! hadde ikke kjørt til drammen engang for den summen.... :oops: Takk til den personen som byttet felger med meg - liker ikke å nevne folk dersom de ikke liker det - men det er en fyr fra Klubben :P Takk uansett - holdt ut masinga mi.....

SMÅLANDSFELGER! et must for sånne som meg.

Image

Ellers så stakk jeg innom biltema, og mekonomen på vei hjem idag for å plukke opp litt som man trenger for å klargjøre en bil som har stått på låve siden 1981. Lei av bråkjekke verksted folk som forteller meg at bremsene tar så så mange prosent feil osv så skifter rubbel å bit av bremseslanger, skiver - dessuten skifter jeg bærekuler oppe og nede, endeledd, dempere og fjærer. Så disse kan ihvertfall ikke felle en eu!

Og så et sett 2" anlegg da - men til mitt forsvar var det orginale anlegget totalt ødelagt så måtte ha nytt anlegg - og hvorfor ikke da et 2"? syntes sjøl det er rimelig til den nette sum av 3155,- kroner ink mva på Sørensen og Bachen - JADA sikkert skrevet det siste navnet feil. Google det ;) de har fotsatt 2 inne på lager - sparer sikkert nok til 2 øl dersom man kjøper fra klubben da.

Image

Nydelig skue - MEN TOPP TIPS! glem Veteranshop dersom dere tenker økonomi, med frakt og toll (selv med svensk toll fratrekk) kommer disse delene på nesten det samme i beløp - og skaffer man seg mekonomen kort så får man 10 % på toppen - tror faktisk dette ble billiger en svenskene gitt (tatt drittkurs i betraktning også)



Så vi har pelt bort det meste bårde foran og bak.

Image

Og etter litt tidsbruk har man rukket å skrape, legge på mere understellmasse, og sette på nye deler igjen. Mangler selvfølgelig fjøra, men den må inn på operasjonsbordet først...... Søster - vinkelsliper takk.

Image

Nå skal det sies at dette var venstre side, har igjen samma prosedyre på andre siden også.

Så rakk jeg å skrape, og behandle bakakselen før jeg måtte gi meg for idag, men det er greit nok for det lukter stramt nok som det er i garasjen nå - meg også strengt tatt :oops:

Image


Mere morro kommer - men ukas handel må jo være denne! hva er en småpatinert, låvefunn med 5.5 tommers felger uten en Mexikansk Sugar Skull nikkedukke på dashbordet? måtte jo bare bestiller - fra Texas selvfølgelig, hvor ellers finner man Mexikanske nikkedukker :roll:

Image

Imorra blir det opp tidlig, må liste meg ut i garasjen før famililen våkner - tipper jeg får en 4 timer dersom jeg starter klokka 0600 - har jo liksom lovet å ikke være i garasjen til helgen......

Da var det jaggu hælj!
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

User avatar
Morten S.
Posts: 2474
Joined: 28 Oct 2012, 15:21
Location: Sandefjord
Contact:

Re: DEN BLÅ!

Postby Morten S. » 24 Apr 2015, 21:45

Dette må jo bare bli bra!
Ja, skal få sendt pakken senest på mandag :D

Hallgeir79
Posts: 18
Joined: 24 Feb 2014, 23:40
Location: Skjåk, Oppland
Contact:

Re: DEN BLÅ!

Postby Hallgeir79 » 24 Apr 2015, 22:45

Stein Are wrote:Er det mange 95 på forumet da? Meg, Henning, Kjetil, Gustav med sin gule. Ikke tråd på Gustav sin så vidt jeg vet. Flere?
Gratulerer med flott bil Henning! For et imponerende tempo du holder i garasjen!!
Jeg fikk kjøpt mitt ambergule smykke i desember, men den står fortsatt på vinterlager hos Uno. Men i løpet av meget nær fremtid så kommer bilen hjem.
Gleder meg som en unge! :D
04' Saab 9-5 2,3t vector estate, 87' Saab 90, 83' Saab 99, 72' Saab 95,71'saab 96,69' VW boble, 79' Ford Taunus, 86' Sierra Cosworth, 06' Hiace 4x4

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: DEN BLÅ!

Postby Henning » 24 Apr 2015, 22:48

Artig! Når skal du hente? Skal en tur opp den 10 mai for å hjelpe en kompis som har kjøpt klubben sin 92 - det er visstnok åpen dag der da, er den lagret hos klubben?? Vil se vil se:)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

Hallgeir79
Posts: 18
Joined: 24 Feb 2014, 23:40
Location: Skjåk, Oppland
Contact:

Re: DEN BLÅ!

Postby Hallgeir79 » 24 Apr 2015, 23:02

Er ikke helt bestemt enda. Uno skal kjøre forbi her førstkommende torsdag, så han kunne muligens bringe den oppover. Hvis ikke så håper jeg å få henta den i løpet av neste helg. Skulle ting skjære seg, så blir den nok ikke henta før den 10. (Skal på konsert i Christiania den helga).
Bilen står på privat lager, ikke Gsv sitt lager.
Du får ta turen til Skjåk på landstreff, så kan vi satse på at det blir noen 95'er der!
04' Saab 9-5 2,3t vector estate, 87' Saab 90, 83' Saab 99, 72' Saab 95,71'saab 96,69' VW boble, 79' Ford Taunus, 86' Sierra Cosworth, 06' Hiace 4x4

User avatar
Morten S.
Posts: 2474
Joined: 28 Oct 2012, 15:21
Location: Sandefjord
Contact:

Re: DEN BLÅ!

Postby Morten S. » 25 Apr 2015, 05:48

Det ble til at du kjøpte den 95n :D Er det en tidligere varebil i og med at den er oppgitt som 5 seter?
Det går fint å sette inn bakre seter og evt. registrere om til 7 seter.

Da sees vi på landstreffet.
Hallgeir79 wrote:Er ikke helt bestemt enda. Uno skal kjøre forbi her førstkommende torsdag, så han kunne muligens bringe den oppover. Hvis ikke så håper jeg å få henta den i løpet av neste helg. Skulle ting skjære seg, så blir den nok ikke henta før den 10. (Skal på konsert i Christiania den helga).
Bilen står på privat lager, ikke Gsv sitt lager.
Du får ta turen til Skjåk på landstreff, så kan vi satse på at det blir noen 95'er der!


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest