Hei,
Jeg har fått et tilbud på en Saab 900 Turbo og lurer på om den er verd prisen som selger ønsker.
Bilen befinner seg i nederland og må importeres.Den koster omtrent 80.000 kroner etter engangsavgift og MVA er betalt.
Spesifikasjoner og mitt inntrykk på en skala fra en til ti:
Saab 900 Turbo (1990) To dørs coupe. kjørt 290.000 km
160 hk/16v motor som er nyoverhalt, med nye pakninger og slanger. 9/10
Interiøret er i veldig fin stand 9/10
Lakken er fin grå, med et par riper på sidene, men ellers plettfri 8/10
Det er antydning til rust, men ikke noe alvorlig eller kritisk etter det jeg kan se. 9/10
Selger har full service historikk helt tilbake til 1990, og bilen fremstår som original og meget godt tatt vare på.
Jeg har finner for tiden ikke mange biler i Norge med disse spesifikasjonene, og synes det er vanskelig og danne et grunnlag for hva en sånn bil er verd.
Takknemlig for svar
Pris på 900 Turbo
-
- Posts: 7
- Joined: 25 Mar 2015, 12:02
- Contact:
- 96GT
- Posts: 1436
- Joined: 30 Oct 2012, 22:26
- Location: Oslo
- Contact:
Re: Pris på 900 Turbo
Er det soltak? Et must hvis du spør meg.
Klima? Lær interiør? Annet utstyr?
Klima? Lær interiør? Annet utstyr?
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"
-
- Posts: 7
- Joined: 25 Mar 2015, 12:02
- Contact:
Re: Pris på 900 Turbo
Hei,
Det er en tre-dørs coupe. det er ikke skinnseter, men grå velour(?) seter som passer veldig godt til fargen på bilen som også er grå. Saab "tre-eikers" hjul, 160hk og takluke. Taket inni bilen ser også strøkent ut.
Det er en tre-dørs coupe. det er ikke skinnseter, men grå velour(?) seter som passer veldig godt til fargen på bilen som også er grå. Saab "tre-eikers" hjul, 160hk og takluke. Taket inni bilen ser også strøkent ut.
Last edited by buffalobill421 on 14 Apr 2015, 20:23, edited 1 time in total.
- Tore T
- Posts: 728
- Joined: 04 Nov 2013, 11:28
- Location: Kristiansund
- Contact:
Re: Pris på 900 Turbo
Nå er jeg ingen ekspert på priser på disse bilene, men synes i utgangspunktet det høres noe dyrt ut... ?
Skulle jeg kjøpt en OG900 for så mye penger, skulle det vært et ekstremt strøkent eksemplar med ikke mye over 100.000 på telleren... Og dem er det vel ikke mange av...
Hadde det vært en cab eller en Aero kunne man kanskje tålt noen flere km for den prisen... Men som sagt, jeg er ingen ekspert... Du får sikkert råd fra folk som er mer oppdatert enn meg på verdi på disse
Skulle jeg kjøpt en OG900 for så mye penger, skulle det vært et ekstremt strøkent eksemplar med ikke mye over 100.000 på telleren... Og dem er det vel ikke mange av...
Hadde det vært en cab eller en Aero kunne man kanskje tålt noen flere km for den prisen... Men som sagt, jeg er ingen ekspert... Du får sikkert råd fra folk som er mer oppdatert enn meg på verdi på disse
mvh Tore T
---------------------------------------------------
2 x 1971 Saab 96 V4, 2000 Saab 9-3 SE turbo
---------------------------------------------------
2 x 1971 Saab 96 V4, 2000 Saab 9-3 SE turbo
- 96GT
- Posts: 1436
- Joined: 30 Oct 2012, 22:26
- Location: Oslo
- Contact:
Re: Pris på 900 Turbo
Nok enig med Tore T og tror dette er noe i overkant for denne bilen. Er selv stor fan av Saabs velour seter som jeg synes er mye bedre enn de i skinn. Men er det ikke sånn at mesteparten her er avgifter til norske stat?
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"
-
- Posts: 7
- Joined: 25 Mar 2015, 12:02
- Contact:
Re: Pris på 900 Turbo
De 80.000 kronene er inkludert moms og engangsavgift regnet ut på tollvesenet sine nettsider. Uten disse, koster den vel ca. 55.000 kroner med dagens valuta. Så ja, en del går jo til staten. Men er det så mye at det ikke lenger er verdt det?
-
- Posts: 7
- Joined: 25 Mar 2015, 12:02
- Contact:
Re: Pris på 900 Turbo
Kan noen her forklare meg hvilken modell som er "Aero" ? jeg har prøvd og finne ut av det men får ikke noe tydelig svar..
- 900C-LPG
- Posts: 3241
- Joined: 05 Nov 2012, 06:35
- Location: Nederland
- Contact:
Re: Pris på 900 Turbo
For å kunne svare hva en SAAB 900 T16(S) Aero-utgave er kunne du ta så å se i brosjyrene av SAABen 900 Classic og de kunne du finne (meste er Nederlandske brosjyrer) via: http://s1352.photobucket.com/user/900C-LPG/library . I Belgia er det også levert en SAAB 900 2.0i16V Aero, i Australia en SAAB 900 2.1i16V Aero og is Sverige (og Finland) er de levert en SAAB 900 T8 Aero, men her dreier det seg om spesial-utgaver/jubileum-utgaver. Ved siden av Aero-utgaven har man også noe som ligner på en Aero-sett og det er en Airflow-set og jeg sa de ligner (litt) og største forskjeller er da støtfangerne og delene mellom hjulene ligner veldig mye på hverandre.
Født, som Nederlender, i Sarpsborg, bodde til 1980 i Bergen og siden 1980 bor jeg i Nederland.
SAABer jer har (hatt):
1. 136H, 4dørs SAAB 900 GLs Sedan, 1981
2. 205G, 4dørs SAAB 900c Sedan, 1988
3. 257, SAAB 9000 CSE 2.0t Anniversary, 1997
SAABer jer har (hatt):
1. 136H, 4dørs SAAB 900 GLs Sedan, 1981
2. 205G, 4dørs SAAB 900c Sedan, 1988
3. 257, SAAB 9000 CSE 2.0t Anniversary, 1997
- 96GT
- Posts: 1436
- Joined: 30 Oct 2012, 22:26
- Location: Oslo
- Contact:
Re: Pris på 900 Turbo
Alle "ekte Aero" har ikke de 16v motor, takluke, Aero-sideskjørt og skinn. Nok solgt flere av disse i Sverige...
Ble nok sjeldnere mot sluttet av produksjonstiden Alle Aero fans våte drøm er nok Saab Turbo Aero 16S... 92-93 med 192 HK... kun en handfull registrert i Sverige...
Ble nok sjeldnere mot sluttet av produksjonstiden Alle Aero fans våte drøm er nok Saab Turbo Aero 16S... 92-93 med 192 HK... kun en handfull registrert i Sverige...
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"
-
- Posts: 7
- Joined: 25 Mar 2015, 12:02
- Contact:
Re: Pris på 900 Turbo
Ok, er det sånn at biler som ikke er "ekte Aero" er vanskelig og få solgt videre? til en sånn pris.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest