Ingvarjg
Posted: 27 Jan 2015, 09:10
Hei, jeg får vel skrive noen ord om meg selv, selv om jeg neppe blir den mest aktive på dette forumet og jeg melder meg nok heller ikke inn i GSV. Likevel er man jo forlengst erklært Saabgal og ikke helt god, så da må man jo søke sammen med likesinnede og følge litt med på hva som foregår. Når jeg nå til min glede ser at det har skjedd store ting på forumfronten hos GSV, så må man jo inn og snuse. I vårt langstrakte land er jo også forum som dette en fin måte å "omgås" likesinnede på, treff rekker man jo ikke mer enn kanskje en gang i året med travel jobb og småbarn hjemme, og selv om jeg har vært hardt angrepet av denne syken såpass lenge at jeg kjenner mange Saabfolk både nær og fjern som man kan ringe til eller treffes når det måtte ønskes, så er det flott med et levende forum hvor "alle" i miljøet iallfall har muligheten til å "møtes" jevnlig og se på bilder av hverandres biler og søke tips og råd. Og ikke minst prosjekttråder, som er det morsomste av alt, enten det ikke er mer avansert enn løpende vedlikehold (kan være interessant det også) eller komplett galskap. Et slags sosialt møtested er jo et slikt forum også, jeg er ikke på Facebook så forum som dette er det nærmeste jeg kommer sosiale medier.
Jeg har vært medlem i STCN i snart 9 år, og var i noen år distriktsansvarlig for Trøndelag og Møre og Romsdal. Hjemme er Saab-bestanden for tiden på fire biler, kjerringa har akseptert at sånn er det bare og planer om garasjebygg nummer to passerer med et skuldertrekk.
Jeg er ingeniør og jobber til daglig med marint maskineri, samt at jeg ved siden av driver et lite firma som blant annet tilbyr trim og mapping av Saab turbomotorer. Så her går det stort sett i motor fra morgen til kveld.
Saabsamlingen her på huset er vel ikke helt GSV-vennlig, men nå til dags som og900 under tvil kan regnes som gammelsaab, så er iallfall to av dem gamle nok. En totakt eller blodtrimma V4 står på ønskelista, men man får ta en ting av gangen. Pr i dag har jeg/vi pådratt meg/oss følgende:
og900 cab fra 94, import fra California som restaureres før den har rukket å bli dårlig (det er jo enklest), og pr dd står karosseriet hos lakkereren mens resten ligger i molekyler hjemme i garasjen.
Sonett 3 fra 72, ombyggingsprosjekt, midtmotor med snurre.
9-5 som er ombygd til og godkjent som Aero, er vel en Aero+ kan man si. Bruksbalja.
9-3 som kjerringa bruker, med Viggen+ maskinist.
Jeg har vært medlem i STCN i snart 9 år, og var i noen år distriktsansvarlig for Trøndelag og Møre og Romsdal. Hjemme er Saab-bestanden for tiden på fire biler, kjerringa har akseptert at sånn er det bare og planer om garasjebygg nummer to passerer med et skuldertrekk.
Jeg er ingeniør og jobber til daglig med marint maskineri, samt at jeg ved siden av driver et lite firma som blant annet tilbyr trim og mapping av Saab turbomotorer. Så her går det stort sett i motor fra morgen til kveld.
Saabsamlingen her på huset er vel ikke helt GSV-vennlig, men nå til dags som og900 under tvil kan regnes som gammelsaab, så er iallfall to av dem gamle nok. En totakt eller blodtrimma V4 står på ønskelista, men man får ta en ting av gangen. Pr i dag har jeg/vi pådratt meg/oss følgende:
og900 cab fra 94, import fra California som restaureres før den har rukket å bli dårlig (det er jo enklest), og pr dd står karosseriet hos lakkereren mens resten ligger i molekyler hjemme i garasjen.
Sonett 3 fra 72, ombyggingsprosjekt, midtmotor med snurre.
9-5 som er ombygd til og godkjent som Aero, er vel en Aero+ kan man si. Bruksbalja.
9-3 som kjerringa bruker, med Viggen+ maskinist.