9000 turbo 16 1985/86 mod
-
- Posts: 265
- Joined: 11 Dec 2013, 19:48
- Location: Eidsfoss,vestfold
- Contact:
Re: 9000 turbo 16 1985/86 mod
Hei 900c-lpg! du har sikkert rett,var noe snakk om odoardo grå,gikk litt kjapt med info-stømmen i går for meg,men det ble hevdet at bilen var kjøpt i 1985.bilen fikk en gjennomgang i skottland for ca 20 år siden,som sikkert bla besto av rustutbedring av dører,skjermer osv,men forandring av farge,nei! Fortsatt like spent og happy jeg! kommer med mer info
- 900C-LPG
- Posts: 3243
- Joined: 05 Nov 2012, 06:35
- Location: Nederland
- Contact:
Re: 9000 turbo 16 1985/86 mod
Fra juli vært år begynte SAAB å bygge et nytt årsmodel. La oss si en SAAB 9000 som ble assemblert i april 1985 er en SAAB 9000 av årsmodel 1985 og en SAAB 9000 som ble assemblert i august 1985 er av årsmodel 1986. Vis du vet understel nummertet/chassis nummeret/VIN nummeret (de 3 mulgheten er lik, bare navnet er annerledes), da er det lett å finne ut av hvilken årsmodel SAABen 9000 er og disse detailene vet du hvis du har satt i understel nummertet/chassis nummeret/VIN nummeret i: http://www.saabnet.ru/vin.html . (Hvis du har satt i nummeret, klikk da ikke på enter på din datamaskin, men bruk knappen Decode på den nettsiden). Det er også en annen måte og det er å se etter bokstaven som står på tiende plass i understel nummertet/chassis nummeret/VIN nummeret og da se etter hva den betyr for årsmodellen i: http://www.saabnet.ru/org/saab_vin.htm#84-85 eller i: http://www.saabnet.ru/org/saab_vin.htm#86on .
Født, som Nederlender, i Sarpsborg, bodde til 1980 i Bergen og siden 1980 bor jeg i Nederland.
SAABer jer har (hatt):
1. 136H, 4dørs SAAB 900 GLs Sedan, 1981
2. 205G, 4dørs SAAB 900c Sedan, 1988
3. 257, SAAB 9000 CSE 2.0t Anniversary, 1997
SAABer jer har (hatt):
1. 136H, 4dørs SAAB 900 GLs Sedan, 1981
2. 205G, 4dørs SAAB 900c Sedan, 1988
3. 257, SAAB 9000 CSE 2.0t Anniversary, 1997
-
- Posts: 265
- Joined: 11 Dec 2013, 19:48
- Location: Eidsfoss,vestfold
- Contact:
Re: 9000 turbo 16 1985/86 mod
Da har jeg hatt en lenger prat med eier,under litt roligere former.
bilen er i følge han garantert en 85,mod,som han kjøpte ny på Saab-huset i Oslo,i mai 1985.
jeg tulla litt med fargen,skal være antrasittgrå? interiør mørkrød velour,den store tredelte spoileren bak.
Bilen ble tatt til England/skottland i1994,og så ned til Portugal,hvor bilen ble strippet helt ned,rust osv tatt,og hel-lakkert på proffesjonelt verksted.
Bilen hadde da gått ca 150000km.bilen har nå gått ca 225000 km.bilen har vært fulgt opp veksted hele veien,og går bra,alt virker.
han var mest bekymra for irring og forvitring av elektronikk/el komponenter.
interiøret er fortsatt fint! Bilen har alltid stått i garasje,så kan være en tidskapsel?
Får bilder og dokumentasjon i påsken!
Han fortalte han hadde skremt opp mange sportsbiler der nede ,med saabens akselrasjon fra motorvei fart og oppover.
Så bare og vente da
bilen er i følge han garantert en 85,mod,som han kjøpte ny på Saab-huset i Oslo,i mai 1985.
jeg tulla litt med fargen,skal være antrasittgrå? interiør mørkrød velour,den store tredelte spoileren bak.
Bilen ble tatt til England/skottland i1994,og så ned til Portugal,hvor bilen ble strippet helt ned,rust osv tatt,og hel-lakkert på proffesjonelt verksted.
Bilen hadde da gått ca 150000km.bilen har nå gått ca 225000 km.bilen har vært fulgt opp veksted hele veien,og går bra,alt virker.
han var mest bekymra for irring og forvitring av elektronikk/el komponenter.
interiøret er fortsatt fint! Bilen har alltid stått i garasje,så kan være en tidskapsel?
Får bilder og dokumentasjon i påsken!
Han fortalte han hadde skremt opp mange sportsbiler der nede ,med saabens akselrasjon fra motorvei fart og oppover.
Så bare og vente da
- 900C-LPG
- Posts: 3243
- Joined: 05 Nov 2012, 06:35
- Location: Nederland
- Contact:
Re: 9000 turbo 16 1985/86 mod
Hvis SAABen 9000 er av årsmodel 1985 og har en farge som ligner koksgrå kombinert med et rødt ineteriør, da tenker jeg at fargen er rosa quartz metallic 129H og det er en farge ikke alle personer kunne plassere så godt. Det er fordi den ser ut til å være en mørk(ere slags) grå og hvis man ser lenger på denne fargen da ser man også noe rosa i lakken.
Født, som Nederlender, i Sarpsborg, bodde til 1980 i Bergen og siden 1980 bor jeg i Nederland.
SAABer jer har (hatt):
1. 136H, 4dørs SAAB 900 GLs Sedan, 1981
2. 205G, 4dørs SAAB 900c Sedan, 1988
3. 257, SAAB 9000 CSE 2.0t Anniversary, 1997
SAABer jer har (hatt):
1. 136H, 4dørs SAAB 900 GLs Sedan, 1981
2. 205G, 4dørs SAAB 900c Sedan, 1988
3. 257, SAAB 9000 CSE 2.0t Anniversary, 1997
- Tore T
- Posts: 728
- Joined: 04 Nov 2013, 11:28
- Location: Kristiansund
- Contact:
Re: 9000 turbo 16 1985/86 mod
Er nok Rosenquarts da ja...
MAO sånn:
...Har selv hatt en '86 900 turbo i samme farge... (Hvorfor solgte jeg den tro ?)
MAO sånn:
...Har selv hatt en '86 900 turbo i samme farge... (Hvorfor solgte jeg den tro ?)
mvh Tore T
---------------------------------------------------
2 x 1971 Saab 96 V4, 2000 Saab 9-3 SE turbo
---------------------------------------------------
2 x 1971 Saab 96 V4, 2000 Saab 9-3 SE turbo
- 96GT
- Posts: 1436
- Joined: 30 Oct 2012, 22:26
- Location: Oslo
- Contact:
Re: 9000 turbo 16 1985/86 mod
Tore T vet du hvor sedanen ble av?
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"
- Tore T
- Posts: 728
- Joined: 04 Nov 2013, 11:28
- Location: Kristiansund
- Contact:
Re: 9000 turbo 16 1985/86 mod
Den ble solgt til en unggutt på Hamar sommeren 2010... Ser på www.vegvesen.no at den ble avskiltet like før nyttår samme år... Så den er vel sannsynligvis blitt spiker...
Veldig dumt i såfall, for den var nesten rusfri og pen inni... Tannstanga sang på siste verset, og motoren var litt suspekt oppjustert, så den bråkuttet ved plutselig fullgass.... Men det er jo egentlig bare småtteri...
Uff, idiotisk salg
Men skal ikke kuppe 9000- tråden til Vidar med denne bilen...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Veldig dumt i såfall, for den var nesten rusfri og pen inni... Tannstanga sang på siste verset, og motoren var litt suspekt oppjustert, så den bråkuttet ved plutselig fullgass.... Men det er jo egentlig bare småtteri...
Uff, idiotisk salg
Men skal ikke kuppe 9000- tråden til Vidar med denne bilen...
Sent from my iPhone using Tapatalk
mvh Tore T
---------------------------------------------------
2 x 1971 Saab 96 V4, 2000 Saab 9-3 SE turbo
---------------------------------------------------
2 x 1971 Saab 96 V4, 2000 Saab 9-3 SE turbo
-
- Posts: 265
- Joined: 11 Dec 2013, 19:48
- Location: Eidsfoss,vestfold
- Contact:
Re: 9000 turbo 16 1985/86 mod
Bare fint det tore!
Kan nok være fargen ja,han sa den var litt "gylden"? Får svar i påska.
Kan nok være fargen ja,han sa den var litt "gylden"? Får svar i påska.
- Tore T
- Posts: 728
- Joined: 04 Nov 2013, 11:28
- Location: Kristiansund
- Contact:
Re: 9000 turbo 16 1985/86 mod
Gylden.. Det fantes vel en slags champagnefarge også... Men den kan vel ikke kalles antrasittlignende akkurat... Så regner med det er rosenquarts... Den fargen "gløder" fint i sollys !
Klarte ikke la være å leke litt detektiv ang 900 turbo'n... Fant ut at den desverre ble solgt til bilcrossbil for 4 år siden...
Klarte ikke la være å leke litt detektiv ang 900 turbo'n... Fant ut at den desverre ble solgt til bilcrossbil for 4 år siden...
mvh Tore T
---------------------------------------------------
2 x 1971 Saab 96 V4, 2000 Saab 9-3 SE turbo
---------------------------------------------------
2 x 1971 Saab 96 V4, 2000 Saab 9-3 SE turbo
-
- Posts: 265
- Joined: 11 Dec 2013, 19:48
- Location: Eidsfoss,vestfold
- Contact:
Re: 9000 turbo 16 1985/86 mod
Ja,det trengs mye materiell til bilcrossen,turbo-motoren er vel plukka ut da?
Lurte på om noen har oversikt over anntall overlevere av 9000 turbo 16 85 mod? Var jo kjent for å ruste fælt,men være solide mekanisk.
Var vel også en dyr bil i 85,forhjulstrekk og turbo,var vel heller ingen slager,i det segmentet bilen klasset inn i ,på 80 tallet?
Artig om noen har noe på dette!
Blir Portugal-tur på meg uansett!
Lurte på om noen har oversikt over anntall overlevere av 9000 turbo 16 85 mod? Var jo kjent for å ruste fælt,men være solide mekanisk.
Var vel også en dyr bil i 85,forhjulstrekk og turbo,var vel heller ingen slager,i det segmentet bilen klasset inn i ,på 80 tallet?
Artig om noen har noe på dette!
Blir Portugal-tur på meg uansett!
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest