trim-innsug from down under

For alle diskusjoner vedrørende motortrimming, bremse-oppgradering, osv.
Vidarhs
Posts: 265
Joined: 11 Dec 2013, 19:48
Location: Eidsfoss,vestfold
Contact:

Re: trim-innsug from down under

Postby Vidarhs » 24 Nov 2014, 21:27

evt benytte seg av Henning tilbud

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: trim-innsug from down under

Postby Henning » 24 Nov 2014, 21:38

Vidarhs wrote:evt benytte seg av Henning tilbud
Si ikke det Vidar! du er tremann av yrke - sikker på at du hadde laget nye nydelig høypolert trevirke!
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

User avatar
Stein Are
Posts: 916
Joined: 07 Nov 2012, 09:05
Contact:

Re: trim-innsug from down under

Postby Stein Are » 24 Nov 2014, 21:45

Henning wrote:jeg kan sikkert ordne spacer som ikke er laget i treverk dersom du trenger det Supern :lol:
Du må gjerne lager spacer til meg Henning. Har et innsug og en toports solex som burde prøves, men denne blir liggende oppå termostathuset :(
Har lært noe om tresløyd i dag da ;)
Saab 96 1962-Saab 900 1990

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: trim-innsug from down under

Postby Henning » 24 Nov 2014, 21:47

Send meg Mail eller PM med mål så kan det ordnes:)

Henning(at)saab96.no


Sent from my iPhone using Tapatalk
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

User avatar
Stein Are
Posts: 916
Joined: 07 Nov 2012, 09:05
Contact:

Re: trim-innsug from down under

Postby Stein Are » 24 Nov 2014, 21:50

Henning wrote:Send meg Mail eller PM med mål så kan det ordnes:)

Henning(at)saab96.no


Sent from my iPhone using Tapatalk
Will do. Har planer om et par timer i garasjen mens jenta sover i morgen, siste innspurt på pappaperm i grunn. Fikk da forresten gjort mye på prosjektet disse månedene…
Saab 96 1962-Saab 900 1990

Vidarhs
Posts: 265
Joined: 11 Dec 2013, 19:48
Location: Eidsfoss,vestfold
Contact:

Re: trim-innsug from down under

Postby Vidarhs » 25 Nov 2014, 07:39

kan sikkert ta fram en trekloss eller to jeg også.blir forskjellige kanal-diameter,etter hvilken forgassertype man har.blir en utfordring å være presis nok med hulltagning.finne riktg bor i riktig dia,som ikke river til innsugs-kanalene.men skal prøve

Vidarhs
Posts: 265
Joined: 11 Dec 2013, 19:48
Location: Eidsfoss,vestfold
Contact:

Re: trim-innsug from down under

Postby Vidarhs » 26 Nov 2014, 21:56

da er første distanse-klossen i bøk straks klar. lagde til solex 32/32 først(tilsvarende standard 78-80) i 25mm tykkelse.neste blir weber 40 dfi og 32/36 dgv.disse krever helst litt bearbeiding av fot(vakumplata) og kanskje inngang på innsuget.tror 20mm tykkelse går fin med standard pinnebolter,over dette de byttes til lengre.

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: trim-innsug from down under

Postby Henning » 26 Nov 2014, 22:01

Vidarhs wrote:da er første distanse-klossen i bøk straks klar. lagde til solex 32/32 først(tilsvarende standard 78-80) i 25mm tykkelse.neste blir weber 40 dfi og 32/36 dgv.disse krever helst litt bearbeiding av fot(vakumplata) og kanskje inngang på innsuget.tror 20mm tykkelse går fin med standard pinnebolter,over dette de byttes til lengre.

Her er Vidars distansekloss!

Image
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

Vidarhs
Posts: 265
Joined: 11 Dec 2013, 19:48
Location: Eidsfoss,vestfold
Contact:

Re: trim-innsug from down under

Postby Vidarhs » 26 Nov 2014, 22:08

Takk Henning,og takk Morten!for hjelp med bilder og linker,er ikke lett me data gitt!

Twangyman
Posts: 201
Joined: 28 Oct 2012, 22:54
Contact:

Re: trim-innsug from down under

Postby Twangyman » 26 Nov 2014, 23:14

Er grønn på dette her: kvifor brukar de slike klossar?


Sent from my iPhone using Tapatalk


Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 1 guest