Min 1700 en relativt lett trimma ca 90-100hk se her for specs http://gsv.no/forum/viewtopic.php?f=21&t=1536
Hvordan plugger skal jeg bruke på den? I Mins s&r katalog står det Motorcraft AG901 for trimmade motorer. Det jeg da lurer på, man skulle jo tro det er forskjell på en moderat 1700 og en dubbelblås 1850? Noen som kan anbefale plugger til meg?
Noen som kan dele med meg hva de bruker på sine trimma biler???
Plugger på trimma 1700???
- super'n
- Posts: 1199
- Joined: 30 Oct 2012, 20:37
- Location: Holter, Akershus
- Contact:
Plugger på trimma 1700???
'08 9-5 Peppergreen
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!
- Yngve Knutsen
- Posts: 1145
- Joined: 30 Aug 2014, 19:36
- Location: Berlevåg
- Contact:
Re: Plugger på trimma 1700???
Ikke at jeg vet super`n men kommer ikke det an på kjøringa????
Jeg ville tru at du skal ha en kaldere plugg.
På originalen(1500) er det vel Ngk 6 ett eller annet.
Ville kanskje prøvd 7. På 8 begynner det vel å bli mere for hardkjøring og på 9 er vi vel over på 2T
Hadde/har en Kawa z900 75 mod som var borra og høykomp stempel og der måtte jeg gå opp til en kaldere plugg
B9ES NGK Spark Plug
NGK B9ES SPARK PLUG; Alternate of: AC Delco S41XL, Autolite 2594, Autolite 2612, Autolite 2613, Autolite 4052, Autolite 4053, Bosch W3C, Bosch W3C0, Bosch W3CC, Bosch W3CO, Bosch W3CS, Champion N2C, Denso W27ES-U, Motorcraft AG701, Motorcraft AG701C, Motorcraft AG901, Motorcraft AG901C
NGK B9ES SPARK PLUG
Item: B9ES NGK Spark Plug
Så da havner du på 7 eller 8 og det kommer an på kjøringa. Småturer uten å få temp i motor eller aktivt og høye turtall??
Jeg ville tru at du skal ha en kaldere plugg.
På originalen(1500) er det vel Ngk 6 ett eller annet.
Ville kanskje prøvd 7. På 8 begynner det vel å bli mere for hardkjøring og på 9 er vi vel over på 2T
Hadde/har en Kawa z900 75 mod som var borra og høykomp stempel og der måtte jeg gå opp til en kaldere plugg
B9ES NGK Spark Plug
NGK B9ES SPARK PLUG; Alternate of: AC Delco S41XL, Autolite 2594, Autolite 2612, Autolite 2613, Autolite 4052, Autolite 4053, Bosch W3C, Bosch W3C0, Bosch W3CC, Bosch W3CO, Bosch W3CS, Champion N2C, Denso W27ES-U, Motorcraft AG701, Motorcraft AG701C, Motorcraft AG901, Motorcraft AG901C
NGK B9ES SPARK PLUG
Item: B9ES NGK Spark Plug
Så da havner du på 7 eller 8 og det kommer an på kjøringa. Småturer uten å få temp i motor eller aktivt og høye turtall??
Mobil 90191238
-
- Posts: 72
- Joined: 01 Nov 2012, 17:45
- Location: Helleland, rogaland
- Contact:
Re: Plugger på trimma 1700???
Ble annbefalt NGK B9EG på trimma v4, som jeg har kjøpt inn til motoren min
-
- Posts: 265
- Joined: 11 Dec 2013, 19:48
- Location: Eidsfoss,vestfold
- Contact:
Re: Plugger på trimma 1700???
Hei supern! og Yngve,og terryandre!
tror vi kan gå ned litt på plugg-type.bp 6/7 duger fint på forsiktig trimma v4.komp/effekt er lav i forhold til moderne motorer.har kjørt 7er på små trimma motor,vet at det samme har hvert gjort på 1815 dobbelblås.rally høy komp kanskje 8. skal jo fyre spetakkelet også! Men ydmyk,vet ikke
tror vi kan gå ned litt på plugg-type.bp 6/7 duger fint på forsiktig trimma v4.komp/effekt er lav i forhold til moderne motorer.har kjørt 7er på små trimma motor,vet at det samme har hvert gjort på 1815 dobbelblås.rally høy komp kanskje 8. skal jo fyre spetakkelet også! Men ydmyk,vet ikke
-
- Posts: 265
- Joined: 11 Dec 2013, 19:48
- Location: Eidsfoss,vestfold
- Contact:
Re: Plugger på trimma 1700???
ngk er vel annbefalt!
- Yngve Knutsen
- Posts: 1145
- Joined: 30 Aug 2014, 19:36
- Location: Berlevåg
- Contact:
Re: Plugger på trimma 1700???
BP 6 er vel originalt på 1500 ccm så jeg trur jeg ville prøvd 7. Men så er det kjørestil en da, Skal du holde deg til normal v4 kjøring og kose rundtVidarhs wrote:Hei supern! og Yngve,og terryandre!
tror vi kan gå ned litt på plugg-type.bp 6/7 duger fint på forsiktig trimma v4.komp/effekt er lav i forhold til moderne motorer.har kjørt 7er på små trimma motor,vet at det samme har hvert gjort på 1815 dobbelblås.rally høy komp kanskje 8. skal jo fyre spetakkelet også! Men ydmyk,vet ikke
ja da holder det kanskje med BP6, original pluggen men personlig hadde jeg gått for 7
Mobil 90191238
- super'n
- Posts: 1199
- Joined: 30 Oct 2012, 20:37
- Location: Holter, Akershus
- Contact:
Re: Plugger på trimma 1700???
NGK BP7ES Blir det da.
'08 9-5 Peppergreen
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!
-
- Posts: 294
- Joined: 11 Oct 2012, 11:31
- Location: Sandnes
- Contact:
Re: Plugger på trimma 1700???
Kjører også BP7ES på min småtrimma v4.super`n wrote:NGK BP7ES Blir det da.
Mvh
Eimund Lunde
Eimund Lunde
- super'n
- Posts: 1199
- Joined: 30 Oct 2012, 20:37
- Location: Holter, Akershus
- Contact:
Re: Plugger på trimma 1700???
Det blir vel aktiv ja... Rolig småkjøing får andre ta seg av...Yngve Knutsen wrote:Ikke at jeg vet super`n men kommer ikke det an på kjøringa????
Så da havner du på 7 eller 8 og det kommer an på kjøringa. Småturer uten å få temp i motor eller aktivt og høye turtall??
'08 9-5 Peppergreen
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!
- Yngve Knutsen
- Posts: 1145
- Joined: 30 Aug 2014, 19:36
- Location: Berlevåg
- Contact:
Re: Plugger på trimma 1700???
(Håper noen korrigerer meg hvis jeg er på bærtur som vanlig)Eimund wrote:Kjører også BP7ES på min småtrimma v4.super`n wrote:NGK BP7ES Blir det da.
Start med den du men vær flink gutt å følg litt med på dem den første tiden og skru ut en plugg eller to, tja skal vi si en gang i uka hvis du bruker bilen vær dag og se etter ned smelting av elektrode og bøylen og øk til 8 hvis du ser evt skade, siden du er en villmann
For starter du med 8 og ikke er vill nok, så blir du å kjøre med "en kald" motor, noe som går ut over effekt, bensinforbruk og det er ikke godt for motoren og "fun factor'n".
Men som sagt, det kan hende jeg tar helt feil i det jeg skriver.
Mobil 90191238
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest