Page 2 of 2

Re: Saab nummer to

Posted: 30 Sep 2014, 20:06
by 96GT
Men levertes ikke de siste 900 Aero 16S med 192 HK

Re: Saab nummer to

Posted: 30 Sep 2014, 20:13
by Yngve Knutsen
Ikke lov til ditt, ingen vil ha datt.
Jeg er temmelig sikker på at kjører jeg det på søppla, dukker det opp en skrik hals, vil ha vil ha.
Polly vil ha mat.

Re: Saab nummer to

Posted: 30 Sep 2014, 23:31
by 99turbo
96GT wrote:Men levertes ikke de siste 900 Aero 16S med 192 HK
Rød boks, altså original Saab trim som satt i f.eks Ruby Red var på 185 hk

Re: Saab nummer to

Posted: 30 Sep 2014, 23:37
by 99turbo
ynknutse wrote:Ikke lov til ditt, ingen vil ha datt.
Jeg er temmelig sikker på at kjører jeg det på søppla, dukker det opp en skrik hals, vil ha vil ha.
Polly vil ha mat.
Hva med å legge den ut på Finn eller STCN? Er jo tross alt større sjanse å få avsetning på den hos noen som faktisk har slik bil :) Er nemlig ikke bare å slippe en slik nedi en OG900 og starte, en ville ha noen dager med å vikle seg inn i kabelspagettien, ja også var det de dumme myndighetene som ikke lar oss gjøre som vi vil med biler da, og at det kan bli oppdaga på eu kontroll ;)

Re: Saab nummer to

Posted: 01 Oct 2014, 01:02
by kanonjon
Ikke akkurat en drop-in jobb med å få inn en 2.3L i en OG900, den er rett og slett for brei. En som heter Børge Elle prøvde på dette (er usikker hvor langt han har kommet med prosjektet). Han måtte kutte vekk de bakre motorfestene helt, samt store deler av innerskjerme, selv om han gjorde dette, så var motoren for grei, girkassa stakk for mye ut i hjulbrønnen. Sist jeg så en ny status på dette var for en god stund sida, da skulle han prøve å bruke en Opel Calibra girkasse istedet.

Om Børge ser dette, så kan han sikkert kommer med mer presise detaljer, dette er bare noe jeg husker for en stund tilbake.

Re: Saab nummer to

Posted: 01 Oct 2014, 07:49
by Tore T
Bare et tankeeksperiment...
Ville det gå å bruke en blokk fra en OG900, og sette inn innmaten og toppen fra en 9000 2,3?
Så kan man jo kose seg videre med T5 kabling....


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Saab nummer to

Posted: 01 Oct 2014, 10:35
by Yngve Knutsen
99turbo wrote:
ynknutse wrote:Ikke lov til ditt, ingen vil ha datt.
Jeg er temmelig sikker på at kjører jeg det på søppla, dukker det opp en skrik hals, vil ha vil ha.
Polly vil ha mat.
Hva med å legge den ut på Finn eller STCN? Er jo tross alt større sjanse å få avsetning på den hos noen som faktisk har slik bil :) Er nemlig ikke bare å slippe en slik nedi en OG900 og starte, en ville ha noen dager med å vikle seg inn i kabelspagettien, ja også var det de dumme myndighetene som ikke lar oss gjøre som vi vil med biler da, og at det kan bli oppdaga på eu kontroll ;)
Har lednings nett å jeg til motoren :D
Nei jeg skal være sreriøs ett øyeblikk.
Problemet er, hvor jeg bor og frakt & pris dit det skal.
Tenk litt på det, komplett 2.3 L turbo motor, ledningsnett, radiator, oljekjøler, girkasse og clutch GISORT, hvordan vill du hente det? Posten, kranbil, fraktbåt som faktisk går helt til Østfold ?
Hadde en Polaris Predator 500 i mange år som jeg bruke på crossbanen og i fjor skulle jeg selge den. Har blitt for til å knekke mange bein på en gang, så jeg la den ut på finn.no som er en fantastisk plass å selge ting. Null respons fra folk i Finnmark, de vet hvor langt det er mellom plassene her ;)
Jeg satt den ned til dumping pris og kunne til og med levere den så lege det var mellom Trondheim - Larvik i ett gitt tidsrom siden jeg skulle ha tilhenger med meg sørover. Først da blei jeg kvitt den til en sørpå.
Så beklager 99turbo jeg vet ikke forskjell på 9000 og 900, ennå, plutselig en dag gjør jeg det.
Har bare prøvd å gi bort deler før det går på søpla.
Vet at skal du trimme 9-5 så det holder brukes 9000 blokka/ underdelen
men for min del er det lettere å kjøre det på søpla 800-900 meter unna, får bedre plass og frigitt motorblokk holderen :)

Re: Saab nummer to

Posted: 01 Oct 2014, 10:49
by 99turbo
Tore T wrote:Bare et tankeeksperiment...
Ville det gå å bruke en blokk fra en OG900, og sette inn innmaten og toppen fra en 9000 2,3?
Så kan man jo kose seg videre med T5 kabling....
"Alt" går om en vil nok, men det er et og annet å tenke på. Det må modifiseres litt for å få en korttopp på en langmotor og innmaten fra en 2,3, hverken lang eller kort, passer vel ikke rett inn i en 2,0 langmotor heller. Skinkene på veiva tar vel i girkassa, og mens vi snakker om girkasser så er det vel verd å nevne at de kassene ikke er glad i mye moment på lavt turtall som dukker opp på 2,3. Enklere og bedre på mange måter og bruke en 2,0 turbo og putte på en 2,1 topp med innsug og tilslutt trionic konvertere den pakka :)