Super`n

Her kan nye og gamle medlemmer i klubben eller forumet presentere seg - skriv om hva som gjorde deg til medlem og gjerne litt om bilen din slik at vi andre kan bli bedre kjent med deg.
User avatar
super'n
Posts: 1199
Joined: 30 Oct 2012, 20:37
Location: Holter, Akershus
Contact:

Super`n

Postby super'n » 05 Mar 2014, 18:24

Hei Espen Super'n her. Har vært på forumet her en stund. Kanskje på tide å gi en liten introduksjon av meg selv.
29 år gammel (dvs født i 1984) er opprinnelig fra Oslo, men flytta til Holter i Akershus (enebolig med 1 mål tomt og garasje fristet mer enn trang by leilighet.)
Jeg har kone som deler min bilinteresse så vi har vært " medgangssupportere" i GSV i snart 10år. Dvs at en av oss stortsett er medlem når vi har gammelsaab på veien. Som man ser av lista under er variasjonen stor, men jeg har funnet ut at jeg alltid havner tilbake på V4.

Jeg har vokst opp med veteranbiler og vært på løp og treff i inn og utland omtrent så langt tilbake jeg kan huske. Jeg har en allsidig smak og min første veteranbil kjøpte vi i Sverige for 15 år siden. En FIAT 850 Sport coupè. Den begynte jeg å renovere med en gang. Da det viste seg at bilen var "rammeskjeiv" ble den jigget hos den lokale biloppretteren. Så ble også lysten i meg om å bli biloppretter tent. Nå er det 6 år siden jeg la bort oppretterhammeren i mitt daglige virke, men på hobbybasis er den ofte framme.
Siden har jeg jobba som formann på reparasjon av karosseri påbygg i noen år, før verkstedets fire vegger blei for kjedelig. Nå er jeg omreisende servicetekniker.

De siste 10-11 åra har kona og jeg hatt en hel rekke forskjellig veteranbiler, et sted i overkant av 20 stk...og har fortsatt endel som ikke er SAAB.

Her er ihvertfall endel av SAAB historien vår:
`68 SAAB 96 V4 (rally replica. Fortsatt i vårt eie etter 11år. Trenger renovering står på vent! Brukt til div PO-løp)
`72 SAAB 96 V4 (konas første v4, ble kjøpt til renovering men, hugget som delebil)
`66 SAAB 96 TT (solgt som restobj. til SAAB Entusiast, ukjent hva som har skjedd med den)
`73 SAAB 96 V4 m/ 1700 (Konas første kjørbare v4) ble etterhvert demontert, og karosseri solgt til rallyprosjektet til GSV medlem.
`73 SAAB 96 V4 1500 med 7,2kam og Weber (Brukt som bil nr 2 i ca 2 år, hugget som delebil pga rust i gulv og at en brøyte traktor kjørte på den)
`74 SAAB 96 V4 (150.000km med full service historikk. Fortsatt i vårt eie- kommer prosjekt tråd)
`79 SAAB 900GLs ( 179.000km Nesten ferdig renovert: rustsveisa, hellakkert + masse nye slitedeler. Solgt til en SAAB entusiast som har ferdigstilt den)
`78 SAAB 99GL (188.000km solgt til bilstereoentusiast, blitt ombygget og lakkert sort. Topp 10 i verden i sin stereoklasse)
`73 SAAB V4. (125.000km Førstegang reg i '72. Samme familie siden ny til vi kjøpte den)

I tillegg har vi en '08 9-5 sportwagon med litt hirsch snacks

Image Image Image

Saabene vi har i dag

ImageImage Image[/url[url=http://bildr.no/view/827020]Image

....og noen av de vi har hatt...
'08 9-5 Peppergreen
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest