Stein Are wrote:http://www.fjerfabrikk.no
Hva med å få fabrikert fjærer, kan det være noe?
Dyrt....? ihvertfall dyrere enn 1 stk kappeskive
Stein Are wrote:http://www.fjerfabrikk.no
Hva med å få fabrikert fjærer, kan det være noe?
Men hvordan er det egentlig med TUV, er det papirer som skal stemme overens mellom demper/fjær og bilmodell?super`n wrote:Det jeg har gjort er å bruke 99 bakfjærer foran, de er kortere men stivere. Høyden blir omtrent original. Bak har jeg fram fjærer fra longnos. Der etter har jeg funnet frem dewalt'n. Så lenge du ikke har TUV papirer til bil og fjær er det ikke godkjent på pkk uansett. Best å få det til å se originalt ut. Har slipt enden litt pen og flekka på litt farge. Har altid gått gjennom pkk. Nå er det snart 35 år siden 96 gikk ut, og de fleste mekanikere er under 35, så nå har de færreste noe forutsetning for å vite ca høyde på bil.
super`n wrote:Ihht. Kjøretøyforskriften skal det dokumenteres fra fabrikat eller uavhengig lab. at kjøretøyet og fjærer har samsvar. Dvs at fjærene må være TUV eller liknende godkjent for Saab 95/96 for å kunne godkjenne senkinga.
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest