Interiøret ser strålende ut!
Og dekk med hvite sider...
1967 Copper Coral 96 V4
- kanonjon
- Posts: 1055
- Joined: 03 Nov 2012, 20:35
- Location: Arendal
- Contact:
Re: 1967 Copper Coral 96 V4
Saab OG900 Turbo!
http://www.youtube.com/user/Latsaaben
http://www.youtube.com/user/Latsaaben
- Simon Øien
- Posts: 29
- Joined: 07 Jan 2014, 14:11
- Location: Oslo
- Contact:
Re: 1967 Copper Coral 96 V4
Hei godtfolk!
Her kommer en kjapp (men nevneverdig!) oppdatering: I ferien har jeg jobbet mangfoldige timer med å komplettere bilen (montert radiator (den passet!!) m/elektrisk vifte på termostat, lakkert nedre frontplate, montert skjermer, front, panser og bagasjelokk, polert, rustlagret og montert støtfangere og fikset det elektriske (noe tull med sikringer og blinklys/parklys). For ikke å glemme whitewalls på nylakkerte felger med pynteringer i krom - og ny eksos! I går kjørte jeg den hjem til Rodeløkka i Oslo - det gikk som en drøm! Her er den i godt selskap av tidsriktig nabolag og flere andre 60-tallere - en PV, noen P1800'er, en Morris Woody, et par bobler, en VW-Bus, et par Alfa GTV'er og en Peugeot 303 - som jeg kommer på. Hyggelig miljø, for dere som tror Oslo er en trist asfaltjungel! Jeg mekket på Saab'en i Son, ved min fars gamle leilighet som ble overlevert nye eiere i går. Derfor måtte bilen bort, og derfor har jeg hatt en deadline for ferdigmontering å forholde meg til. Det har hjulpet for fremgangen!
Endelig hjemme!
Her kommer en kjapp (men nevneverdig!) oppdatering: I ferien har jeg jobbet mangfoldige timer med å komplettere bilen (montert radiator (den passet!!) m/elektrisk vifte på termostat, lakkert nedre frontplate, montert skjermer, front, panser og bagasjelokk, polert, rustlagret og montert støtfangere og fikset det elektriske (noe tull med sikringer og blinklys/parklys). For ikke å glemme whitewalls på nylakkerte felger med pynteringer i krom - og ny eksos! I går kjørte jeg den hjem til Rodeløkka i Oslo - det gikk som en drøm! Her er den i godt selskap av tidsriktig nabolag og flere andre 60-tallere - en PV, noen P1800'er, en Morris Woody, et par bobler, en VW-Bus, et par Alfa GTV'er og en Peugeot 303 - som jeg kommer på. Hyggelig miljø, for dere som tror Oslo er en trist asfaltjungel! Jeg mekket på Saab'en i Son, ved min fars gamle leilighet som ble overlevert nye eiere i går. Derfor måtte bilen bort, og derfor har jeg hatt en deadline for ferdigmontering å forholde meg til. Det har hjulpet for fremgangen!
Endelig hjemme!
1967 Saab 96 V4 1700
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Re: 1967 Copper Coral 96 V4
Ser nydelig ut! Men du kan da ikke bare legge ut ett!! Flere bilder hadde vært morsomt:)
Brukte du dekksider på vanlig dekk eller knalla du til å kjøpte ekte whitewalls dekk? Vurderer hva jeg skal gjøre selv...
Gratulerer med bil hjem:)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Brukte du dekksider på vanlig dekk eller knalla du til å kjøpte ekte whitewalls dekk? Vurderer hva jeg skal gjøre selv...
Gratulerer med bil hjem:)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
- Morten S.
- Posts: 2474
- Joined: 28 Oct 2012, 15:21
- Location: Sandefjord
- Contact:
Re: 1967 Copper Coral 96 V4
Det ble rålekkert!
- kanonjon
- Posts: 1055
- Joined: 03 Nov 2012, 20:35
- Location: Arendal
- Contact:
Re: 1967 Copper Coral 96 V4
Superfin! Sprek farge kombinert med hvite hjulsider, må være en av norges stilfulle Saaber/biler!
Saab OG900 Turbo!
http://www.youtube.com/user/Latsaaben
http://www.youtube.com/user/Latsaaben
- Simon Øien
- Posts: 29
- Joined: 07 Jan 2014, 14:11
- Location: Oslo
- Contact:
Re: 1967 Copper Coral 96 V4
Lenge siden jeg har skrevet noe her nå.. Det ble til slutt en hasteoperasjon å få Saab'en på hjulene igjen, og jeg har dessverre ikke hatt mulighet til å kose meg så mye med den i høst. I oktober hang choken seg opp, og jeg fikk den tauet til min bror i Lillestrøm, hvor den har stått siden for vinteren. I løpet av noen uker må jeg få den igang igjen (og EU-kontroll kan tas allerede i februar), så jeg kommer til å ta opp tråden igjen da. I mellomtiden kan jeg jo legge ved et bilde som ble tatt på ettårsdagen for meg og godbilen, 13. oktober.
1967 Saab 96 V4 1700
- Stein Are
- Posts: 916
- Joined: 07 Nov 2012, 09:05
- Contact:
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Re: 1967 Copper Coral 96 V4
Helt enig - flott bilde - liker lakken veldig godt!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
- Simon Øien
- Posts: 29
- Joined: 07 Jan 2014, 14:11
- Location: Oslo
- Contact:
Re: 1967 Copper Coral 96 V4
Her kommer nok en kjapp oppdatering..
Jeg startet opp godbilen 3. april! Da tror jeg faktisk ikke jeg hadde startet den opp siden 20. oktober, da choken hang seg opp. Før oppstart kuttet jeg chokevaier og monterte den på nytt, og smurte opp koblinger og overføringer til forgasseren. Monterte også ny coil som min bror hadde liggende. Lot bensinpumpa (elektrisk) kjøre bensinen helt frem, tråkket inn pedalen, dro ut choken og kjørte startmotoren kanskje halvannen gang rundt før den fyrte opp og gikk som en klokke! Hadde ikke ladet batteriet heller. Det holder lenge på gamle biler, altså. Motor og drivverk er tipp topp, men ved pådrag ble det litt kondens-rykking og napping. Må få på kondensfjerner, så satser jeg på at det løser seg. Ellers virker det som en av tromlene bak har slått seg, eller rustet innvendig slik at bremsepedalen beveger seg ut og inn en gang per hjulomdreining. Ikke kult, må få tatt av tromlene og sett på dette snarest. Ellers skal det ikke være noe som kan gi EU-feil på bilen. Skal til kontroll nå innen utløpet av mai.
Her er et bilde fra 3. april:
Jeg startet opp godbilen 3. april! Da tror jeg faktisk ikke jeg hadde startet den opp siden 20. oktober, da choken hang seg opp. Før oppstart kuttet jeg chokevaier og monterte den på nytt, og smurte opp koblinger og overføringer til forgasseren. Monterte også ny coil som min bror hadde liggende. Lot bensinpumpa (elektrisk) kjøre bensinen helt frem, tråkket inn pedalen, dro ut choken og kjørte startmotoren kanskje halvannen gang rundt før den fyrte opp og gikk som en klokke! Hadde ikke ladet batteriet heller. Det holder lenge på gamle biler, altså. Motor og drivverk er tipp topp, men ved pådrag ble det litt kondens-rykking og napping. Må få på kondensfjerner, så satser jeg på at det løser seg. Ellers virker det som en av tromlene bak har slått seg, eller rustet innvendig slik at bremsepedalen beveger seg ut og inn en gang per hjulomdreining. Ikke kult, må få tatt av tromlene og sett på dette snarest. Ellers skal det ikke være noe som kan gi EU-feil på bilen. Skal til kontroll nå innen utløpet av mai.
Her er et bilde fra 3. april:
1967 Saab 96 V4 1700
- Simon Øien
- Posts: 29
- Joined: 07 Jan 2014, 14:11
- Location: Oslo
- Contact:
Re: 1967 Copper Coral 96 V4
Jeg vurderer forresten, veldig motvillig, å omplassere godbilen. Her er link til annonsetråden:
http://gsv.no/forum/viewtopic.php?f=7&t=2435
http://gsv.no/forum/viewtopic.php?f=7&t=2435
1967 Saab 96 V4 1700
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest