Aktivitet på forumet

Her diskuterer vi alt som ikke faller under de andre kategoriene.
User avatar
Tord
Posts: 30
Joined: 06 Mar 2014, 21:05
Location: Bergen
Contact:

Re: Aktivitet på forumet

Postby Tord » 23 Jun 2014, 12:26

Nå er jo jeg en av de ferskeste her på forumet og sikkert en av de yngste også. Men det skal sies at jeg har ekstremt stor glede av å lese på prosjekttråder og lese svarene og diskusjonene som kommer ut av "enklere" spørsmål. Selv har jeg foreløpig ingenting å bidra med ettersom jeg ikke kan noe overhodet om bil, men jeg skal love dere alle at det sannsyneligvis kommer til å hagle med spørsmål fra en soleklar amatør her i tiden fremover. Og når jeg forstår mer, vil jeg helt klart kommentere og spørre ut om deres biler også. Men som sagt, setter stor pris på den aktiviteten som finnes her. Ikke noe bedre enn å lese entusiaster sine erfaringer og kunnskaper kontra lange artikler og verkstedshåndbøker (iallefal som helt fersk saabeier).

Det er sikkert ganske blasfemisk av meg, men kjøpte 95 som bruksbil, men vil allikevel at den skal skinne og få et godt liv.
95 - '72

User avatar
Jokke900
Posts: 1215
Joined: 03 Nov 2012, 01:39
Location: Skogn
Contact:

Re: Aktivitet på forumet

Postby Jokke900 » 23 Jun 2014, 12:38

Tord wrote:Nå er jo jeg en av de ferskeste her på forumet og sikkert en av de yngste også. Men det skal sies at jeg har ekstremt stor glede av å lese på prosjekttråder og lese svarene og diskusjonene som kommer ut av "enklere" spørsmål. Selv har jeg foreløpig ingenting å bidra med ettersom jeg ikke kan noe overhodet om bil, men jeg skal love dere alle at det sannsyneligvis kommer til å hagle med spørsmål fra en soleklar amatør her i tiden fremover. Og når jeg forstår mer, vil jeg helt klart kommentere og spørre ut om deres biler også. Men som sagt, setter stor pris på den aktiviteten som finnes her. Ikke noe bedre enn å lese entusiaster sine erfaringer og kunnskaper kontra lange artikler og verkstedshåndbøker (iallefal som helt fersk saabeier).

Det er sikkert ganske blasfemisk av meg, men kjøpte 95 som bruksbil, men vil allikevel at den skal skinne og få et godt liv.
Hvis du har kjøpt en 95 er du herved sterkt oppfordra til å lage prosjekttråd. Må gjerne lage det hvis du mente 9-5 også, men det er vel mer aktuellt å ha i STCN sitt forum. Mange dropper bindestreken i 9-5 vet jeg, så derfor jeg nevner det. Ingenting som er blasfemisk spør du meg. Har du kjøpt en 95 som bruksbil er det konge! Det er herlig å ha dem langs veien uansett tilstand.

Velkommen skal du også være til dette stille, lille, men veldig fine forumet der mange leser og noen få skriver :roll:

Mitt favorittforum, men det er ikke så høy aktivitet her.

Joakim
1966 96 Totakt
1978 99 Turbo

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: Aktivitet på forumet

Postby Henning » 23 Jun 2014, 12:49

Tord wrote:Nå er jo jeg en av de ferskeste her på forumet og sikkert en av de yngste også. Men det skal sies at jeg har ekstremt stor glede av å lese på prosjekttråder og lese svarene og diskusjonene som kommer ut av "enklere" spørsmål. Selv har jeg foreløpig ingenting å bidra med ettersom jeg ikke kan noe overhodet om bil, men jeg skal love dere alle at det sannsyneligvis kommer til å hagle med spørsmål fra en soleklar amatør her i tiden fremover. Og når jeg forstår mer, vil jeg helt klart kommentere og spørre ut om deres biler også. Men som sagt, setter stor pris på den aktiviteten som finnes her. Ikke noe bedre enn å lese entusiaster sine erfaringer og kunnskaper kontra lange artikler og verkstedshåndbøker (iallefal som helt fersk saabeier).

Det er sikkert ganske blasfemisk av meg, men kjøpte 95 som bruksbil, men vil allikevel at den skal skinne og få et godt liv.

Gratulerer med 95 som bruksbil - (det er en 72modell Jokke ;) står nederst på signaturen.... sett for mye CSI i det siste..spotter slikt enkelt nå...)

Ingenting galt med en V4 som bruksbil!! skulle ønske jeg fortsatt hadde det som bruksbil, en bil som man kan skru absolutt alt selv, i min 2004 modell 9-3 er det gørr kjedelig å skru, dersom man i det hele tatt ser noe under all plastikken.....

Men stemmer også for prosjekt tråd - INGENTING er galt, og ikke vær redd for å spørre om de enkelste ting, ingen kan alt :ugeek:

H
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

User avatar
Jokke900
Posts: 1215
Joined: 03 Nov 2012, 01:39
Location: Skogn
Contact:

Re: Aktivitet på forumet

Postby Jokke900 » 23 Jun 2014, 19:02

Henning wrote:- (det er en 72modell Jokke ;) står nederst på signaturen....
..tror jeg er i overkant dårlig til å legge merke til signaturer.. Kanskje jeg må se mer CSI?
Henning wrote:Ingenting galt med en V4 som bruksbil!!
NEI, ABSOLUTT INGENTING GALT I V4 SOM BRUKSBIL!! :mrgreen: Foreslo å bytte den ene 9-5an vår med en 95 V4 i vinter. Jeg mente det var en fin måte å kombinere interesse med noe praktisk og billig, men det var det visst ikke alle som var enig i..
blablablasikkerhetblablablanybilblagammelblabla
Henning wrote:Men stemmer også for prosjekt tråd - INGENTING er galt, og ikke vær redd for å spørre om de enkelste ting, ingen kan alt :ugeek:
Ja, dæven, prosjekttråd må du ha. Bare se på min. Det er det simpleste grunnlaget for en prosjekttråd man kan ha.. Klin på med bilder og tekst og som Henning sier, ikke vær redd for å spørre om hva som helst. Bare bli med å skap liv :mrgreen:

Go for it!

Joakim
1966 96 Totakt
1978 99 Turbo


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest