Leter etter forskjellige alternativer til kortere/stivere fjærer. Hvor viktig er det at den ytre diameteren stemmer med den originale fjæra? Kan dette avvike med noen mm? Eksempel:framfjær på 95en er 416mm lang, ytterdiameteren er 109mm og tråddiameteren er 12mm.
Bruker men fjær fra 900 kombikupe er denne 300 lang, ytterdia er 116 og tråddia 16mm. Tråddia vil vel gjøre fjæra stivere?
Den store senke og felgtråden
- Stein Are
- Posts: 916
- Joined: 07 Nov 2012, 09:05
- Contact:
Re: Den store senke og felgtråden
Saab 96 1962-Saab 900 1990
- Stein Are
- Posts: 916
- Joined: 07 Nov 2012, 09:05
- Contact:
Re: Den store senke og felgtråden
Noen anbefalinger på kortere demper fram da?
Saab 96 1962-Saab 900 1990
- Kjetil
- Posts: 562
- Joined: 29 Oct 2012, 12:20
- Location: Vinterbro
- Contact:
Re: Den store senke og felgtråden
En fin oversikt over Biltemafjærer, med bilder!
http://hoftware.com/erally/index.php/biltemafjaedrar
http://hoftware.com/erally/index.php/biltemafjaedrar
Kjetil
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Re: Den store senke og felgtråden
Kom opp med rare ideer igjen..... NOEN som har ET målet på en 5.5 smålandsfelg i hodet??
H
H
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
-
- Posts: 294
- Joined: 11 Oct 2012, 11:31
- Location: Sandnes
- Contact:
Re: Den store senke og felgtråden
Et28 på SmålandHenning wrote:Kom opp med rare ideer igjen..... NOEN som har ET målet på en 5.5 smålandsfelg i hodet??
H
Mvh
Eimund Lunde
Eimund Lunde
-
- Posts: 201
- Joined: 28 Oct 2012, 22:54
- Contact:
Re: Den store senke og felgtråden
Er det nokon som har prøvd om det går med 195/55-15 på smålandsfelg på 96?
-
- Posts: 201
- Joined: 28 Oct 2012, 22:54
- Contact:
Re: Den store senke og felgtråden
Dersom ein monterer 99 fjører framme på v4, bør det gjerast forsterkingar av noko slag då?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Kjetil
- Posts: 562
- Joined: 29 Oct 2012, 12:20
- Location: Vinterbro
- Contact:
Re: RE: Re: Den store senke og felgtråden
Senere modeller av V4 fikk en forsterkning på overkanten av innerskjermen mot der hvor framskjermene er festet. Dette var en forsterkning som også ble gjort på rallybilene. Jeg vet ikke om dette hadde noe spesielt med stivere fjærer å gjøre, men sikkert ikke noen ulempe å kopiere dette hvis din ikke har dette.Twangyman wrote:Dersom ein monterer 99 fjører framme på v4, bør det gjerast forsterkingar av noko slag då?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Når du monterer kraftigere fjærer vil du kanskje sette på litt hardere dempere også? Er uansett en fordel å forsterke øvre støtdemperfeste. Har hatt 2 V4, og begge har hatt reparasjoner på høyre, øvre støtdemperfeste. Disse ble også forsterket på rallybilene.
Sent fra min D6503 via Tapatalk
Kjetil
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998
-
- Posts: 12
- Joined: 11 May 2016, 06:50
- Contact:
Re: Den store senke og felgtråden
Jeg kjører rundt på kappede fjærer og har aldri hatt problemer med det, hverken på veien eller hos bitilsynet. (Men har heller ikke sagt til de hva jeg har gjort...) Men bilen blir jo ikke akkurat bedre å kjøre av det....
Om det gikk an å kjøpe progresive fjører som senker bilen og beholder komforten noe bedre så er jeg klart interresert i det!?
Oddn
Om det gikk an å kjøpe progresive fjører som senker bilen og beholder komforten noe bedre så er jeg klart interresert i det!?
Oddn
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest