Forresten, litt røff photoshopping for å vise hva jeg vurderer å gjøre med de originale felgene og whitewalls..
1967 Copper Coral 96 V4
- Simon Øien
- Posts: 29
- Joined: 07 Jan 2014, 14:11
- Location: Oslo
- Contact:
Re: 1967 Copper Coral 96 V4
1967 Saab 96 V4 1700
- Morten S.
- Posts: 2474
- Joined: 28 Oct 2012, 15:21
- Location: Sandefjord
- Contact:
Re: 1967 Copper Coral 96 V4
Den gikk nå noen vintre her i Sandefjord - og her saltes det
Regner med at bilen ikke har blitt hardkjørt heller.
Girkassen er overhalt av en SAAB-guru her i distriktet, som kan disse kassene inn og ut...Den har vært brukt endel på vinteren ja, men ifølge selgeren kun på snødekte, usaltede Telemarkveier....
Regner med at bilen ikke har blitt hardkjørt heller.
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Re: 1967 Copper Coral 96 V4
White walls er kult - kliner du til med nye dekk som har white walls eller kjøper du de hvite ringene man klemmer imellom dekk og felg
H
H
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
- super'n
- Posts: 1199
- Joined: 30 Oct 2012, 20:37
- Location: Holter, Akershus
- Contact:
Re: 1967 Copper Coral 96 V4
Luftfilter av "amerikansk" type til v4 kan du bruke fra "tuning" type til vw boble. Du får de bla på hot shop i Trøgstad. .
'08 9-5 Peppergreen
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!
- Simon Øien
- Posts: 29
- Joined: 07 Jan 2014, 14:11
- Location: Oslo
- Contact:
Re: 1967 Copper Coral 96 V4
Morten, takk for info! Hadde vært interessant å se bilens tilstand da den ble omlakkert for å vite hva som var dårlig i utgangspunktet, og hva som har skjedd siden (men til syvende og sist er det bare å sørge for at den holder seg rustfri fremover ). Flott at det var en seriøs overhaling, det bærer den også preg av!
Super'n, takk for tips! Skal sjekkes ut.
Henning, har lest om så mange dårlige erfaringer med de white wall ringene at jeg tror jeg dropper det. Er mer aktuelt med hvit dekkmaling da, i såfall. Tilsynelatende mindre jobb også, og om det går skeis får jeg kassere dekkene og investere i ekte vare.. Jeg tok av vifta og "prøveplasserte" den nye radiatoren i kveld, og det var igrunn som ventet. Den er litt høy og litt smal, så man må improvisere fester i bunn litt under de originale, og utløpet under går rett inn i hjulet til balanseakselen. Grillen min er til sandblåsing, så det ble ikke helt realistisk i toppen. Den kan antakelig vippes lenger forover (fra motoren) enn i bildene, så man får greit med plass til en smal, elektrisk vifte. Så - jeg kan ikke sveise aluminium, men jeg tenkte å ta den med til Radiatorservice på Ensjø imorgen og høre om de kan flytte utløpet til den andre siden for en grei penge. Hvis ikke er den til salgs! Her er noen bilder:
Simon
Super'n, takk for tips! Skal sjekkes ut.
Henning, har lest om så mange dårlige erfaringer med de white wall ringene at jeg tror jeg dropper det. Er mer aktuelt med hvit dekkmaling da, i såfall. Tilsynelatende mindre jobb også, og om det går skeis får jeg kassere dekkene og investere i ekte vare.. Jeg tok av vifta og "prøveplasserte" den nye radiatoren i kveld, og det var igrunn som ventet. Den er litt høy og litt smal, så man må improvisere fester i bunn litt under de originale, og utløpet under går rett inn i hjulet til balanseakselen. Grillen min er til sandblåsing, så det ble ikke helt realistisk i toppen. Den kan antakelig vippes lenger forover (fra motoren) enn i bildene, så man får greit med plass til en smal, elektrisk vifte. Så - jeg kan ikke sveise aluminium, men jeg tenkte å ta den med til Radiatorservice på Ensjø imorgen og høre om de kan flytte utløpet til den andre siden for en grei penge. Hvis ikke er den til salgs! Her er noen bilder:
Simon
1967 Saab 96 V4 1700
- Morten S.
- Posts: 2474
- Joined: 28 Oct 2012, 15:21
- Location: Sandefjord
- Contact:
Re: 1967 Copper Coral 96 V4
Hvorfor gå over bekken etter vann?
Det har vært vanlig i mange år å bruke radiator fra og900.
Da flyttes festene litt utover.
Det er bl.a. derfor mange av rallybilene enten har US-front eller den gamle gitterfronten.
Det har vært vanlig i mange år å bruke radiator fra og900.
Da flyttes festene litt utover.
Det er bl.a. derfor mange av rallybilene enten har US-front eller den gamle gitterfronten.
- Simon Øien
- Posts: 29
- Joined: 07 Jan 2014, 14:11
- Location: Oslo
- Contact:
Re: 1967 Copper Coral 96 V4
Ja, jeg hadde håpet at Civic-radiatoren skulle passe rett i, men nå som den ikke gjør det tenkte jeg det enkleste/rimeligste ville være å tilpasse den. Men, en 900-radiator kan selvfølgelig være løsningen. Kan Biltema sin gjøre susen? (http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilre ... AAB-61329/ Men da må jeg også montere ekspansjonstank. Noen tips til ekspansjonstank som passer, og hvor den bør monteres?
Simon
Simon
1967 Saab 96 V4 1700
- Tore T
- Posts: 728
- Joined: 04 Nov 2013, 11:28
- Location: Kristiansund
- Contact:
Re: 1967 Copper Coral 96 V4
Hei Simon !
Nyere V4'r har jo ekspansjonstank.... Så det skulle vel være enkelt å finne / tilpasse !
Her er et par bilder fra mitt motorrom (Desverre et noe trist syn i øyeblikket, men viser ekspansjonstank / plassering i alle fall)
Nyere V4'r har jo ekspansjonstank.... Så det skulle vel være enkelt å finne / tilpasse !
Her er et par bilder fra mitt motorrom (Desverre et noe trist syn i øyeblikket, men viser ekspansjonstank / plassering i alle fall)
mvh Tore T
---------------------------------------------------
2 x 1971 Saab 96 V4, 2000 Saab 9-3 SE turbo
---------------------------------------------------
2 x 1971 Saab 96 V4, 2000 Saab 9-3 SE turbo
- Morten S.
- Posts: 2474
- Joined: 28 Oct 2012, 15:21
- Location: Sandefjord
- Contact:
- Simon Øien
- Posts: 29
- Joined: 07 Jan 2014, 14:11
- Location: Oslo
- Contact:
Re: 1967 Copper Coral 96 V4
Se der ja, takk for det! Var penere i lakken den gang ja..
1967 Saab 96 V4 1700
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest