Ikke helt ferdig med rusta, må få knekt til noen detaljer i bakenden som er rusta bort under pakninga til bakluka. Delvis dårlig takspoiler ble avdekt etter sandblåsing, der blir det god gammeldags tinnsparkling. Ellers er bilen bra for rust, ikke hull i gulvet eller dørstokker. Blokka henger i motorbukk ennå gitt…Henning wrote:Ja 2 år var jo litt lenge
Men hva er planen nå? er du ferdig med all rust, skal du lakkere den nå? er motor satt isammen??
H
95 Varebil
- Stein Are
- Posts: 916
- Joined: 07 Nov 2012, 09:05
- Contact:
Re: 95 Varebil
Saab 96 1962-Saab 900 1990
- 96GT
- Posts: 1436
- Joined: 30 Oct 2012, 22:26
- Location: Oslo
- Contact:
Re: 95 Varebil
Så hyggelig at motivasjonen fant veien tilbake.... Rustlaging kan knekke de fleste
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Re: 95 Varebil
Ser jo nå at du skrev at vi skulle mase i begynnelsen av tråden din - SKAL BLI!!!!Stein Are wrote:Ikke helt ferdig med rusta, må få knekt til noen detaljer i bakenden som er rusta bort under pakninga til bakluka. Delvis dårlig takspoiler ble avdekt etter sandblåsing, der blir det god gammeldags tinnsparkling. Ellers er bilen bra for rust, ikke hull i gulvet eller dørstokker. Blokka henger i motorbukk ennå gitt…Henning wrote:Ja 2 år var jo litt lenge
Men hva er planen nå? er du ferdig med all rust, skal du lakkere den nå? er motor satt isammen??
H
sveise er jo morsomt det da, tenk å kjøre Saab varebil i sommer da!
H
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
- Morten S.
- Posts: 2474
- Joined: 28 Oct 2012, 15:21
- Location: Sandefjord
- Contact:
Re: 95 Varebil
STÅ PÅ!! Denne må bare på veien igjen!
- Stein Are
- Posts: 916
- Joined: 07 Nov 2012, 09:05
- Contact:
Re: 95 Varebil
Første økt i dag er over. Fortsatt med pussing, panelet mellom dør og bakskjerm nå. Vanskelig å vite når man skal si at nok er nok på pussefronten synes jeg. Ellers ble det litt prøvemontering av detaljer. Pyntelist uten gummien bak, det var en enkelt måte å rydde vekk litt 70-tallsestetikk på. Og har forsøkt å flytte ned frontfangeren slik at bilen får et lavere tyngdepunkt fram. Lavere må den jo bli på generell basis, noen som har erfaring med coilovers på gammalsaab?
Saab 96 1962-Saab 900 1990
- Jokke900
- Posts: 1215
- Joined: 03 Nov 2012, 01:39
- Location: Skogn
- Contact:
Re: 95 Varebil
Endelig litt action! Håper å se denne på et treff en gang i Trøndelagen! Blir supernice!
1966 96 Totakt
1978 99 Turbo
1978 99 Turbo
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Re: 95 Varebil
Kul ide, gleder meg å se hvordan det kan se ut. Skal du da fjerne de plast knottene på støtfangeren i samma slengen?
H
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
- Stein Are
- Posts: 916
- Joined: 07 Nov 2012, 09:05
- Contact:
Re: 95 Varebil
Det har jeg ikke tenkt på, men det er en bra ide når man vil renske opp litt.
Saab 96 1962-Saab 900 1990
- Morten S.
- Posts: 2474
- Joined: 28 Oct 2012, 15:21
- Location: Sandefjord
- Contact:
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Re: 95 Varebil
Oi....... ser ut som den har ramla av, men det fine er jo at man ikke legger merke til front fangern da øynene automatisk tiltrekkes det lekre erbeidet med hjemmebanka bakskjermer..... MEN så lenge eier er fornøyd, det er tross alt det som teller.
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest