De siste dagene har gått med til litt arbeid i lasterommet. I følge vognkortet kan man laste 575kg. Det er mer enn i 9-5en
min.
Dørkplatene er 12mm. kryssfiner som er malt med gulvmaling.
Alu.listene er de orgiale som er rettet og pusset opp etter beste evne.
95 låvefunn
-
- Posts: 44
- Joined: 08 May 2016, 09:58
- Contact:
- Stein Are
- Posts: 916
- Joined: 07 Nov 2012, 09:05
- Contact:
Re: 95 låvefunn
Er den plata som står vertikalt i enden, mot seteryggene original? Ser ganske anderledes ut enn på min 72-mod
Saab 96 1962-Saab 900 1990
-
- Posts: 44
- Joined: 08 May 2016, 09:58
- Contact:
Re: 95 låvefunn
Ja Stein Are den ser original ut. Den er lagd slik at den kan hektes av og legges ned for å kunne forlenge lasterommet der passasjerstolen står. Da må stolen fjernes og man får gulv helt fram til dashbordet på passasjersiden. Skal ta et par bilder av det etterhvert.
Tøff bil du har forresten. Der har du lagt ned mye arbeid.
Skal lese hele tråden din når jeg får tid.
Tøff bil du har forresten. Der har du lagt ned mye arbeid.
Skal lese hele tråden din når jeg får tid.
- Morten S.
- Posts: 2474
- Joined: 28 Oct 2012, 15:21
- Location: Sandefjord
- Contact:
Re: 95 låvefunn
Jeg har sett diverse varianter av skillevegger.
En 1972 modell jeg så på for mange år siden hadde sågar ett mini baksete også. Omtrent som noen av dagens "extended cab"- PickUp'er.
Mon tro om det var flere firmaet som bygget de om, og som hadde sine egne løsninger?
Det var jo få land som hadde ordningen med varebiler.
En 1972 modell jeg så på for mange år siden hadde sågar ett mini baksete også. Omtrent som noen av dagens "extended cab"- PickUp'er.
Mon tro om det var flere firmaet som bygget de om, og som hadde sine egne løsninger?
Det var jo få land som hadde ordningen med varebiler.
- Hjelle
- Posts: 321
- Joined: 02 Sep 2012, 11:05
- Location: Sunnmøre
- Contact:
Re: 95 låvefunn
Ikkje umulig det, det spelar vel kanskje inn kva for regelverk som fanns runtom også...Morten S. wrote:Jeg har sett diverse varianter av skillevegger.
En 1972 modell jeg så på for mange år siden hadde sågar ett mini baksete også. Omtrent som noen av dagens "extended cab"- PickUp'er.
Mon tro om det var flere firmaet som bygget de om, og som hadde sine egne løsninger?
Det var jo få land som hadde ordningen med varebiler.
Uansett, varebilutgåva er den 95 varianten eg mest kunne tenke meg. Dessuten artig å fylje dette prosjektet som ikkje er ut til å ha nemneverdige pauser, held ein fram i dette tempoet er vel bilen klar til sommaren?
-
- Posts: 44
- Joined: 08 May 2016, 09:58
- Contact:
Re: 95 låvefunn
Siden det blei stilt spørsmål om skilleveggen i lastrommet har jeg prøvd å ta noen bilder på hvordan det ser ut.
Det er nok riktig som Morten skriver at det her var forskjellige fabrikker som utstyrte disse.
Har lest at de kunne bestilles i forskjellige utstyrsvarianter, blant annet kunne de bestilles uten passasjersete.
Her er noen bilder:
Og så fikk jeg lakkert de siste karosseridelene i dag
Så nå er det helg og blir vel en liten en for å dope hauet i kveld og så får vi se hva man skal finne på til uka.
Det er nok riktig som Morten skriver at det her var forskjellige fabrikker som utstyrte disse.
Har lest at de kunne bestilles i forskjellige utstyrsvarianter, blant annet kunne de bestilles uten passasjersete.
Her er noen bilder:
Og så fikk jeg lakkert de siste karosseridelene i dag
Så nå er det helg og blir vel en liten en for å dope hauet i kveld og så får vi se hva man skal finne på til uka.
- Morten S.
- Posts: 2474
- Joined: 28 Oct 2012, 15:21
- Location: Sandefjord
- Contact:
Re: 95 låvefunn
Snedig løsning med alternativ bruk av skilleveggen.
Kan jo brukes til overnatting også da
Kan jo brukes til overnatting også da
-
- Posts: 44
- Joined: 08 May 2016, 09:58
- Contact:
- Stein Are
- Posts: 916
- Joined: 07 Nov 2012, 09:05
- Contact:
-
- Posts: 44
- Joined: 08 May 2016, 09:58
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest