Extralykter - montering

For alle diskusjoner vedrørende 92, 93, 95, 96 med totaktsmotor.
Vforseth
Posts: 2
Joined: 17 Apr 2016, 17:28
Contact:

Re: Extralykter - montering

Postby Vforseth » 17 Apr 2016, 17:33

Noen som har noen bilder på hvordan de orginale Saab Sport brakettene ser ut? Ser ut som braketten er todelt. Den ene skrus fast i luftinntaket, mens andre delen ser ut som er skrudd fast på den igjen, og går videre til lykta.

Driver selv og skal montere ekstralys på en kortfront.

User avatar
Atle H.
Posts: 30
Joined: 23 Sep 2014, 11:31
Location: Bærum
Contact:

Re: Extralykter - montering

Postby Atle H. » 18 Apr 2016, 07:30

Samme her,

Skal også sette på ekstralys på en kortfront. Bøyde til noe i aluminium men det vibrerte for mye...

Hvis det eksisterer tegninger av braketter hadde det vært flott :)

Mvh

Atle

User avatar
knut
Posts: 271
Joined: 12 Nov 2012, 20:34
Location: Valdres
Contact:

Re: Extralykter - montering

Postby knut » 18 Apr 2016, 18:59

No har eg vore og leita i SAAB-sakene etter far min. Denne braketten er eg temmeleg sikker på var til ekstralys på totaktaren vår (-63):
Image
Diverre var eg berre ni år då den forsvann ut av livet mitt :(, så eg har ikkje akkurat stålkontroll på korleis braketten vart festa.
Image
Håpar dette kan vera til nytte.
Image
-72 96V4 -57 Ferguson FE35 -11 DS3

User avatar
Morten S.
Posts: 2474
Joined: 28 Oct 2012, 15:21
Location: Sandefjord
Contact:

Re: Extralykter - montering

Postby Morten S. » 19 Apr 2016, 05:17

Tipper dette er varianten der U-en" festes i bakkant av panseret, ved luftinntakene ved siden grillen.

Det fantes også et feste beregnet på ett stk. ekstralys som ble montert midt i grillen - men det var bakstykket flatt.
knut wrote:No har eg vore og leita i SAAB-sakene etter far min. Denne braketten er eg temmeleg sikker på var til ekstralys på totaktaren vår (-63):.......[/url]

User avatar
Atle H.
Posts: 30
Joined: 23 Sep 2014, 11:31
Location: Bærum
Contact:

Re: Extralykter - montering

Postby Atle H. » 19 Apr 2016, 06:50

Denne ser jo ut til å passe. Slik jeg forstår den behøver man jo ikke å borre hull i panseret mellom lufterillene som Morten refererer til. Tror denne kan monteres slik at bolten går igjennom luftehullet og U'en griper på over og undersiden av luftespalten :idea:

Så da er det bare å løpe å kjøpe stål og gjengeverktøy :)


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest