Pers 1965 Saab 96
-
- Posts: 63
- Joined: 09 Nov 2012, 23:27
- Location: Oslo
- Contact:
Re: Pers 1965 Saab 96
Er det noen som vet om det er et vanlig problem at clutchhuset er dårlig rundt lageret til lammelaksel?
Per Becher
1965 Saab 96 TT / 1967 Saab 96 V4 / 1967 Ford dexta 2000
1965 Saab 96 TT / 1967 Saab 96 V4 / 1967 Ford dexta 2000
- Morten S.
- Posts: 2474
- Joined: 28 Oct 2012, 15:21
- Location: Sandefjord
- Contact:
Re: Pers 1965 Saab 96
Ikke vær borte i det problemet før. I de tilfeller jeg har hatt lekkasje der har det holdt med å bytte simringen.
MEN hvorfor bytter du til V4 kasse? På 1965 modellen er det bare å dra av ytterdelen fra drivakselen (hele klumpen med trommel m.m.) og tre på tilsvarende fra en med skivebremser.
MEN hvorfor bytter du til V4 kasse? På 1965 modellen er det bare å dra av ytterdelen fra drivakselen (hele klumpen med trommel m.m.) og tre på tilsvarende fra en med skivebremser.
Per O wrote:Er det noen som vet om det er et vanlig problem at clutchhuset er dårlig rundt lageret til lammelaksel?
-
- Posts: 63
- Joined: 09 Nov 2012, 23:27
- Location: Oslo
- Contact:
Re: Pers 1965 Saab 96
Jeg kjøpte nye vørtekaker å skulle bytte disse men skålene var fulle av gravrust innvendig så jeg droppet det alternativet. Derfor bestemte jeg meg for å bruke V4 Kasse for den hadde jeg liggende. Uansett må jeg bruke clutchhuset fra totakter.
Per Becher
1965 Saab 96 TT / 1967 Saab 96 V4 / 1967 Ford dexta 2000
1965 Saab 96 TT / 1967 Saab 96 V4 / 1967 Ford dexta 2000
-
- Posts: 294
- Joined: 11 Oct 2012, 11:31
- Location: Sandnes
- Contact:
Re: Pers 1965 Saab 96
Det er normalt ett par millimeter slakk i hullet hvor lageret sitter. Dette pga toleranser i opplining av motor/girkasse. Slik er det ihvertfall på mine kasser
Mvh
Eimund Lunde
Eimund Lunde
-
- Posts: 63
- Joined: 09 Nov 2012, 23:27
- Location: Oslo
- Contact:
Re: Pers 1965 Saab 96
Det var gode nyheter kanskje alt er ok. Det var ikke no slark jeg kunne merke på V4 huset, totakt huset er kanskje annerledes. Jeg tar ut akselen for å få sett nærmere på huset.
Takk for tipset.
Takk for tipset.
Per Becher
1965 Saab 96 TT / 1967 Saab 96 V4 / 1967 Ford dexta 2000
1965 Saab 96 TT / 1967 Saab 96 V4 / 1967 Ford dexta 2000
-
- Posts: 63
- Joined: 09 Nov 2012, 23:27
- Location: Oslo
- Contact:
Re: Pers 1965 Saab 96
Da var clutchhuset fra totakteren friskmeldt og montert på V4 kassa. Sjekket opp med verkstedboka og det er riktig som Eimund skriver at lageret på lammelakselen skal sitte løst i clutchhuset.
Per Becher
1965 Saab 96 TT / 1967 Saab 96 V4 / 1967 Ford dexta 2000
1965 Saab 96 TT / 1967 Saab 96 V4 / 1967 Ford dexta 2000
-
- Posts: 63
- Joined: 09 Nov 2012, 23:27
- Location: Oslo
- Contact:
Re: Pers 1965 Saab 96
Har skrudd ut bremsepumpa i dag men klarer ikke å få ut innmaten for å skifte pakninger. Har fjernet låseringen i bak kant å prøvd med trykk luft men den kommer ikke ut. Den går lett frem og tilbake, er den låst på en annen måte?
Per Becher
1965 Saab 96 TT / 1967 Saab 96 V4 / 1967 Ford dexta 2000
1965 Saab 96 TT / 1967 Saab 96 V4 / 1967 Ford dexta 2000
- Morten S.
- Posts: 2474
- Joined: 28 Oct 2012, 15:21
- Location: Sandefjord
- Contact:
Re: Pers 1965 Saab 96
Fått ut den hvite brikken også? Det ligger enda en låsring bak denne.
Se prosjekttråden til Joakim.
Se prosjekttråden til Joakim.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest