1978 99 Turbo

Lag en tråd om bilen din eller prosjektet ditt.
User avatar
Yngve Knutsen
Posts: 1145
Joined: 30 Aug 2014, 19:36
Location: Berlevåg
Contact:

Re: 1978 99 Turbo

Postby Yngve Knutsen » 19 Dec 2014, 21:34

Tenkte på til ungene :)
Steike du har litt å henge fingrene i.
Mobil 90191238

User avatar
Jokke900
Posts: 1215
Joined: 03 Nov 2012, 01:39
Location: Skogn
Contact:

Re: 1978 99 Turbo

Postby Jokke900 » 19 Dec 2014, 21:46

Åja, sånn ja.. Nei vil ikke ha noe bilstol inn i de setene der.. Guttungen får bli større før han får bli med. Søstra er eldre og lengere så det kan gå. Heller kjøpe billig eller "leie" en sliten V4 av noen til jeg får 99:an godkjent vil jeg tro.. Eller 99/90/900 (samma det egentlig, men helst en Saab..)
1966 96 Totakt
1978 99 Turbo

User avatar
super'n
Posts: 1199
Joined: 30 Oct 2012, 20:37
Location: Holter, Akershus
Contact:

Re: 1978 99 Turbo

Postby super'n » 19 Dec 2014, 21:49

Eller bytte til original fjærer vis den til etterkontroll samme sted. De kan slette begge toerene på srnkefjærer. Så kan du ta den til NAF for vurdering av eksosen
'08 9-5 Peppergreen
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!

User avatar
Yngve Knutsen
Posts: 1145
Joined: 30 Aug 2014, 19:36
Location: Berlevåg
Contact:

Re: 1978 99 Turbo

Postby Yngve Knutsen » 19 Dec 2014, 22:21

super'n wrote:Eller bytte til original fjærer vis den til etterkontroll samme sted. De kan slette begge toerene på srnkefjærer. Så kan du ta den til NAF for vurdering av eksosen
Helt klart beste løsning
Mobil 90191238

User avatar
99turbo
Posts: 230
Joined: 18 Nov 2012, 18:27
Location: Gjøvik
Contact:

Re: 1978 99 Turbo

Postby 99turbo » 20 Dec 2014, 00:51

Verkstedet må rote litt med hodene sine når de snakker eksos. Det er faktisk ikke noe krav om at eksosen skal være original, den skal være hensiktsmessig. Det er støy, lekkasjer og katalysator de kan ta noe på. Katalysator fordi det fører til økt utslipp og derfor kan det være kjipt å få gjennom uoriginale og ikke merkede kater. MEN nå er vel strengt talt din faktisk 11 år eldre enn katalysator påbudet, så da er det et hensiktsmessig, tett og ikke støyende eksosanlegg som gjelder. Senk er litt verre, Lesjøfors er svarte ;) Ellers har vel noen andre i trøndermafian rundt bartebyen fra STCN noen turbofjærer fra 900 liggende i en eller annen hylle å støve ned tenker jeg ;) Vet jeg har....... :lol:
78 99 turbo (skal restaureres)
78 99 EMS (under restaurering)
85 900 I (rustfri og hissig......)
03 9-3 SS (små sint og klegg på vegen.......)
07 VW Transporter 4motion

User avatar
kanonjon
Posts: 1055
Joined: 03 Nov 2012, 20:35
Location: Arendal
Contact:

Re: 1978 99 Turbo

Postby kanonjon » 20 Dec 2014, 01:02

Det med eksos er bare tull! Saaben til min mor ble godkjent med 2" Simons anlegg uten merknader! Min far har også fått godkjent eksosanlegg som har blitt lappet sammen på de forrige bilene han har hatt.

Senkesett, tja? Åssen farge er det på de du har nå da? Svarte? Røde? Og hvordan kunne han se det at det var senkesett forresten?

De andre feila fikser du relativt greit, men ja, jævla surt med den eu-kontrollen du har hatt :/

User avatar
Morten S.
Posts: 2474
Joined: 28 Oct 2012, 15:21
Location: Sandefjord
Contact:

Re: 1978 99 Turbo

Postby Morten S. » 20 Dec 2014, 08:05

Her ville jeg nok hørt med andre verksteder evt. vegvesen / NAF test stasjon og hørt om det med eksosen kan være korrekt.
Etter det jeg vet så er det kun støy som de evt. skal slå ned på.

targus200
Posts: 181
Joined: 28 Oct 2012, 12:52
Location: Sandefjord
Contact:

Re: 1978 99 Turbo

Postby targus200 » 23 Jan 2015, 14:11

Saab 99 turbo -80 http://www.garaget.org/?car=274817
Volvo V60 2012 pendlerbil


Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 1 guest