Mye TL og lite C for tida føler jeg Menmen..kanonjon wrote:Litt TLC må til, Joakim, godt jobba
1978 99 Turbo
- Jokke900
- Posts: 1215
- Joined: 03 Nov 2012, 01:39
- Location: Skogn
- Contact:
Re: 1978 99 Turbo
1966 96 Totakt
1978 99 Turbo
1978 99 Turbo
- Stein Are
- Posts: 916
- Joined: 07 Nov 2012, 09:05
- Contact:
Re: 1978 99 Turbo
Jada, fikk inn bakruta i dag, og speil. Jeg måtte jo ha noe å henge terningene i, det må tilJokke900 wrote:Gått lei av x antall Shell Bans, Lay Bans og H&M bans osv osv så når jeg fikk halv pris fikk det gå. Ikke angra enda Kjøpte briller fra Diesel for 16 år sida og de har jeg egentlig aldri likt bortsett fra dag én, så "merkebriller" har jeg styrt unna..Stein Are wrote:Bortsett fra Saab er RayBan det beste i verden. Aldri mer Shell Ban på meg, har hatt mine i tre år. Bra investering
Gratulerer forøvrig med problemløsning på turbon
Alt bra i garasjen din?
Saab 96 1962-Saab 900 1990
- Jokke900
- Posts: 1215
- Joined: 03 Nov 2012, 01:39
- Location: Skogn
- Contact:
Re: 1978 99 Turbo
Høres bra ut! Tror nok vi ligger godt i rute til treff 2015 iallefall!!Stein Are wrote:Jada, fikk inn bakruta i dag, og speil. Jeg måtte jo ha noe å henge terningene i, det må tilJokke900 wrote:Gått lei av x antall Shell Bans, Lay Bans og H&M bans osv osv så når jeg fikk halv pris fikk det gå. Ikke angra enda Kjøpte briller fra Diesel for 16 år sida og de har jeg egentlig aldri likt bortsett fra dag én, så "merkebriller" har jeg styrt unna..Stein Are wrote:Bortsett fra Saab er RayBan det beste i verden. Aldri mer Shell Ban på meg, har hatt mine i tre år. Bra investering
Gratulerer forøvrig med problemløsning på turbon
Alt bra i garasjen din?
1966 96 Totakt
1978 99 Turbo
1978 99 Turbo
- kanonjon
- Posts: 1055
- Joined: 03 Nov 2012, 20:35
- Location: Arendal
- Contact:
Re: 1978 99 Turbo
Litt C er bedre enn ingen CJokke900 wrote:Mye TL og lite C for tida føler jeg Menmen..kanonjon wrote:Litt TLC må til, Joakim, godt jobba
Saab OG900 Turbo!
http://www.youtube.com/user/Latsaaben
http://www.youtube.com/user/Latsaaben
- Jokke900
- Posts: 1215
- Joined: 03 Nov 2012, 01:39
- Location: Skogn
- Contact:
Re: 1978 99 Turbo
Skulle blitse en kompis med full belysning i går når han kom på besøk. Da var selvfølgelig lysene ikke komplette igjen. Som vanlig var det sikring, så nå er det full fres igjen! Iha!
Har også slitt med tomgangsproblemet. Forleden rengjorde jeg trykkrøret og spjellhuset. Der var det lettere grisete og bildene jeg lovet får komme her:
Det så jo ikke akkurat bra ut men ble litt bedre. Tror også jeg bør lete etter nye muffer til trykkrøret da de svetter godt. Turboen har null slakke men bilen bruker litt olje. Godt med svetting rundt om tror jeg. Om den ikke brenner litt også..
Tomgangen har jeg også slitt med. Auxilarary Air Valve (hva enn det korrekte ordet på vårt eller broderlandets språk blir) har hatt en lei tendens til å hoppe ut men jeg trodde det satt etter sist runde.
Derfor starta jeg nå feilsøking andre steder og starta på Google i natt (lurt). Med bil som med mennesker blir jo resultatet kreft, dødsdom og elendighet. Kom nemlig fram til at det var Warm up Regulator som måtte være synderen. Driten må
Man visst ha baller store som kokosnøtter om man vil åpne og tukle med (fant pdf på nettet og begynnte å stramme meg opp i tretida allerede). Ny del ligger på ymse nivåer av 5000lappen og det er bare 99 turbo de første årene som har akkurat denne.
Ut i dag og etter å ha begynnt i det små med dilldall og sikringer så jeg plutselig at AAV var hoppa av igjen! Flaks! Satte den på splass og fant garasjeløsning på problemet og håper det holder en stund iallefall..
WUR som jeg helst ikke vil måtte trenge på ei stund sitter rett bak termostathuset
Denne slipper jeg å bry meg om (tror jeg) da det var denne dritten som var synderen (igjen)
Så da spant vi dobbel ståltråd og vikla rundt så driten ikke hopper ut igjen. Da kommer det feil luft inn og blandinga blir kødde til og tomgang er et ikketema. Veldig morsomt når man kjører rundt og aner fred og ingen fare, må stoppe, trykker inn clutchen og bilen dør..
Så da sitter jeg her og ser på "maling" som tørker og nyter HØY musikk, Cola og skriver til dere heller enn å gå inn til hælvette sjøl..
Fin utsikt da...
Litt rot må man tåle..
Ha en fin garasjesøndag!
Har også slitt med tomgangsproblemet. Forleden rengjorde jeg trykkrøret og spjellhuset. Der var det lettere grisete og bildene jeg lovet får komme her:
Det så jo ikke akkurat bra ut men ble litt bedre. Tror også jeg bør lete etter nye muffer til trykkrøret da de svetter godt. Turboen har null slakke men bilen bruker litt olje. Godt med svetting rundt om tror jeg. Om den ikke brenner litt også..
Tomgangen har jeg også slitt med. Auxilarary Air Valve (hva enn det korrekte ordet på vårt eller broderlandets språk blir) har hatt en lei tendens til å hoppe ut men jeg trodde det satt etter sist runde.
Derfor starta jeg nå feilsøking andre steder og starta på Google i natt (lurt). Med bil som med mennesker blir jo resultatet kreft, dødsdom og elendighet. Kom nemlig fram til at det var Warm up Regulator som måtte være synderen. Driten må
Man visst ha baller store som kokosnøtter om man vil åpne og tukle med (fant pdf på nettet og begynnte å stramme meg opp i tretida allerede). Ny del ligger på ymse nivåer av 5000lappen og det er bare 99 turbo de første årene som har akkurat denne.
Ut i dag og etter å ha begynnt i det små med dilldall og sikringer så jeg plutselig at AAV var hoppa av igjen! Flaks! Satte den på splass og fant garasjeløsning på problemet og håper det holder en stund iallefall..
WUR som jeg helst ikke vil måtte trenge på ei stund sitter rett bak termostathuset
Denne slipper jeg å bry meg om (tror jeg) da det var denne dritten som var synderen (igjen)
Så da spant vi dobbel ståltråd og vikla rundt så driten ikke hopper ut igjen. Da kommer det feil luft inn og blandinga blir kødde til og tomgang er et ikketema. Veldig morsomt når man kjører rundt og aner fred og ingen fare, må stoppe, trykker inn clutchen og bilen dør..
Så da sitter jeg her og ser på "maling" som tørker og nyter HØY musikk, Cola og skriver til dere heller enn å gå inn til hælvette sjøl..
Fin utsikt da...
Litt rot må man tåle..
Ha en fin garasjesøndag!
1966 96 Totakt
1978 99 Turbo
1978 99 Turbo
- kanonjon
- Posts: 1055
- Joined: 03 Nov 2012, 20:35
- Location: Arendal
- Contact:
Re: 1978 99 Turbo
Kjipt med små drittfeil, been there done that! Men som jeg har sagt til megselv tidligere, er det små drittfeila som utgjør de store problemene, i dette tilfellet, en liten plugg som hadde hoppa ut.
Kjekt at du sparte 5000kr og
Kjekt at du sparte 5000kr og
Saab OG900 Turbo!
http://www.youtube.com/user/Latsaaben
http://www.youtube.com/user/Latsaaben
- Jokke900
- Posts: 1215
- Joined: 03 Nov 2012, 01:39
- Location: Skogn
- Contact:
Re: 1978 99 Turbo
Det kjøres i dag også!
For øyeblikket copilot så må se innom her en tur!
For øyeblikket copilot så må se innom her en tur!
1966 96 Totakt
1978 99 Turbo
1978 99 Turbo
-
- Posts: 181
- Joined: 28 Oct 2012, 12:52
- Location: Sandefjord
- Contact:
Re: 1978 99 Turbo
Auxilarary Air Valve = Tillsatsluftslid på Svensk, bosch 0 280 140 107, http://www.reservedeler24.co.no/bosch-678624.html
Warm up regulator, bosch 0 438 140 020, jeg har en NOS liggende på lager som jeg betalte 200.- for på delemarked i Sverige. Den kostet meg nok mer hvis jeg tar med 2 X overnatting + 80 mil kjøring + mat + øl ++++.
Den billigste på eBay ligger på 1.700.- http://www.ebay.com/itm/Saab-Bosch-Warm ... 79&vxp=mtr
Warm up regulator, bosch 0 438 140 020, jeg har en NOS liggende på lager som jeg betalte 200.- for på delemarked i Sverige. Den kostet meg nok mer hvis jeg tar med 2 X overnatting + 80 mil kjøring + mat + øl ++++.
Den billigste på eBay ligger på 1.700.- http://www.ebay.com/itm/Saab-Bosch-Warm ... 79&vxp=mtr
Saab 99 turbo -80 http://www.garaget.org/?car=274817
Volvo V60 2012 pendlerbil
Volvo V60 2012 pendlerbil
- Jokke900
- Posts: 1215
- Joined: 03 Nov 2012, 01:39
- Location: Skogn
- Contact:
Re: 1978 99 Turbo
Se der ja! Nå er, såvidt jeg vet, det eneste problemet med Tillsatsluftsliden at den hopper ut. Det fungerer fint når den står på plass, så jeg har bare hjulpet den å holde seg der for å si det sånn. WUR har jeg konkludert med at (foreløpig) ikke feiler noe alvorlig iallefall, da det var førstnevnte som skapte problemer nå sist også. Men den er jo noen år gammel og bilen har gått sine mil. Er det en del du gjerne vil ha liggende selv eller er det aktuellt å selge den?targus200 wrote:Auxilarary Air Valve = Tillsatsluftslid på Svensk, bosch 0 280 140 107, http://www.reservedeler24.co.no/bosch-678624.html
Warm up regulator, bosch 0 438 140 020, jeg har en NOS liggende på lager som jeg betalte 200.- for på delemarked i Sverige. Den kostet meg nok mer hvis jeg tar med 2 X overnatting + 80 mil kjøring + mat + øl ++++.
Den billigste på eBay ligger på 1.700.- http://www.ebay.com/itm/Saab-Bosch-Warm ... 79&vxp=mtr
1966 96 Totakt
1978 99 Turbo
1978 99 Turbo
-
- Posts: 181
- Joined: 28 Oct 2012, 12:52
- Location: Sandefjord
- Contact:
Re: 1978 99 Turbo
Vi kan snakkes hvis du får problemer med WUR.
Jeg har planer om flere turer til delemarkeder i Sverige til neste år, men generelt er det lite å finne til 99T, hvis det er noe du trenger så kan jeg se hva jeg finner.
Ellers bruker jeg Tradera eller Blocket mye for å finne deler.
Har du mailen til Francesco i Tenerife?
Jeg har planer om flere turer til delemarkeder i Sverige til neste år, men generelt er det lite å finne til 99T, hvis det er noe du trenger så kan jeg se hva jeg finner.
Ellers bruker jeg Tradera eller Blocket mye for å finne deler.
Har du mailen til Francesco i Tenerife?
Saab 99 turbo -80 http://www.garaget.org/?car=274817
Volvo V60 2012 pendlerbil
Volvo V60 2012 pendlerbil
Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot] and 1 guest