At det går an! biler.
- 900C-LPG
- Posts: 3239
- Joined: 05 Nov 2012, 06:35
- Location: Nederland
- Contact:
Re: At det går an! biler.
Citroën ID/DS, en veldig pen bil. Mann ser den dagen i dag veldig mye i Nederland og i gater i næheten av hvor jeg bor i Rotterdam vet jeg flere eksemplarer. Både Berline og Break. Mer spesiell er Citroën ID/DS som ble (om)bygd av Henri Chapron og de peneste syntes jer er Coupé og Cabriolet-utgavene som ble bygd av den bedriften. http://fr.wikipedia.org/wiki/Henri_Chapron og https://www.google.no/search?q=citro%C3 ... d=0CC0QsAQ, Forskjell Citroën ID og Citroën DS? Noe sånnt som forskjell mellom en SAAB 99 GL(Super) og GLE, menn Citroën Kjente også en Citroën DS Spcial eller Citroën DS Pallas. Citroën SM er også en veldig pen bil og også av denne Citroënnen ble det lagd diverse andre utgaver, som så ved Citroën ID og Citroën DS og mann kjenner også en Presidentale-utgave som ble bygd i opdrag av den tidligere Franske presidenten Georges Pompidou. http://en.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_SM . Og da bygde Heuliez en Ciroën SM Espace. https://www.google.no/search?q=citroen+ ... CAYQ_AUoAQ . Men en Citroën SM som fabrikken selv hadde tenkt den er den peneste, akkurat som Henning plasserte.
Født, som Nederlender, i Sarpsborg, bodde til 1980 i Bergen og siden 1980 bor jeg i Nederland.
SAABer jer har (hatt):
1. 136H, 4dørs SAAB 900 GLs Sedan, 1981
2. 205G, 4dørs SAAB 900c Sedan, 1988
3. 257, SAAB 9000 CSE 2.0t Anniversary, 1997
SAABer jer har (hatt):
1. 136H, 4dørs SAAB 900 GLs Sedan, 1981
2. 205G, 4dørs SAAB 900c Sedan, 1988
3. 257, SAAB 9000 CSE 2.0t Anniversary, 1997
- Tore T
- Posts: 728
- Joined: 04 Nov 2013, 11:28
- Location: Kristiansund
- Contact:
Re: At det går an! biler.
Jepp 900C-LPG... Lett å bli fascinert av Citröen... Som ingeniør er det lett å se at Franskmennene var veldig kreative og langt fremme på den tiden...
I alle fall når det gjaldt tekniske løsninger ! Når det gjelder materialvalg / materialteknologo, er jeg derimot litt mer usikker... hehe !
Kom på en lekkerbisken til som du sikkert liker, Super'n...
Buick Rivera "Boattail"...
Eller hva med en Talbot Lago ?
I alle fall når det gjaldt tekniske løsninger ! Når det gjelder materialvalg / materialteknologo, er jeg derimot litt mer usikker... hehe !
Kom på en lekkerbisken til som du sikkert liker, Super'n...
Buick Rivera "Boattail"...
Eller hva med en Talbot Lago ?
mvh Tore T
---------------------------------------------------
2 x 1971 Saab 96 V4, 2000 Saab 9-3 SE turbo
---------------------------------------------------
2 x 1971 Saab 96 V4, 2000 Saab 9-3 SE turbo
-
- Posts: 166
- Joined: 18 May 2013, 23:26
- Contact:
Re: At det går an! biler.
Har en DS på tunet jeg!
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Re: At det går an! biler.
Den talboten......... likner jo veldig på kunstverket til Bugatti - Type 57!!! Nå snakker vi bil..........
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
- super'n
- Posts: 1199
- Joined: 30 Oct 2012, 20:37
- Location: Holter, Akershus
- Contact:
Re: At det går an! biler.
'08 9-5 Peppergreen
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!
- 900C-LPG
- Posts: 3239
- Joined: 05 Nov 2012, 06:35
- Location: Nederland
- Contact:
Re: At det går an! biler.
Delaheye lagde også pene biler. Hva syntes man av Bugatti Aerolitesom ble bygd op i Canada? Det er ingen eksisterende eksemplarer av de
original bygde og alt det man trenger om mål har man hentet fra bilder og det til og med for instrumentene på dashbordet. Det siste har
man gjort ved hjelp av et bilde hvor man ser instrumentene gjenom vinduet av en slik bil.
Er det noen som kjenner bilene av Hispano-Suiza?
original bygde og alt det man trenger om mål har man hentet fra bilder og det til og med for instrumentene på dashbordet. Det siste har
man gjort ved hjelp av et bilde hvor man ser instrumentene gjenom vinduet av en slik bil.
Er det noen som kjenner bilene av Hispano-Suiza?
Født, som Nederlender, i Sarpsborg, bodde til 1980 i Bergen og siden 1980 bor jeg i Nederland.
SAABer jer har (hatt):
1. 136H, 4dørs SAAB 900 GLs Sedan, 1981
2. 205G, 4dørs SAAB 900c Sedan, 1988
3. 257, SAAB 9000 CSE 2.0t Anniversary, 1997
SAABer jer har (hatt):
1. 136H, 4dørs SAAB 900 GLs Sedan, 1981
2. 205G, 4dørs SAAB 900c Sedan, 1988
3. 257, SAAB 9000 CSE 2.0t Anniversary, 1997
-
- Posts: 166
- Joined: 18 May 2013, 23:26
- Contact:
Re: At det går an! biler.
Når det gjelder franske og italienske skjønnheter fra 30 og 40 tallet så er det langt utenfor min lommebok. En gammel Bugatti fra the golden era koster vel omtrent like mye som alle Saabene som går på veien til sammen her i Norge, det er helt sjuke priser på de! Det samme gjelder også en del eldre Ferrari, ja de er nydelige som ei vakker dame langs Karl Johans gate, men en pris som jeg har sluttet fullstendig og drømme om.
- super'n
- Posts: 1199
- Joined: 30 Oct 2012, 20:37
- Location: Holter, Akershus
- Contact:
Re: At det går an! biler.
Yepp. Det finnes i allefall en Hispano-Suiza i Norge...900C-LPG wrote:Delaheye lagde også pene biler. Hva syntes man av Bugatti Aerolitesom ble bygd op i Canada? Det er ingen eksisterende eksemplarer av de
original bygde og alt det man trenger om mål har man hentet fra bilder og det til og med for instrumentene på dashbordet. Det siste har
man gjort ved hjelp av et bilde hvor man ser instrumentene gjenom vinduet av en slik bil.
Er det noen som kjenner bilene av Hispano-Suiza?
'08 9-5 Peppergreen
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!
- knut
- Posts: 271
- Joined: 12 Nov 2012, 20:34
- Location: Valdres
- Contact:
Re: At det går an! biler.
Ja, det er ein grunn til at dei vart kalla "gullfisk"... Originalfarge på Ferguson FE35 1956 og halve 1957. http://vintagetractorengineer.com/2009/ ... lden-grey/ "Notoriously difficult to start" er forresten eit typisk britisk understatement
-72 96V4 -57 Ferguson FE35 -11 DS3
-
- Posts: 63
- Joined: 07 Jun 2013, 07:21
- Contact:
Re: At det går an! biler.
Vi har en gammel 35 på gården. Nå har vel frost og vann kommet ned i kroppen på den, men det er doning som bare varer og varer. Cab vettu.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest