Saab 90 påbegynt prosjekt / delebil selges

Skal du selge en Saab? Da skal annonsen legges her.
Forum rules
- Gi annonsen en beskrivende tittel. (eks: "Brukt fordeler for V4 selges")
- Beskriv objektet best mulig
- Husk kontaktinformasjon og hvor i landet objektet befinner seg.
- En skal oppgi en prisantydning for det som selges.
- skriv "SOLGT:" foran om annonseobjektet blir solgt (eks: "SOLGT: Brukt fordeler for V4)

For å legge til bilder i annonsen trykker du på "Laste opp vedlegg" nederst, før du trykker på OK for å lagre annonsen.
eivinds
Posts: 8
Joined: 06 Mar 2013, 23:15
Contact:

Saab 90 påbegynt prosjekt / delebil selges

Postby eivinds » 03 Jul 2017, 11:30

Saab 90 86modell selges. Bilen er et påbegynt prosjekt, men som jeg innser at jeg ikke kommer til å få ferdigstilt. Jeg håper noen kan ferdigstille den og få på den skilter igjen, men det er uansett mye bra deler som kan brukes på andre prosjekter.
Bilen har totalt rullet 220 000 km.

Bilen var i familiens eie fra 1995 til 2010 da jeg solgte den, men så kjøpte jeg den tilbake våren 2013. Siden 2013 har den vært lagret tørt i garasje. Store deler av dens liv har den også stått i garasje, og de første 15 årene ble den jevnlig tektylbehandlet. Den ser derfor ut til å være bra for rust under.

Siden jeg kjøpte den tilbake i 2013 har det blitt byttet mye deler:
- Nye bremseklosser og bremseskriver på alle fire hjul.
- Nye bremsecalipere bake
- Nye støtdempere fremme
- Nye bærearmer fremme
- Ny frontrute med solskjerm, samt spor i ruten hvor vindusviskerne ligger når de ikke brukes for at de skal holde seg rene (dette var ekstrautstyr på disse bilene såvidt jeg har forstått)
- Ny vindusheis på førerside
- Fjernet rust i drivakseltunnelene
- 4 helt nye sommerdekk, på ronal felg (3 Saab senterkåper følger med)

I 2009 ble det også byttet termostat, komplett eksosanlegg, clutch, bærekuler nedre fremme og støtdempere bake (disse begynner å bli slitt nå) - siden den gang har bilen rullet omlag 30 000 km.

Det følger også med litt deler til bilen. Blant annet toppakning (den som står i motoren nå fungerer helt fint), et sett med fire fotballfelger i god stand som har piggdekk (dekkene er slitt), 99-turbo hvitt blinklys til venstre side fremme, fire stoffmatter til å ha i dørken, samt grill med tilhørende lykte-deksel som fortsatt er uåpnet i innpakningen sin fra 1984.

Det negative med bilen er at den har litt rust rundt om på bilen. Det er ikke noe som er veldig omfattende. Det meste er overflate rust, ved unntak av rust på hjulbue på høyre side fremme og bak - der er det litt mer som det må rustsveises.
Dersom kjøper ønsker å få bilen på skilter er det verdt å være oppmerksom på at det foreligger et påskiltningsgebyr på omlag 1300kr til Statens Vegvesen. Det skyldes at tidligere eier ikke EU-godkjente bilen i tide, og at skiltene derfor ble klippet.

Nylig begynte også trykkregulatoren som regulerer bensinen å lekke litt, slik at det lekker bensin i motorrommet. Dette er selvsagt ikke bra, og jeg vil derfor sterkt oppmode om at eventuelt kjøper henter bilen på henger.

Delene og bilen selges samlet for 5000 kr, men pris kan diskuteres da bilen må bort.
Bilen står på Lepsøya på Sunnmøre.

Jeg kan kontaktes på telefon 9426 9479 eller eivind.skoge@gmail.com

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
90 -86,

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest