Saab 96 1968, 1969, 1974 SOLGT!, 1975 til salgs

Skal du selge en Saab? Da skal annonsen legges her.
Forum rules
- Gi annonsen en beskrivende tittel. (eks: "Brukt fordeler for V4 selges")
- Beskriv objektet best mulig
- Husk kontaktinformasjon og hvor i landet objektet befinner seg.
- En skal oppgi en prisantydning for det som selges.
- skriv "SOLGT:" foran om annonseobjektet blir solgt (eks: "SOLGT: Brukt fordeler for V4)

For å legge til bilder i annonsen trykker du på "Laste opp vedlegg" nederst, før du trykker på OK for å lagre annonsen.
Gustav
Posts: 63
Joined: 16 Nov 2012, 20:07
Contact:

Saab 96 1968, 1969, 1974 SOLGT!, 1975 til salgs

Postby Gustav » 30 Jun 2016, 20:31

Saab samlingen må i følge min bedrevitende halvdel krympes noe og jeg ser meg nødt til å vinke farvel til en eller flere følgesvenner. Selv om det er hardt å innse kommer jeg nok ikke i gang med flere av bilene jeg har gledet meg til å skru på.

Jeg har flere ulike biler til salgs, alt i fra 1968-prosjekt, 1974 kjørbart oppussingsobjekt, 1975 som trenger noe fix for EU godkjenning til 1969 i pen stand. Flere nye innkjøp har gitt dalende interesse og tid til disse. Samtlige er i mitt eie oppbevart innendørs, med unntak av 68 modell som har stått under vanntett trekk de siste somrene, da andre Saab'er er hentet hjem fra vinterlagring.

1968: Hentet i Selbu i 2006. Bil avskiltet i 1981 og stått på tørr låve frem til jeg kjøpte den. Noen bulker og matt lakk. Noe rust på "vanlige steder", støtdempertårn og under dør. Motor sto når jeg kjøpte den, har kjøpt til motor som følger med. Bil er forøvrig omlag komplett men trenger enkelte deler og generell overhaling. Denne kan gå svært billig, da aller helst til ung og energisk entusiast med pågangsmot og ønske om å utforske den fantastiske Saab-verdnen fra grunnen av. 5000? Bedre investering i konfirmasjonspenger tror jeg ikke du kan få.
Image

1969: Pen bil, ny toreadorrød lakk for omlag 12 år siden av forrige eier. Overhalt bremser i 2014. God å kjøre. Egentlig ikke noe lyst til å selge denne, men lar den gå om den rette eier dukker opp og er villig til å gi noen kroner for den. Opprinnelig kjøpt ny av forrige eier. Solgt videre til studine på 90-tallet og kjøpt tilbake for å bli fullstendig pusset opp igjen av første eier tidlig på 2000-tallet. Bil er varsomt pleiet og kun tatt ut finværsdager etter oppussingen. Denne var en stund "perlen" i min samling og selger den kun til noen som vil ta vare på den, ikke til oppkjøper som vil polere og legge ut til dobbel pris etter 2 uker. 30.000 eller høyeste bud
Image
Image

SOLGT 1974: 'Siennabrun. Opprinnelig kjøpt som delebil, men har aldri hatt hjerte til å dele den opp. Motor startet og kjørt noe hver sommer. Har byttet hjulsylindre bak. Litt usikker på stand ellers, da det er noen år siden jeg har kikket nøye på den. 5000?
Image

1975: Siennabrun. Med små kyndige grep en grei bil som har mange mil foran seg. Ny lakk rundt år 2000. Opprinnelig kjøpt av pensjonist og pleiet godt. Fikk mangel på EU for 2,5 år siden for hjullager og drivakselmansjett, da kjørt til midlertidig lagring på låve hvor den har blitt stående. Har også et rusthull under pedal som bør utbedres.
8000.
Image

Jeg bor i Trondheim, flere av bilene står i dag lagret i Orkdal 6 mil unna men kan hentes hjem for salg.
Ring meg gjerne på 926 45 757 for ytterligere informasjon eller en hyggelig Saab-prat.
Gustav

58 93
58 93 Enda en:-)
63 96
64 95
67 96 TT
68 96 Under restaurering/garasjestøvsamler
69 96 Trivelig søndagsbil
73 95 Brilliant gledesspreder
75 96 Låvestøvsamler
86 90
91 9000 CD 2.3 Turbo
04 9-3 Aero Cab

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest