Meget pen 1976 99

Skal du selge en Saab? Da skal annonsen legges her.
Forum rules
- Gi annonsen en beskrivende tittel. (eks: "Brukt fordeler for V4 selges")
- Beskriv objektet best mulig
- Husk kontaktinformasjon og hvor i landet objektet befinner seg.
- En skal oppgi en prisantydning for det som selges.
- skriv "SOLGT:" foran om annonseobjektet blir solgt (eks: "SOLGT: Brukt fordeler for V4)

For å legge til bilder i annonsen trykker du på "Laste opp vedlegg" nederst, før du trykker på OK for å lagre annonsen.
User avatar
Morten S.
Posts: 2474
Joined: 28 Oct 2012, 15:21
Location: Sandefjord
Contact:

Meget pen 1976 99

Postby Morten S. » 19 Nov 2015, 08:04

Jeg legger ut denne for ett medlem i Skien:

Dette er hans beskrivelse av bilen: (jeg har selv sett den både når hans far hadde den og for noen år siden)
Kjære Saab-entusiaster!

Jeg har vært medlem både i den norske og den svenske Saab-klubben i noen år, hovedsakelig fordi jeg i 2001 overtok en fin, rød 1976-modell Saab 99 GL etter min far. Far var ultranøye med bilen, men han ante ikke bak frem på en skiftenøkkel, og ved den minste feil var det rett opp til Skiens Automobilverksted. Jeg husker jeg spurte om jeg kunne få lov til å skifte dekk fra sommerdekk til vinterdekk (eller omvendt). Da sa far bestandig: «Er du gal, det må verkstedet gjøre, for det må gjøres ordentlig!» Nå er tiden kommet for å selge denne 1-eiersbilen, ettersom jeg er Volvo-entusiast og nylig har kjøpt meg en fin Volvo 240 Classic, 1992-modell (utenom 3 andre veteran-Volvo’er jeg har fra før). Jeg ønsker derfor å meddele Saab-miljøet i Telemark og Vestfold at min Saab er til salgs, og jeg håper den kan få et godt hjem hos en som vet å ta vare på bilen. Egentlig hadde jeg tenkt å avertere den til våren, men siden jeg mottok e-posten nedenfor fant jeg ut at jeg like gjerne kan meddele salget til Saab-miljøet jo før jo heller. Kjapt fortalt om bilen:

• Saab 99 GL, kjøpt ny hos Skiens Automobilverksted i mars 1976.
• En eier (dvs. at den ble omregistrert på meg for noen år siden).
• Kjørt rundt 190.000 km.
• Min far satte bilen på verksted for 15-20 år siden for å ordnet med noe «lettere» rustangrep på de vanlige stedene. Bilene ble deretter lakkert rund baut under list.
• Aldri vært i noen kollisjon eller uhell/skade.
• Bilen er opp gjennom årene understellsbehandlet flere ganger.
• Min far fulgte opp alle servicer pinlig nøyaktig. Så nøye har ikke jeg vært.
• Det er en liten oljelekkasje trolig i forbindelse med klutchen. Denne lekkasjen får den nye eieren selv ordne opp i.
• Radio og antenne. Merke på radioen huskes ikke.
• Taket ble trukket om for noen år siden, ettersom det gamle hang i «poser».
• Begge pusserne på hovedlyktene foran er i orden.
• Ny frontrute og bakrute ble montert for noen år siden, men dessverre virker ingen av varmetrådene i bakruten.
• Bilen står på sommerdekk med…med…med… (husker ikke navnet på felgene, men se bilde) . Det medfølger piggdekk på felg, samt 4 stålfelger uten dekk. Det medfølger også diverse andre deler, bl.a. et komplett instrumentpanel til 99 med stor turteller, foruten komplette (brukte) blinklyslamper +++.
• Bilen står nå vinterlagret i garasje i Langangen, men kan greit hentes ut dersom en potensiell kjøper melder seg.

Og prisen?
TJA, VI SIER 30.000 KRONER!

Jeg har svært mange bilder av bilen. Vedlagt følger et lite utvalg, og i en annen e-post om noen minutter følger ytterligere bilder. Vedlagte 5 bilder ble tatt i 2012 etter at lakken på bilen var både rubbet og polert. Så fin har bilen aldri vært, men som dere vet blekner rød lakk ganske fort i solskinn.

Ta kontakt om denne bilen har interesse!

Bilder finner dere her: http://eurofoto.no/shared/album/3868715 ... a1f3c1e58e

Image

Beste hilsner
Andreas Cleve
Skien

E-post: cleve@start.no
Mobil 907 73 959


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest