Saab og900i automat 2dørs sedan 88'

Skal du selge en Saab? Da skal annonsen legges her.
Forum rules
- Gi annonsen en beskrivende tittel. (eks: "Brukt fordeler for V4 selges")
- Beskriv objektet best mulig
- Husk kontaktinformasjon og hvor i landet objektet befinner seg.
- En skal oppgi en prisantydning for det som selges.
- skriv "SOLGT:" foran om annonseobjektet blir solgt (eks: "SOLGT: Brukt fordeler for V4)

For å legge til bilder i annonsen trykker du på "Laste opp vedlegg" nederst, før du trykker på OK for å lagre annonsen.
User avatar
Øystein Røed
Posts: 62
Joined: 12 Nov 2015, 20:32
Contact:

Saab og900i automat 2dørs sedan 88'

Postby Øystein Røed » 12 Nov 2015, 20:37

2015-10-19 15.16.10.jpg
2015-10-19 13.15.40.jpg
2015-10-19 15.21.19.jpg
Har innsett at prosjektet blir for kostbart for min lommebok, og ser etter en mer bensingjerrig kombo. Dette er en 900i med stort potensiale, og finnes ikke et fnugg farlig rust i understell, over det jeg kan se. Bl.a kanaler er hele og fine, fjærbeinstopper er hele og rustfrie. Er tatt masse lakkrust på den. Dører har rusthull innvendig, men dette er relativt lite til 900 å være.
Om bilen:
og900 2,0l Injection med 3trinns automat
Regnr FS67177
Kun 151000km!
Sentrallås som fungerer utmerket på alle dører!
Takluke er tett og fin
Kun et sett felg med dekk: Nesten nye og så godt som ubrukte piggdekk.
Blått velour interiør, førersetet har noen små rifter og passasjersetet har en oransje flekk, men ellers helt og pent.
Jeg kjenner hele historien til bilen og har vært en lokal traver her i bygda de siste årene. Den ble så satt bort to år i skogen, og hentet fram av meg.
Alt er komplett av deler og ting på bilen, bortsett ifra hjulbuelister.
Det som hittil er gjort:
Bytta radiator, da den gamle var morken, den nye brukte fungerer flott.
Slipt ned det meste av lakkrust, rustbeskytta, grunna og lakka. Ikke perfekt.
Demontert dørtrekk på førerdør og klargjort for sveis, passasjerdør har mindre rust enn avbildet førerdør.
Fikset panserwire, da den hoppa av og kilte seg fast.
Bremseskiver foran har jeg dreiid av rust, så disse er fine. Bak kan taes føre salg. Klosser har mye belegg igjen.
Bærebruer, stag, bremserør, m.m er pusset vekk rust og behandlet med en blanding av motorsagolje og Owatrol Olje. (mye brukt i LandRover miljøet).
Så til det negative...
Begge fjører foran er knekt, og må byttes. Kan sikkert med fordel byttes bak også, da den er ganske sigen.
Knust venstre forlykt. Samt en baklykt, men følger med to helt greie, mulig jeg monterer de på før salg.
Rust i reservehjulsbrønn, men ingen gravrust. Om jeg monterer baklykter før salg så behandler jeg denne i Owatrol Olje. Lukter ingenting, har brukt det i reservehjulsbrønna på en og9-3 med godt hell før.
Har vært påkjørt i venstre bakskjerm, er banka ut, og slipt ned rust og lakkert. Syntes ikke så godt om man ikke er så pirkete.
Frontfanger og grill er litt deformert etter et tilhengerfeste traff fanger og grill.
Den tradisjonelle slarken i førerdør, har ikke tall på hvor mange ganger jeg har stramma den... Passasjerdøra er derimot OK.
Lakken bærer preg av å ha stått i skogen, det er soppmøkk over store deler av bilen, så det krever en innsats for å få skikk med det.
Følger ikke med radio, kun original, men er strekt ny antennekabel, som ikke passer i original radio.
Eksoslekk i grenrør, men kun pakning som må skiftes. Høres godt...
Defekt batteri, men fungerer nok til at den starter ved en oppladning.
Mulig gåen toppakning, det forsvant vann før bytte av radiator, men finner ingen antydning til at den forsvinner nå etter bytte. Skal trykkteste systemet for å bekrefte/avkrefte.
Ellers er det de typiske 900 sykdommene, ala taktrekk som henger, flassa emblemer, etc.
Burde med fordel byttes eksosopphengsforinger, tennledninger, samt olje og oljefilter.
Sikkert en haug andre ting, men dette er det mest vesentlige.
Går billig til den som til ta vare på den, snakker pris nære vrakpant. Ta kontakt, så finner vi ut en deal. Kan fungere som delebil også. Kan sende over masse bilder om ønskelig! Kan evt vurdere å bytte i annen Saab eller andre veteraner.
Står på Norefjord i Nore og Uvdal Kommune, i Numedal. Kan etter avtale og god fleksibel tid besiktiges på bukk der. Vil anbefale å hente den på henger, men den starter og går jevnt og fint, så kan sikkert kjøres om man følger nøye med på temp, vann og olje, men olje burde byttes først ved lang tur.
Håper noen har lyst til å redde en god 900 med stort potensiale!

Tlf 95876351
Epost oysteinroed@outlook.com

Mvh Øystein Røed.
Mvh. Øystein
Huskeregel nr.1: Gamle, blanke veteranbiler er alltid best. -"Jo gamlere og blankere, jo bedre."

77' Saab 99L
(Solgt) 88' Saab 900i aut
(Solgt) 98' Saab 9-3

VIP medlem av Detailers Club of Norway :wink:

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest