Hjelp,.. 9-3 TDi (150) 2006,... Koblingskjema?

For alle diskusjoner vedrørende OG9-3.
Arne Magnus Ruud
Posts: 1
Joined: 03 May 2014, 18:38
Contact:

Hjelp,.. 9-3 TDi (150) 2006,... Koblingskjema?

Postby Arne Magnus Ruud » 05 Sep 2016, 22:34

Hei på dere alle Saabvenner !
Undertegnede har vært medlem siden 1991 og innehar kun erfaring fra totakts tiden.
Har fremdeles dronningen, Saab 92A 1952 i god behold( # 4182), men har plutselig gått til anskaffelse av min første "moderne" Saab!
Denne er naturligvis kjøpt med noe "hodebry" , slik at jeg har noe å fylle fritiden med. :-)
Jeg har for de innvidde fått lest ut feilkode: P 1180-4, forvarming diesel,.....
Problemet sitter sannsynligvis i ett ledningsbrudd( som visstnok er et kjent problem på disse?) mellom koblingspunktet (styringsjord pol 85) under relé som styrer strøm til forvarming diesel. For å finne ut hvor dette ledningsbruddet er trenger jeg koblingskjema som viser hvor pol 85 i hovedsikringsboks i motorrom henter/får styringssignal( styringsjord) fra. Haynes manualen var dessverre ubrukelig, her var det bare lyd , lys og enklere systemer.
Er det noen av dere her på forumet som kan hjelpe meg med et slikt koblingskjema,..eller har ide om hvor bruddet kan være? Jeg kan fint "jukse" frem ett styringssignal, men det er mulig ECU en ikke forstår dette, og dermed likevel fortsetter med mulig feildosering av drivstoff som gjør at DPF filteret klogges igjen.
Anyone?.....
Mvh.
Arne Magnus Ruud
Epost: puseruud@gmail.com
Tlf: 41205487

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest