Hvem er vi i Nord?

For diskusjoner rundt aktiviteter i Nordland, Troms og Finnmark.
User avatar
Magnus
Posts: 39
Joined: 29 Oct 2012, 06:01
Location: Narvik
Contact:

Hvem er vi i Nord?

Postby Magnus » 30 Oct 2012, 21:19

Heisann.

Tanken med denne tråden er at folk her i Nord kan fortelle litt om seg selv, bilen og hvor dere bor, skriv også gjerne hvor langt du er villig til og kjøre på treff. Kanskje vi kunne hatt et lite treff til sommeren? Vet at dere er flere i Bodø, vi er vel to hvertfall i Narvik også, men hvem flere?
Jeg kan starte litt om meg selv og min bil;

Heter Magnus, og bor i Narvik. Har en 1964 96 2takter, savannebrun og i "ok" stand. Skal totalrestaurere den på sikt. Kan kjøre hvor langt som helst, så lenge bilen holder :mrgreen:

Her er et bilde av "vogntoget", på tur hjem fra hvor jeg hentet bilen.

Image


Det er en liknende tråd i forumet på STCN, men den passer fint her også. :D
09 9-3 Aero XWD

Saabsport
Posts: 1
Joined: 22 Dec 2012, 22:42
Contact:

Re: Hvem er vi i Nord?

Postby Saabsport » 22 Dec 2012, 22:55

Hei, ja vi er noen her i Bodø, eldste bilen er en Saab 92 fra 1954, en 93 fra 1958 (Gt750) kopi, en 93 fra 1959, tre 96 fra 1963, en 96 fra 1964 (sport) kopi, og en 96 fra 1965. Vi kjører mange og noen ganger lange turer, vi har bla. vært to turer i Trollhettan, siste langtur var til landstreffet i Levanger.

Trondkenneth
Posts: 2
Joined: 12 Dec 2012, 16:58
Contact:

Re: Hvem er vi i Nord?

Postby Trondkenneth » 04 Jan 2013, 15:24

Heia javisst, vi er også noen omkring Mo I Rana også vil jeg tro.... :ugeek:

Jeg har vært med siden 2002, da jeg tilfeldig kom over en Saab 99 fra 1982 som nærmest var satt ut i skogen for å dø...dette var min første saab opplevelse, og siden har det bare ballet på seg..en 76modell saab 99, men som var litt for nedkjørt til å satse videre på, en 1982modell femdørskombi som var mer rustet enn det så ut for, senere enn 1982modell 900 fordi den hadde fire dører og var lite kjørt, deretter en 1969 saab 99 fordi at det var det lokale saab-oraklet ragnar jonsen som hadde gjenopplivet og pusset opp denne.

Har en saab 9-5 2,3 bensin sort stasjonsvogn, som nevnt, en 1969 husarblå saab 1,85 triumphmotor, og nå i 2013, også en 1988modell saab 900i tredørs med orginal soltak. :geek:

Tre biler er i overkant, men sånn har vi det vel mer eller mindre alle sammen det her inne tipper jeg..... :oops:

Håper at medlemmer mellom Trondheim og Vardø sees på vegene i sommer!Hils tilbake når du møter en velholdt Saab langs vegene! 8-)

tord_
Posts: 28
Joined: 02 Nov 2012, 01:44
Contact:

Re: Hvem er vi i Nord?

Postby tord_ » 03 Apr 2013, 14:05

Vi er noen her oppe i Tromsø også :-)

Selv har jeg vært medlem i knappe 2 år. Jeg kjøpte Robert, en rød 1974 Saab 96V4, av Bjørn Sjødin i Fauske og kjørte ned til landstreffet i Haugesund sommeren 2011. Familien til kona bor der nede, så vi var der hele sommeren før vi kjørte til gjennom Sverige og til Tromsø med gammelsaaben uten større problemer enn at tenninga måtte justeres og at stiften var helt "utbrent". Siden da har jeg eid en 1970 Saab 96 V4, som er partert og kassert, og en 1990 Saab 900s som desverre har for mye rust til at jeg kan ta vare på den. Den er heldigvis solgt videre til en annen Saabentusiast som imidlertid ikke er medlem av GSV.

Fram til denne vinteren har V4ern blitt brukt som bruksbil, og den er så langt den mest politelige bilen jeg har hatt. Nå står den heldigvis i en varm garasje om vinteren, og planen var egentlig å bruke 900s'en som bruksbil. Men siden den ikke kan brukes så har jeg noe som kjedelig som en 2000 mod VW Passat som får lide seg gjennom hverdagsmaset.

Et treff i ny og ned her nord i landet er ikke utenkelig selv om avstandene er noe lengere enn for de lenger sør :-)

bjorn.ingvild
Posts: 2
Joined: 13 May 2013, 11:07
Contact:

Re: Hvem er vi i Nord?

Postby bjorn.ingvild » 12 Jun 2013, 19:22

Kanskje er jeg det eneste medlemmet på Fauske? - Jeg har vært med i klubben i 18 (?) år,- noe sånt i alle fall. Jeg har en 1976 mod 95 som jeg har hatt i ca 17 år. Bilen har blitt forsømt i mange år på grunn av "alt det andre" ,- barn, husrenovering, videreutdanning osv osv. - I løpet av medlemstiden har jeg skrudd på flere V4ere og har vel solgt 4 - 5 stykker. Som regel har jeg tapt penger på salgene men jeg har hatt mye skøy i løpet av disse salgene. - Jeg har noen deler liggende,- skjermer og ei høyredør, samt mange smådeler! Mesteparten av dette gir jeg bort. Noe vil jeg ikke gi bort men kan selge,- f.eks starter, dynamo.

- Nå har jeg kvitta meg med fast jobb og kanskje jeg tar meg kraftig sammen og prøver å gjøre noe med 95en. Får se! - Jeg synes det er fint å være med i klubben men jeg savner felles aktivitet her i nord. Kunne tenkt meg en skikkelig langtur i vår del av verden,- f.eks en familietur langs Barentsroad fra Bodø til Murmansk/Kirkenes. Jeg var med da klubben kjørte fra Oslo til Trollhättan via Nordkapp og vi var og med på det internasjonale treffet i Skåne i 2006. Slike lange turer er skikkelig skøy. - Familiebilen er nok ingen SAAB,- må bare innrømme at den 2007 9-3 vi hadde var en veldig skuffende opplevelse med stadige verkstedopphold og mye småtull,- så den har jeg solgt. Men bevares, jeg ser fram til neste SAAB lansering. Kanskje SAAB igjen kan bli en spesiell bil slik den jo var før GM ødela det hele!

hdsr
Posts: 8
Joined: 21 Jul 2013, 20:34
Contact:

Re: Hvem er vi i Nord?

Postby hdsr » 06 Aug 2013, 19:00

Målselv!
Opprinnelig fra Sandefjord, men holder for tiden til i Målselv i Troms.
Kan 0 og niks om bil og skruing, men ser veldig frem til å lære, og til å ta vare på den vakre slådda som jeg nå har fått opp hit.

Akkurat kjøpt meg en 1965 96 2T som jeg kjørte fra Sarpsborg og opp hit nå over helga. Den er blå og kommer nok til å bli sett langs landeveien i indre Troms og rundt omkring :)

User avatar
Morten S.
Posts: 2474
Joined: 28 Oct 2012, 15:21
Location: Sandefjord
Contact:

Re: Hvem er vi i Nord?

Postby Morten S. » 06 Aug 2013, 22:00

Gratulerer og velkommen til klubben!

Legg gjerne ut bilde av bilen :D
Akkurat kjøpt meg en 1965 96 2T som jeg kjørte fra Sarpsborg og opp hit nå over helga. Den er blå og kommer nok til å bli sett langs landeveien i indre Troms og rundt omkring

Marius
Posts: 12
Joined: 07 Aug 2013, 20:00
Location: Mo i Rana
Contact:

Re: Hvem er vi i Nord?

Postby Marius » 08 Aug 2013, 08:51

Hei!

Mitt navn er Marius og jeg kommer fra jernverksbyen Mo i Rana.
Jeg har vært SAAB-entusiast siden jeg var liten og bestandig vært fascinert over de forskjellige bilene.
Startet min SAAB-karriere i en alder av 17 år da jeg kjøpte en MY93 SAAB 900S 2.3 og hadde denne bilen til jeg flyttet til Trondheim i en alder av 18.
Etter det kjøpte jeg en MY98 SAAB 9-5 2.0t som det ble lagt mye tid og kjærlighet i.
Resultatet av det var en MY98 med MY05 Aero-utseende, ca 305hk/435nm og alt av mulige understellsendringer.
Den bilen ble desverre påkjørt og kondemnert i fjor og da det hastet å finne en ny bil tok jeg råsjansen på en MY08 9-3 SC Vector 1.9TID.
Aldri vært noe glad i diesel og mener at SAAB skal gå på bensin (eventuelt sprit), men jeg måtte være litt spontan.
9-3:an er i daglig bruk, og sett bort ifra en dieselmotor som jeg kunne ha vært foruten, er bilen meget god.

Jeg er mekaniker/pr-ansvarlig/potet i Team ACR som er en racingsatsning fra Mo i Rana og har jobbet med biler som hobby i flere år.
Etter å ha skrudd på banebiler i 6 år, alt fra SAAB til Nissan, har jeg bestemt meg for at nå skal jeg ha et prosjekt for meg selv.
Jeg har travet finn og blocket, men vegret meg for å reise langt for å hente bil.
Dermed endte jeg opp med en MY69 SAAB 96 V4 som står på Herøy, ikke så langt unna meg.
Jeg reiser dit på søndag for å hente den og et lass med deler som følger med på kjøpet.
Bilen trenger mye kjærlighet og jeg kommer til å jobbe hardt gjennom hele vinteren for å få den klar til vårmønstringen her i byen, 1. Mai.
Har ikke rørt en skrue på en V4 før så dette blir veldig spennende og jeg håper at jeg kan lære mye både av den prosessen og av dette forumet.

Bilder av bilen har jeg dessverre ikke, men det får jeg på søndag, dersom noen er interessert i å se den.
MY08 Saab 9-3 SC Vector 1.9TID (Bruksbil)
MY69 Saab 96 V4 (Restaureringsprosjekt)

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: Hvem er vi i Nord?

Postby Henning » 08 Aug 2013, 10:22

handprint wrote:Hei!

Bilder av bilen har jeg dessverre ikke, men det får jeg på søndag, dersom noen er interessert i å se den.
Gjett om vi er :D Håper du legger ut en Mekke tråd her på forumet så kan vi følge med på prosjektet når det kommer i hus. V4 er enkle biler å mekke på, og deler finnes.

Henning
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

Marius
Posts: 12
Joined: 07 Aug 2013, 20:00
Location: Mo i Rana
Contact:

Re: Hvem er vi i Nord?

Postby Marius » 08 Aug 2013, 13:19

Henning wrote:
handprint wrote:Hei!

Bilder av bilen har jeg dessverre ikke, men det får jeg på søndag, dersom noen er interessert i å se den.
Gjett om vi er :D Håper du legger ut en Mekke tråd her på forumet så kan vi følge med på prosjektet når det kommer i hus. V4 er enkle biler å mekke på, og deler finnes.

Henning
Mekketråd skal jeg nok få til.
Er mye som skal gjøres på bilen og jeg har motivasjon av en annen verden akkurat nå så det blir veldig mye oppdatering :)
MY08 Saab 9-3 SC Vector 1.9TID (Bruksbil)
MY69 Saab 96 V4 (Restaureringsprosjekt)


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest