Nytt medlem med urørt 1966 96
Posted: 27 Apr 2016, 10:57
Hei dere.
Nytt medlem her, med en nyinnkjøpt 1966 96.
Bilen har vært avregisrert siden 1987. Solgt ny I 1966 til en kar på Ørsta. Han hadde bilen helt til 2010, men altså lagret på en låve fra 1987.
Reg. nr er original T-40525
Jeg kommer til å beholde dette nummeret.
Jeg kjøpte bilen av Bjørn Bakken som kjøpte den I 2010. Han har overhalt bremsepumpe, clutchpumpe, vannpumpe og dynamo. I tillegg er det Nye bremser rund baut, med Nye slavesylindre etc.
Alt dette fungerer utmerket. Kan ikke se at bilen ikke skal kunne EU-godkjennes bortsett fra vindusspyler og tute som ikke virker, samt bremselys bak. I tillegg er dekk dårlig (diagonal fremme)
Motormessig fungerer den svært bra. Samme med gir, forstilling, hjuloppheng etc. En fryd å kjøre.
Har vært varetrekk på seter siden ny, så de ser Nye ut. Fantastisk.
Brukte en dag på lakkrens og polering, da den så temmelig matt ut når jeg hentet den. Det gjorde underverker. Har noen spørsmål som jeg kommer til underveis. Synes det er artig at en urørt bil (bortsett fra en skade I fordums tid venstre side, og litt garasjelakkering etpar steder) som er såpass pen og hel. Litt rust, men ikke mye (rundt høyre jekkefeste og litt ved høyre støtdempertårn, men ikke kritisk, samt innvendig nederst på høyre dør) Hjulbuer etc er strøkent. Etpar bulker, men igrunn bare sjarmerende patina.
Under et bilde av bilen, tatt for 2 dager siden etter polering. Har hatt en DKW Junior tidligere. Denne 96'n er mye kulere, og motormessig er den VESENTLIG sterkere. Nye eksospotter er det også på den, men vurderer å fjerne den bakre pga vel mye avdempet lyd. Vil ha litt mer knatring.
Så jeg trur jeg har gjort en kanonkjøp. Tok en sjans og kjøpte den usett....
Mvh.
Jørgen Lund
Gjerdrum (midt mellom Oslo og Gardermoen)
Nytt medlem her, med en nyinnkjøpt 1966 96.
Bilen har vært avregisrert siden 1987. Solgt ny I 1966 til en kar på Ørsta. Han hadde bilen helt til 2010, men altså lagret på en låve fra 1987.
Reg. nr er original T-40525
Jeg kommer til å beholde dette nummeret.
Jeg kjøpte bilen av Bjørn Bakken som kjøpte den I 2010. Han har overhalt bremsepumpe, clutchpumpe, vannpumpe og dynamo. I tillegg er det Nye bremser rund baut, med Nye slavesylindre etc.
Alt dette fungerer utmerket. Kan ikke se at bilen ikke skal kunne EU-godkjennes bortsett fra vindusspyler og tute som ikke virker, samt bremselys bak. I tillegg er dekk dårlig (diagonal fremme)
Motormessig fungerer den svært bra. Samme med gir, forstilling, hjuloppheng etc. En fryd å kjøre.
Har vært varetrekk på seter siden ny, så de ser Nye ut. Fantastisk.
Brukte en dag på lakkrens og polering, da den så temmelig matt ut når jeg hentet den. Det gjorde underverker. Har noen spørsmål som jeg kommer til underveis. Synes det er artig at en urørt bil (bortsett fra en skade I fordums tid venstre side, og litt garasjelakkering etpar steder) som er såpass pen og hel. Litt rust, men ikke mye (rundt høyre jekkefeste og litt ved høyre støtdempertårn, men ikke kritisk, samt innvendig nederst på høyre dør) Hjulbuer etc er strøkent. Etpar bulker, men igrunn bare sjarmerende patina.
Under et bilde av bilen, tatt for 2 dager siden etter polering. Har hatt en DKW Junior tidligere. Denne 96'n er mye kulere, og motormessig er den VESENTLIG sterkere. Nye eksospotter er det også på den, men vurderer å fjerne den bakre pga vel mye avdempet lyd. Vil ha litt mer knatring.
Så jeg trur jeg har gjort en kanonkjøp. Tok en sjans og kjøpte den usett....
Mvh.
Jørgen Lund
Gjerdrum (midt mellom Oslo og Gardermoen)