Ingvarjg

Her kan nye og gamle medlemmer i klubben eller forumet presentere seg - skriv om hva som gjorde deg til medlem og gjerne litt om bilen din slik at vi andre kan bli bedre kjent med deg.
Ingvarjg
Posts: 88
Joined: 03 Dec 2014, 09:32
Contact:

Ingvarjg

Postby Ingvarjg » 27 Jan 2015, 09:10

Hei, jeg får vel skrive noen ord om meg selv, selv om jeg neppe blir den mest aktive på dette forumet og jeg melder meg nok heller ikke inn i GSV. Likevel er man jo forlengst erklært Saabgal og ikke helt god, så da må man jo søke sammen med likesinnede og følge litt med på hva som foregår. Når jeg nå til min glede ser at det har skjedd store ting på forumfronten hos GSV, så må man jo inn og snuse. I vårt langstrakte land er jo også forum som dette en fin måte å "omgås" likesinnede på, treff rekker man jo ikke mer enn kanskje en gang i året med travel jobb og småbarn hjemme, og selv om jeg har vært hardt angrepet av denne syken såpass lenge at jeg kjenner mange Saabfolk både nær og fjern som man kan ringe til eller treffes når det måtte ønskes, så er det flott med et levende forum hvor "alle" i miljøet iallfall har muligheten til å "møtes" jevnlig og se på bilder av hverandres biler og søke tips og råd. Og ikke minst prosjekttråder, som er det morsomste av alt, enten det ikke er mer avansert enn løpende vedlikehold (kan være interessant det også) eller komplett galskap. Et slags sosialt møtested er jo et slikt forum også, jeg er ikke på Facebook så forum som dette er det nærmeste jeg kommer sosiale medier.

Jeg har vært medlem i STCN i snart 9 år, og var i noen år distriktsansvarlig for Trøndelag og Møre og Romsdal. Hjemme er Saab-bestanden for tiden på fire biler, kjerringa har akseptert at sånn er det bare og planer om garasjebygg nummer to passerer med et skuldertrekk.

Jeg er ingeniør og jobber til daglig med marint maskineri, samt at jeg ved siden av driver et lite firma som blant annet tilbyr trim og mapping av Saab turbomotorer. Så her går det stort sett i motor fra morgen til kveld.
Saabsamlingen her på huset er vel ikke helt GSV-vennlig, men nå til dags som og900 under tvil kan regnes som gammelsaab, så er iallfall to av dem gamle nok. En totakt eller blodtrimma V4 står på ønskelista, men man får ta en ting av gangen. Pr i dag har jeg/vi pådratt meg/oss følgende:
og900 cab fra 94, import fra California som restaureres før den har rukket å bli dårlig (det er jo enklest), og pr dd står karosseriet hos lakkereren mens resten ligger i molekyler hjemme i garasjen.
Sonett 3 fra 72, ombyggingsprosjekt, midtmotor med snurre.
9-5 som er ombygd til og godkjent som Aero, er vel en Aero+ kan man si. Bruksbalja.
9-3 som kjerringa bruker, med Viggen+ maskinist.

User avatar
Yngve Knutsen
Posts: 1145
Joined: 30 Aug 2014, 19:36
Location: Berlevåg
Contact:

Re: Ingvarjg

Postby Yngve Knutsen » 27 Jan 2015, 16:26

Hei hei Ingvarjg.
Velkommen til forumet :)
Mobil 90191238

User avatar
Jokke900
Posts: 1215
Joined: 03 Nov 2012, 01:39
Location: Skogn
Contact:

Re: Ingvarjg

Postby Jokke900 » 27 Jan 2015, 21:45

Hei Ingvar!

Trivelig å se deg her også. Får vi en ørliten prosjekttråd i konsentrert form på Sonetten kanskje?
Er en del som bare har hørt ryktene (jeg har spredt.. :lol: ) om den.
1966 96 Totakt
1978 99 Turbo

User avatar
96GT
Posts: 1436
Joined: 30 Oct 2012, 22:26
Location: Oslo
Contact:

Re: Ingvarjg

Postby 96GT » 27 Jan 2015, 22:18

Ja, velkommen... med eller uten Sonett-tråd :)
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"

User avatar
kanonjon
Posts: 1055
Joined: 03 Nov 2012, 20:35
Location: Arendal
Contact:

Re: Ingvarjg

Postby kanonjon » 27 Jan 2015, 22:54

Velkommen, Ingvar! :mrgreen:

User avatar
Morten S.
Posts: 2474
Joined: 28 Oct 2012, 15:21
Location: Sandefjord
Contact:

Re: Ingvarjg

Postby Morten S. » 27 Jan 2015, 22:57

Er en omfattende tråd på turbo-forumet. Men den har vel ikke vært oppdatert på en stund.
Jokke900 wrote:Hei Ingvar!

Trivelig å se deg her også. Får vi en ørliten prosjekttråd i konsentrert form på Sonetten kanskje?
Er en del som bare har hørt ryktene (jeg har spredt.. :lol: ) om den.

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: Ingvarjg

Postby Henning » 27 Jan 2015, 23:00

Velkommen Ingvar:)

Omfattende tråd på turbo forumet!! Vi liker også omfattende tråder på dette forumet;)

...... Eller en liten sonett tråd....




Sent from my iPhone using Tapatalk
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

User avatar
Jokke900
Posts: 1215
Joined: 03 Nov 2012, 01:39
Location: Skogn
Contact:

Re: Ingvarjg

Postby Jokke900 » 28 Jan 2015, 04:34

Morten S. wrote:Er en omfattende tråd på turbo-forumet. Men den har vel ikke vært oppdatert på en stund.
Det vet jeg, og har lest den flere ganger. Det kom en bildeupdate og oppsummering der for ikke lenge siden (alt er relativt).
Bilen er uten tidsplan, så at det ikke er oppdatert på ei stund har sin naturlige forklaring og er alldeles i orden 8-)
1966 96 Totakt
1978 99 Turbo

Ingvarjg
Posts: 88
Joined: 03 Dec 2014, 09:32
Contact:

Re: Ingvarjg

Postby Ingvarjg » 28 Jan 2015, 08:06

Ryktespredning, Jokke??? Hørt på makan... Sonett-tråd ja, det har faktisk skjedd en hel del siden tråden på STCN ble oppdatert, men det som har skjedd har ikke blitt satt fast på selve bilen enda så jeg har ikke brydd meg om å oppdatere noen tråd. Mye jobb å bygge fort-fort-bil fra bunnen, og saab-la dyrt så ting tar litt tid! Men en liten presentasjon av Sonetten må det vel gå an å få til her, kan jo ta det neste gang det er spennende bilder å ta av selve bilen! Har vel egentlig store planer om å dra fram sveiseapparatet nå som caben er på spa. Til helga, kanskje. Ja, det burde vi.

Og takk for velkomst alle sammen, artig!! :mrgreen:

User avatar
Jokke900
Posts: 1215
Joined: 03 Nov 2012, 01:39
Location: Skogn
Contact:

Re: Ingvarjg

Postby Jokke900 » 29 Jan 2015, 15:44

Ingvarjg wrote:Ryktespredning, Jokke??? Hørt på makan...
Noen må jo drive med det også når du ikke er her selv, så tok den jobben jeg. Skal ikke sende faktura, så det går bra 8-) :lol:
1966 96 Totakt
1978 99 Turbo


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest