Turbodotten

Her kan nye og gamle medlemmer i klubben eller forumet presentere seg - skriv om hva som gjorde deg til medlem og gjerne litt om bilen din slik at vi andre kan bli bedre kjent med deg.
User avatar
Turbodotten
Posts: 20
Joined: 04 Nov 2014, 17:44
Contact:

Turbodotten

Postby Turbodotten » 04 Nov 2014, 23:55

Hei og hå!
Turbodotten, tidligere omtalt som (h)eksen i Yngve's innlegg.
Leste litt her inne og spørsmålet dukket opp, født slik eller blitt slik?
Mitt svar: Etter mange år sammen men en som lever på bensin, da blir man miljøskadd. Så derfor har æ måtte lært mæ å kjøre alt som har vært i min nærhet. Da Yngve kom nordover med gammelsaaben datt æ pladask. Bare se i hans innlegg att æ mente det va den beste bursdagsgaven ever...
sånn gikk det ALTSÅ IKKE, men æ har ikke gitt han ørefred etter det heller :-)
Æ stikker titt og ofte av med gammelsaaben bare for å få smilet på plass og få litt sjelefred...
Så nu går æ bare å biter negler og er spent om bilen som kommer hjem t helga blir delebil eller MIN bil.
Å blir bilen min så vill æ ordne den sjøl :-)

User avatar
Jokke900
Posts: 1215
Joined: 03 Nov 2012, 01:39
Location: Skogn
Contact:

Re: Turbodotten

Postby Jokke900 » 05 Nov 2014, 01:06

Turbodotten wrote:Hei og hå!
Turbodotten, tidligere omtalt som (h)eksen i Yngve's innlegg.
Leste litt her inne og spørsmålet dukket opp, født slik eller blitt slik?
Mitt svar: Etter mange år sammen men en som lever på bensin, da blir man miljøskadd. Så derfor har æ måtte lært mæ å kjøre alt som har vært i min nærhet. Da Yngve kom nordover med gammelsaaben datt æ pladask. Bare se i hans innlegg att æ mente det va den beste bursdagsgaven ever...
sånn gikk det ALTSÅ IKKE, men æ har ikke gitt han ørefred etter det heller :-)
Æ stikker titt og ofte av med gammelsaaben bare for å få smilet på plass og få litt sjelefred...
Så nu går æ bare å biter negler og er spent om bilen som kommer hjem t helga blir delebil eller MIN bil.
Å blir bilen min så vill æ ordne den sjøl :-)
Juhu! Velkommen! Krysser fingre for at det er duganes nok til å bli BIL og ikke DELEbil!
1966 96 Totakt
1978 99 Turbo

User avatar
Tore T
Posts: 728
Joined: 04 Nov 2013, 11:28
Location: Kristiansund
Contact:

Re: Turbodotten

Postby Tore T » 05 Nov 2014, 08:46

Hei og velkommen hit ja !

Vi satser på at det blir din bil, slik at Yngve kan gi oss enda en roadtrip for å få seg delebil... hehe !
SKal bli veldig morsomt å se hvordan en Saab 96 ala Turbodotten blir :)
mvh Tore T
---------------------------------------------------
2 x 1971 Saab 96 V4, 2000 Saab 9-3 SE turbo

User avatar
Morten S.
Posts: 2474
Joined: 28 Oct 2012, 15:21
Location: Sandefjord
Contact:

Re: Turbodotten

Postby Morten S. » 05 Nov 2014, 15:17

Velkommen til forumet, og forhåpentligvis klubben også.

Skal følge prosjektet ditt.

I 2016 skal GSV, etter planen, ha landstreff i Nordland.
Da håper jeg å se noen SAABer fra Finnmark :D

User avatar
96GT
Posts: 1436
Joined: 30 Oct 2012, 22:26
Location: Oslo
Contact:

Re: Turbodotten

Postby 96GT » 05 Nov 2014, 18:49

Ja, velkommen... kult nick... noen historie bak det?
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: Turbodotten

Postby Henning » 05 Nov 2014, 20:31

Hei - en tråd jeg har oversett! uhørt.

Velkommen til forumet, og som Morten påpeker, gjerne også klubb medlem, for nesten en slikk og ingenting kan man være medlem i kanskje Norges særeste klubb! og bare det er verd penga :D - ja også tilgang til delelageret, men for deg er det kanskje noe langt unna, men tror de kan sende dersom man smører seg med tolmodighet. Ja og et blad 4 ganger i året. Uansett - forum er gull! og du har kommet inn i en tid hvor det rører seg her inne! så kjør videre med prosjekt tråd og stor spoiler - vi liker sånt 8-)

Henning.
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

User avatar
Turbodotten
Posts: 20
Joined: 04 Nov 2014, 17:44
Contact:

Re: Turbodotten

Postby Turbodotten » 06 Nov 2014, 00:28

Til 96GT:

Det e vell borti 15-20 år sia æ begynnte å bruke d navnet. Fra æ va ei lita jenta så va kallenavnet: Lodotten, nåkka som æ etterkvert blei drittlei (etternavnet mitt e Loe). Så va det en gang æ trengte sårt ett nick navn, så for å føre deler av fam. navnet videre og at ALT æ foretok mæ gikk i ett forrykanes tempo måtte d bare bli Turbodotten.
Ser jo i motormiljø att navnet passer fortreffelig godt inn så har beholdt det m stolthet :-)

Morten og Henning:
Jo'a må vell bli medlem sånn etterkvert ;-)
MEN AKKURAT DELELAGER, DET MENE Æ Y KAN SØRGE FOR, (må jo ha nåkka å gjøre når d e æ som må skru og pusse, haha)så skal æ lære mæ det som trengs for å få denne bilen sånn som Æ vil.
Bare utav bildan så blir det ikke no delebil for dæ Yngve :-)

Nu har d vært klargjøring av Volvo'n som skal dræge Saaben hjem. Må klargjøres endel når det er så mange mil som skal kjøres og på denna årstia der uværet lurer bak enkvær sving.

En anna ting, det som blir skrevet fra min kant kommer på dialækt, for må æ skrive bokmål blir d falskt for mæ å skrive. Håpe dåkker skjønne ka æ skriv uten de store probleman :-)

User avatar
Morten S.
Posts: 2474
Joined: 28 Oct 2012, 15:21
Location: Sandefjord
Contact:

Re: Turbodotten

Postby Morten S. » 06 Nov 2014, 06:51

Hmmmm google-translate fungerte ikke :shock: :mrgreen:
En anna ting, det som blir skrevet fra min kant kommer på dialækt, for må æ skrive bokmål blir d falskt for mæ å skrive. Håpe dåkker skjønne ka æ skriv uten de store probleman :-)
(Ikke noe problem, har også en ex-fra nord for moralsirkelen)

User avatar
96GT
Posts: 1436
Joined: 30 Oct 2012, 22:26
Location: Oslo
Contact:

Re: Turbodotten

Postby 96GT » 06 Nov 2014, 07:26

Flott :) merker meg at du har samme evne som eksen din til lange og morsomme innlegg... dialekter er jo bare berikende det... kan vel heller ikke si noe annet når man som skåning bor i Oslo :)
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"

User avatar
Yngve Knutsen
Posts: 1145
Joined: 30 Aug 2014, 19:36
Location: Berlevåg
Contact:

Re: Turbodotten

Postby Yngve Knutsen » 06 Nov 2014, 12:56

Æhhhhh, er det plutselig jeg som skal omtales som eksen :shock:
Nei som jeg altid har sagt, hiv ei tispe inn i en hundegård med 10 hannbikjer.
Gjett hvem som er sjefen der inne etter 7 minutter?
Jepp, helt riktig, tispa ;)
Mobil 90191238


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest