Joakim

Her kan nye og gamle medlemmer i klubben eller forumet presentere seg - skriv om hva som gjorde deg til medlem og gjerne litt om bilen din slik at vi andre kan bli bedre kjent med deg.
User avatar
Jokke900
Posts: 1215
Joined: 03 Nov 2012, 01:39
Location: Skogn
Contact:

Joakim

Postby Jokke900 » 29 Oct 2013, 00:38

Jaja, bedre seint enn aldri og nå sitter jeg her og glor så hvorfor ikke sjekke inn også :lol:

Image
Untitled by jkjoede, on Flickr

Jeg heter Joakim, er 30 år og Saaboholiker. Gift og har ei datter på 3 og en sønn som snart er et halvt år. Jeg er fra bartebyen men har flykta et fylke nordover og bor nå på Skogn, rett sør for Levanger. Min Saabhistorie skulle egentlig starte med første bilen i 2003, men siden min onkel brukte lang tid på å bytte bil ble det noen måneder i en '82 Golf. Fikk etterhvert kloa i min '94 ng900 uten turbo som jeg hadde i 3 år før jeg gjorde meg billøs en liten stund. Etter at jeg fant min utkårede savna jeg bil igjen og var dum nok til å være innom Ford Mondeo :shock: før jeg så fort som mulig endte med nok en 900 uten turbo.. Jaja.. Etterhvert som dyr og unger meldte ankomst ble den bytta ut i 9-5 og etter det har ting gått i riktig retning. Først kjøpte jeg en 99L fra '78 som jeg betalte "ingenting" for i 2010 og da falt jeg for litt gamlere Saaber. Denne havna fort i bakleksa da jeg fikk kloa i en 99Turbo fra samme år.

"HovedSaaben"
Image
Untitled by jkjoede, on Flickr

"Konebilen"
Image
Untitled by jkjoede, on Flickr

Saaboholiker som jeg er går det ikke lang tid før man finner en eller annen grunn til å kjøpe ny bil. Dette har ført til at jeg har hatt vanskelig for å selge biler, så jeg sitter nå med 2 9-5, 2 99 og ENDELIG en totakter jeg måtte ha etter et drøyt halvår med VELDIG lyst på en 95 eller 96. Det ble så en 96 totakt fra '66 som har fått en prosjekttråd her inne.

Image
IMG_4483 by jkjoede, on Flickr

Jeg blir bare mer og mer glad i å mekke, både gammelt og nytt og skrur gjerne på alle bilene selv, og lærer underveis. Har vel foreløpig skrudd mest på de to 9-5'ene mine da den gamle holdt på å dø fra meg i fjor og den nye var for slapp i fisken og trengte litt.. ja.. mer :lol:

Image
Untitled by jkjoede, on Flickr

Jentungen er veldig glad i å være med i garasjen og får hun velge selv så kjører vi helst 99Turbo :twisted: Men til sommeren skal vi nok få kjørt totakt også og da får kanskje fløyta en annen lyd. Vi får se. Hun har, upåvirket liker jeg å tro selv om det sikkert ikke er tilfelle, vist interesse for fart og spenning og babler fælt om motorsykkel og bil så jeg har lekt med tanken på å lage en gokartaktig Saablekebil til henne etterhvert. Sterkt inspirert av Saab Turbo 006

Image
Untitled by jkjoede, on Flickr

Kanskje pjokken blir like skada av far sin som hun er og følger etter og vil like det også, eller så kan det vel godt være at jeg blir for mye bil og ingen av dem blir gira. Håper jeg klarer å moderere meg unna det siste alternativet.. Foreløpig er det koselig med selskap noen ganger i garasjen iallefall!

Det jeg har hatt og kjørt så langt er

Solgt:
1982 VW Golf - Liten, morsom og eneste bil jeg har solgt for mye mer enn jeg kjøpte for :lol:
1994 900S - God og grei bil, men ingen høydare
1995 Ford Mondeo - Fysj og æsj det dummeste kjøpet noen gang..
1995 900SE - Mye bedre enn Mondeo men stadig ingen høydare. Skulle kjøpt og900 istedenfor denne


Har i dag:
1999 9-5 2.3t SE - Beste kjøp til nå på lista, god plass og TURBO! Ble trimma opp til steg1 men feil leverandør, så den ble fjerna
1978 99L - Billig prosjekt fordi jeg bare MÅTTE ha noe å leke med på vei og i garasje (mest garasje). Morsom og god bil, men rustholk :/
1978 99Turbo - Satan for en morsom bil :twisted: :D I love it!
2007 9-5 2.0t Vector - Den beste familiefraktern! Alt for slapt med 2.0t så den ble løfta til en hjemmelaga Aero+ i sommer. Mye bedre :mrgreen:
1966 96 - Den søteste bilen med grommeste lyden jeg har hatt!! :mrgreen: Første, men trolig ikke siste Gammelsaab i mitt eie.


Veldig morsomt at det har blitt litt mer aktivitet her inne! Syns det er kjempe med mange kloke hoder som kan mye og veldig kult å følge prosjekttråder! Sikkert veeeeeldig mange i GSV som ikke har behov for å lage prosjekttråder eller legge ut i det vide og brede om hva de gjør og alt, men for oss "nye" er det gull å lese, så ikke vær redd. Peis gjerne på med prosjekttråder om biler som er ferdige og solgt videre også.

Hvis noen kjenner GSVprofiler i Trøndelag så få dem gjerne igang på forumet også. Er såvidt jeg har fått med meg bare Stein Are og jeg som er her inne, men jeg vet at det er flere! :mrgreen:

Vel, det var meg.. Kanskje vi ses på treff en plass en vakker dag!

Joakim
1966 96 Totakt
1978 99 Turbo

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest