Fra Troms...

Her kan nye og gamle medlemmer i klubben eller forumet presentere seg - skriv om hva som gjorde deg til medlem og gjerne litt om bilen din slik at vi andre kan bli bedre kjent med deg.
Landmann
Posts: 5
Joined: 30 May 2018, 11:19
Contact:

Fra Troms...

Postby Landmann » 31 May 2018, 21:40

Landmann her! Drabantby-unge fra Groruddalen som har rotfestet seg i herrrrlige Troms.

Bilinteressen har hatt sitt ankerfeste i støvellandet, med twin-cam motorer, Dellorto-forgassere og De-dion bakstilling og turtallsvillighet till tusan. No sweds...

Men så skjedde i de dager at en entusiastisk Saab-mann forlot dette jorderike og etterlot seg et dødsbo som de færreste har sett maken til. Vi snakker ikke om 3-4 Saab'er. Vi snakker mye mer, og vi snakker om kjerrer som etterhvert skulle bli ettertraktet.

Jeg brydde meg lite og mindre enn lite, men da jeg hørte gribbene flakse, gjenkjente lyden av bilslakting og skimtet bilcrossmaffiaaaan - ja da tenkte jeg at god karma skal man ikke skimse av - og vips (senere vipps, for å betale bilene) forbarmet jeg meg over en 3-dørs OG900i Griffin (du vet spesialmodellen med 2.1-16V) samt en '76 99GL (den spååårtslige med to dører).

Begge bilene starter og går. Litt elektrisk gremlins; bremsekalipre som henger; clutchdill; samt interiørmessig muggdunst etc. Jeg skal få det til.

Drømmen er å suse ned til Tampere i Finland og boltre seg blant alle Saabene til den finske Saab-entusiasten Lasse Wigren og pelle deler.
Jeg visste at det var greasenippel på bremsecalipperet...

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest