INTSAAB 2013

Informasjon, bilder og diskusjon om klubbens årlige turer og landstreff.
teidesen
Posts: 34
Joined: 30 Nov 2012, 09:03
Location: Oslo
Contact:

INTSAAB 2013

Postby teidesen » 30 Nov 2012, 15:15

Selv om de fleste av oss er mest opptatt av den tilstundende, søte juletid bør vi langsomt begynne å tenke på deltakelsen i Kettering neste august. Tar med dermed den frihet å legge Intsaab inn som et emne.

Veteranene blant oss har vært på saabtreff i Storbritannia før, og vet at det er et særdeles bra ferieland med gammelbil. Problemet i våre dager er å komme dit med bil - nærmere bestemt uten at hele feriebudsjettet skal gå til fergebilletter. Meg bekjent er den eneste fergen fra Skandinavia den som går fra Esbjerg til Harwich. Vi hører rykter om at den tradisjonelle ruten Bergen-Stavanger-Newcastle forsøkes reetablert som sommerrute, men det har ikke skjedd noe enda. For mange vil turen innebære to ferger, hvis man vil komme seg til Danmark uten alt for mange kilometer i transitt.

Et alternativ for noen er selvsagt å fly over, og leie bil på stedet. Billig, men garantert ingen Saab. Noen venner i Sverige lurer på dette, men selvsagt for å kjøpe en Cab der og kjøre den hjem. Å få en bil inn koster jo bare noen få tusenlapper der i landet (sukk).

Satser selv på "Gruabilen" ('67 V4): totakteren har alt vært 4 ganger i England og Skottland, og jeg har fått beskjed om ikke å gjøre forskjell på barna, da dette kan skape sjalusi og elendighet i familien!

Kunne tenke meg å bruke forumet til å holde kontakten, nærmere bestemt om hvor mange av oss som kan tenkes å ta turen, og tanker om reisemåte. Uansett alternativ er det vel bare å begynne å spare!

TE

User avatar
Eirik
Posts: 469
Joined: 26 Aug 2012, 15:32
Location: Sandnes
Contact:

Re: INTSAAB 2013

Postby Eirik » 30 Nov 2012, 21:30

Jeg har selv aldri vært på Intsaab, selv om jeg gjerne skulle! :) Jeg er nok redd det må vente til vi har litt større unge(r), så det blir nok ikke noe av neste år heller..

Men jeg håper selvsagt GSV kommer til å være sterkt representert! :D Og til slike formål er forumet ypperlig, det gir en god anledning til å danne seg en oversikt over størrelsen på interessen for treffet, og en kan prøve å koordinere dette litt :)
90 -86 | 99 T16 prosjekt | 95 V4 prosjekt

User avatar
Morten S.
Posts: 2474
Joined: 28 Oct 2012, 15:21
Location: Sandefjord
Contact:

Re: INTSAAB 2013

Postby Morten S. » 01 Dec 2012, 08:12

Planlegger tur til treffet men kan nok ikke sette av mer enn en langhelg, så det må nok bli fly og leiebil.
Tenkte litt på å kjøpe en SAAB der borte jeg også. Men da må det være en veteran eller en nyere som man kan momse inn her og selge i deler etterpå.

Ønsket hadde vært å hatt tid til 2-3 uker, for å putre totakt rundt på engelske landeveier.

teidesen
Posts: 34
Joined: 30 Nov 2012, 09:03
Location: Oslo
Contact:

Re: INTSAAB 2013

Postby teidesen » 01 Dec 2012, 16:53

Vanskelig å si hvor mange som kommer, selvsagt. I Spa var det vel 10 norske biler. Er enig i at man bør sette av minst etpar uker til turen for å unngå unødig pes (og sette av tid til en "pint" eller to ...), så det blir nok hovedferien for meg. Den eneste som jeg vet er 100% innstilt på å dra, i tillegg til migselv, er Øistein Lid. Hvem vet, kanskje blir Spesialen hans ferdig i tide?

TE

User avatar
Torbjørn M
Posts: 85
Joined: 13 Nov 2012, 20:52
Location: Ålesund
Contact:

Re: INTSAAB 2013

Postby Torbjørn M » 01 Dec 2012, 22:37

Heisann!
Jeg har England og intSAAB2013 som eneste ferieplan neste år. Planen er å svi av alle 4 ferieuker hos Britene, dette pga. hun jeg deler gode og onde dager med, har familie og slekt der borte. Jeg velger å ta med bil, siden det er ett lengre opphold, og garantert noe som skal hentes hos "granny`s" Usikker på hvilken bil som blir benyttet, men garantert en på over 30 år.
Me sjåast!
Torbjørn M
SAAB 9-5 SportCombi BioPower 2006
SAAB 99 GL 1982 "Baileys-bilen"
SAAB 97 1967 (prosjekt)
SAAB 93B 1959 "Sku-mila"
Tempo Taifun 1961
+ Mykje meir...

teidesen
Posts: 34
Joined: 30 Nov 2012, 09:03
Location: Oslo
Contact:

Re: INTSAAB 2013

Postby teidesen » 15 Mar 2013, 11:57

Til info. er jeg (sammen med Øistein Lid) booket på ferge fra Esbjerg til Harwich 29. juli, med retur fra Harwich 13. august. 2 pax, 2 biler, 1 lugar. Kostbart (4700 pr. pers T/R) men det finnes ikke mange alternativer med mindre man skal kjøre langt. I tillegg kommer Oslo-Frederikshavn. Derfor det relativt lange oppholdet i UK: bruker ikke så mye på ferger bare for en helgetur.

Regner med at det blir V4 denne gang (Gruabilen). Totakteren har allerede vært 4 ganger i Storbritannia, og man skal jo ikke gjøre forskjell på saabene!

Mvh
Tom


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest