IntSaab 2015

Informasjon, bilder og diskusjon om klubbens årlige turer og landstreff.
User avatar
Morten S.
Posts: 2474
Joined: 28 Oct 2012, 15:21
Location: Sandefjord
Contact:

Re: IntSaab 2015

Postby Morten S. » 05 Oct 2014, 06:29

Tanken har slått meg allerede :oops:

Mange som må planlegge ferie og slik i god tid. (Dette ble nevnt spesielt da prosjektet ble diskutert på årsmøtet på Hunderfossen)
Spesielt de fra utlandet som skal bestille ferger. Overnattinger er det greit å bestille i god tid. Spesielt her da dette er opp til hver enkelt å ordne selv.
Unødvendig at vi blir en internasjonal gapestokk...
Har selv hatt lyst til å kjøre dette løpet men er litt usikker nå. Satser på landstreffet i Sjåk, Saabfestivalen i Trollhättan og Norrköpingsmarknaden neste år.

User avatar
96GT
Posts: 1436
Joined: 30 Oct 2012, 22:26
Location: Oslo
Contact:

Re: IntSaab 2015

Postby 96GT » 05 Oct 2014, 09:12

Hvis det som skrives her er riktig... en soloman har plottet in en 10-dagers tur på kartet (inkl viledag) og resten er opp til den enkelte... tror jeg følger Mortens eksempel... ikke så intressert i natur... liker Saab jeg :)
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"

User avatar
GT750
Posts: 363
Joined: 30 Sep 2012, 20:02
Contact:

Re: IntSaab 2015

Postby GT750 » 05 Oct 2014, 09:46

Vi hadde "tingenes tilstands" møte i januar om progressen i IntSaab2015.

Og jeg kom til huske at jeg tok jo et bilde av oss.

Image
En Porsche frelst Saab entusiast.
-53 92b, -58 GT750, -59 93b, -64 Sport, -75 96 og -77 911S ;-)

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: IntSaab 2015

Postby Henning » 05 Oct 2014, 09:55

Beste selfien jeg har sett i dag.

Må faktisk si det er litt synd det blir slik - jeg har ikke vært med på et internasjonalt treff før og planla egentlig Saab 92 tur til mitt første int treff - mulig dette må utgå dersom det fortsetter i Samma bane. Får henge meg på Morten og Peter.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

User avatar
96GT
Posts: 1436
Joined: 30 Oct 2012, 22:26
Location: Oslo
Contact:

Re: IntSaab 2015

Postby 96GT » 05 Oct 2014, 10:17

GT750 wrote:Vi hadde "tingenes tilstands" møte i januar om progressen i IntSaab2015.

Og jeg kom til huske at jeg tok jo et bilde av oss.

Image
:)

Samme det... men sikkert en fin tur for de som kan bruke 8 dager av ferien sin eller er pensjonister... går liksom ikke å vare med på deler av dette.... Alltid lett å sitte på side linjen å synse... men 8 dager er en lang tur :) I hvert fall hvis man ønsker å få med kone og barn og bor utenfor Norge... Hvis få dukker opp misser man jo litt av poenget med denne storslagne turen...

Skjåk er for øvrig ikke så gærent. Finnes en del å se på og gjøre i området. Stavkirker, rafting og klatrepark f eks. Enklere for de som ønsker ta med barn og familie. Det går også å få med seg storslagen natur derfra. Geiranger...en av verdens mest spektakulærere slingrete veier ned mot Geiranger. Man kan også kjøre gamle Stryne veien...

Satser på Skjåk og Trollhättan i 2015 jeg...

Over and Out
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"

User avatar
kanonjon
Posts: 1055
Joined: 03 Nov 2012, 20:35
Location: Arendal
Contact:

Re: IntSaab 2015

Postby kanonjon » 05 Oct 2014, 11:19

Synes at en tur på 7-10dager låter episk ut :) Men først er det et treff som må arrangeres :p

User avatar
Hjelle
Posts: 321
Joined: 02 Sep 2012, 11:05
Location: Sunnmøre
Contact:

Re: IntSaab 2015

Postby Hjelle » 05 Oct 2014, 11:30

Morten S. wrote:Tanken har slått meg allerede :oops:

Mange som må planlegge ferie og slik i god tid. (Dette ble nevnt spesielt da prosjektet ble diskutert på årsmøtet på Hunderfossen)
Spesielt de fra utlandet som skal bestille ferger. Overnattinger er det greit å bestille i god tid. Spesielt her da dette er opp til hver enkelt å ordne selv.
Og ihvetfall longs ruta som det er snakka om, det er jo typiske turistreisemål, og turen skal takast i det tidsromet som kan betegnast som høgsesong, so er en avhengig av at folk får bestillt tidlig. Husk, dei store turopratørane har allereie starta planlegginga og bestilling av rom for neste års sesong. Klart, en kan jo alltids satse på telt, men personlig hadde eg aldri i verden lagt ut på en tidagers tur i telt på denne kanten av landet om en ikkje er i overkant glad i vatn. Samt at noko seier meg at fremste målgruppa heller ikkje er interesert i 10 dagar i telt...

Ellers kan en jo kanskje drage parallellar mellom siste vekers diskusjon om manglande deltagelse på forum og at klubben heng litt att i det gamle når det gjeld informationsflöde, slik det ser ut no er den "offisielle" infoen vi har fått om treffet begrensa til innscanna informasjonsblad i medlemsblad... Det har heilt sikkert fungert bra ved tidligare arrangement, men som monge har sagt tidligare i diskusjonen - tida går framover og det har kome nye kanalar for informasjon.
Ellers er det jo også ei tankekors at tilsynelatande ingen her eller folk eg har snakka med ellers i SAAB-miljøet i Norge har fått forespørsel om å hjelpe til eller har noko ytterligare info om dette treffet. Skulle tru eit slikt arrangement skulle ha god bruk for medhjelparar (kanskje spsiellt med lokal tilknytning), ikkje minst når det skla va so storslagent som dette. Men kanskje SAAB-miljøet er større enn vi har forestillt oss, eller en baserar seg på dugnadshjelp utanfor SAAB-klubbane?

Kanskje en også bør tenke om litt og arrangere eit meir tradisjonelt internasjonalt treff den fysste helga i Bergen, og heller ta denne turen som en post-tour? Trur nok det er monge av potensielle besøkarar som verken har tid eller kanskje råd til å ta heile runda.
Men for all del, håpar vi alle malar fanden på veggen her og det viser seg at vi tok feil.
M91 900 Turbo 16 // M04 9⁵ Aero // M11 9⁵ 2.0T BioPower XWD // SAAB-ANDAN - en del har den

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: IntSaab 2015

Postby Henning » 05 Oct 2014, 11:59

Hjelle wrote:Kanskje en også bør tenke om litt og arrangere eit meir tradisjonelt internasjonalt treff den fysste helga i Bergen, og heller ta denne turen som en post-tour? Trur nok det er monge av potensielle besøkarar som verken har tid eller kanskje råd til å ta heile runda.
Så veldig enig dette - en helg utenom turen hadde mange vært tjent med. Vi med yngre barn sliter å stille opp på en 10 dagers tur - en helg derimot er mye lettere å få til.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

User avatar
Yngve Knutsen
Posts: 1145
Joined: 30 Aug 2014, 19:36
Location: Berlevåg
Contact:

Re: IntSaab 2015

Postby Yngve Knutsen » 05 Oct 2014, 18:40

Henning wrote:
Hjelle wrote:Kanskje en også bør tenke om litt og arrangere eit meir tradisjonelt internasjonalt treff den fysste helga i Bergen, og heller ta denne turen som en post-tour? Trur nok det er monge av potensielle besøkarar som verken har tid eller kanskje råd til å ta heile runda.
Så veldig enig dette - en helg utenom turen hadde mange vært tjent med. Vi med yngre barn sliter å stille opp på en 10 dagers tur - en helg derimot er mye lettere å få til.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lett for dere å si det. Dere trenger jo bare å kjøre ett kaffe kok for å treffe andre "brødrer". :cry:

Edit, jaja er jo bare 3 dagsetapper a` 70 mil til Skjåk :lol:
Mobil 90191238

900T16
Posts: 6
Joined: 24 Nov 2012, 15:55
Contact:

Re: IntSaab 2015

Postby 900T16 » 06 Oct 2014, 19:12

Kanskje på tide med litt motvekt her?
Det jobbes intenst med å få detaljene på plass i forhold til IntSaab15. Slik jeg har hørt fra komiteen er de store linjene på plass og er det disse detaljene som det jobbes med. Når ikke dette er på plass er det vel kanskje ikke så lurt å publisere, tenker jeg... Slikt blir det bare forvirring av.

Ideelt sett burde ting ha vært avklart før, ja, men så lenge virkeligheten ikke er ideel så er det bare slik. De fleste IntSaab gruppene har for eksempel publisert om treffet etter jul, slik at det er gått en viss vane i at info kunne ha kommet før. Treffet i fjor var et eksempel på dette, om jeg husker riktig kom informasjonen på websden i februar.
Gruppa - her er det ikke snakk om en enkelperson - som organiserer treffet har fått delt ut brosjyren på siste IntSaab, det har vært meningen at denne også skulle komme i 9-Posten, noe som dessverre ikke har skjedd. Her finnes det et forbedringspotensiale, helt klart.

Vi har per dagens dato et eget domene til IntSaab15 og vi har informasjon å legge ut på siden. Gruppa jobber sammen med styret og informasjonen er rett rundt hjørnet.

Et lite hjertesukk til slutt: jeg leser om en "indre gruppe" i GsV. Lurer på hvem dette skulle være? Det jeg legger merke til er at det finnes en del ivrige forfattere av sterke meninger som bruker tiden sin til å komme med sine meldinger. Tenk om disse kunne ha brukt tiden sin til å bidra med noe i positiv retning. Enhver forening som består av mennesker som bruker fritiden til å organisere ting for alle sammen har bruk for flere krefter. GsV er ingen unntak. I den grad det skulle eksistere en indre gruppe, så tenker jeg at den kanskje består av medlemmer som lager bladet, som organiserer treff, og som holder foreningen vår gående. Denne gruppa er en åpen gruppe der nye medlemmer er meget velkomne.

med vennlig hilsen,
Klaaspeter Kuperus
Formann i GsV


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest